Final Fantasy XV beszámoló (Xbox One)

Testvérek egymás között

A Final Fantasy XV alapból egy egészen egyszerűnek tűnő felállással mutatkozik be, miszerint van két birodalom, amelyek egymással hadban állnak, egyik oldalon ott van Nilfheim, akik a magitech-et, vagyis a mágikus technológiákat próbálják felhasználni céljuk elérése érdekében, vagyis hogy minden más országot magukba olvasszanak. A másik oldalon Lucis királyságát találjuk meg, akik bár szintén alkalmazzák a modern technológiát, mégis inkább a mágiára és a varázslatokra támaszkodnak, de mint a Kingsglavie: Final Fantasy XV című animációs filmből is kiderül, mégsem sikerült megvédenie magát Regis királynak és az országának. Ahogy azt az előzetesben is írtam, a CGI filmet mindenképp ajánlott megtekinteni, hiszen anélkül induláskor nagyon sok mindent nem fogunk érteni.

Azonban nem lehet elmenni amellett, hogy az animációs film kicsit becsapós volt, hiszen számos pontjának következményét nem fogjuk megtapasztalni a játékban. A Final Fantasy XV főszereplője a már számos videóban és előzetesben látott Noctis, aki Lucis trónörököse, valamint az ő 3 társa, és egyben legjobb barátja. (Prompto, Ignis, Gladilus) Így négyen fogunk hosszú órákon keresztük kalandozni Eos világában, kezdetben néhány fix küldetés erejéig. A kezdeti lépések után megkapjuk végre a teljes térképet, ahol szinte bármit csinálhatunk, vagyis egy szinte teljesen open world alkotást kapunk, számtalan küldetéssel, és tennivalóval. Ezek között akadnak a szokásos gyűjtögetős, öldöklős, menj ide-oda-amoda stílusú missziók, illetve a dungeon felfedezések. Nyilván utóbbiak alacsony szinten kihívást tudnak adni, de számos olyat kapunk majd, amihez jóval magasabb szintek kellenek, vagy akár az is előfordul, hogy végig kell játszanunk a sztorit, hogy megfelelő felszereléssel és képességekkel újra nekiugorjunk a kazamatáknak.

Főhősünk és társaink ahogy a korábbi részekben is, úgy most is számos fegyvert, képessége és varázslatot tudnak majd használni, de direktben csak és kizárólag Noctis-t irányíthatjuk majd, a többieknek csak kisebb parancsokat adhatunk. A játék egyik legérdekesebb és egyben legkellemesebb része, hogy a 4 fős csapat szinte folyamatosan beszél egymáshoz és kommentálják az eseményeket. A végigjátszás (a fősztori magában olyan 20-25 órányi tartalmat nyújt) kezdetben elég lassan indul be, ajánlott számos mellékküldetést is kipróbálni, hogy fejlődni tudjunk, de összességében elmondható, hogy megkapjuk a klasszikus Final Fantasy elemeket. Elég csak a korábban ismerős ellenfelekre, varázslatokra gondolni, de akad néhány meglepő húzás, amelyeket régebbi epizódokban is láthattunk. A harcmenet ami igazából nagy változáson esett át az elmúlt tíz évben. Bár kaptunk egy korlátozott, Wait Mode-nak nevezett lehetőséget, ez nem tényleges körökre osztott megoldás, mint a klasszikus részekben, hiszen a támadásainkat valós időben hajtjuk végre valójában. A térkép bár nem tűnik túl nagynak, hosszú órákra el tudunk veszni benne, hiszen a rengeteg gyaloglás, autókázás, chobo lovaglás után számos élménnyel leszünk gazdagabbak.

A Final Fantasy XV bár egy JRPG-nek mondható, az RPG elemek eléggé korlátozottak. Nem rossz nyilván, hiszen van fejlődés, minimálisan képességfa (igaz ez utóbbiból több), azonban ez kevés lehet azoknak, akik egy hardcore JRPG-re számítanak. Visszatérve a történetre elmondható, hogy körülbelül a 7. fejezettől indulnak be úgy a dolgok, hogy a barangolások teljesen a háttérbe szorultak, és csak folyamatosan kapjuk a sztori események, amelyek között találunk többek között egy fantasztikus Leviathan harcot is. A játék utolsó része viszont több kisebb-nagyobb meglepetést tartogat majd, de sajnos el kell mondanunk, hogy akadnak azért logikátlanságos a sztoriban, amelyek akkor is zavaróak lesznek, ha megnéztétek a felvezető CGI filmet. A játék zenéiről és hangjairól csak szuperlatívuszokban lehet beszélni, hiszen egy részről megkapjuk az angol és a japán szinkronhangokat is, vagyis a játékosok maguk dönthetnek milyen nyelven szeretnék végigjátszani a programot.

A zenék egy része még a Versus XIII idejéből maradt ránk, de az új dallamok is olyan összképet mutatnak (főleg azok a latin nyelvű zenék), ami után azonnal meg szeretnénk vásárolni az OST-t. Grafikailag a játék felemás élményt ad, főleg Xbox One-on, ahol teszteltük. Bizonyos részeken álleejtően jól néz ki a program, de vannak azért feltűnően alacsony textúrák, valamint a textúra pop-up is látható esetenként. A PlayStation 4 kiadás kicsivel jobb, a PRO patch valamikor ebben a hónapban várható, így a PS4 PRO tulajok majd megkapják a 1080p/60 FPS-t is.

A Final Fantasy XV egy kifejezetten jó játék lett, egyes ígéreteket ugyan nem sikerült betartani, de mindezektől függetlenül egy élvezetes alkotást kapunk majd, így a széria rajongóinak mindenképp érdemes belekóstolniuk. A befejezésről nagyon nem szeretnénk beszélni, de annyit elmondanánk, hogy nem egy átlagos finálét kapunk majd, viszont várjátok meg a stáblista legvégét is, érdemes lesz!

A Final Fantasy XV november 29-én jelent meg PlayStation 4-re és Xbox One-ra, mi utóbbin teszteltük a játékot.

Pro:

  • Minden ízében Final Fantasy,
  • számos újítást kapunk,
  • fantasztikus a zenék,
  • hosszú időre leköti az érdeklődőket.

Kontra:

  • Kisebb bugok,
  • a történet bizonyos részei hiányosak,
  • a sztori a végigjátszás 2. felében indul be,
  • néhány unalmas mellékküldetés.

85

oriic

Azóta történt

Előzmények