Fear Effect Sedna teszt

A félelem hatása

A fiatalabb játékosok közül sokan talán nem is ismerik a Fear Effect sorozatot. Az első két játék 2000-ben és 2001-ben jelent meg az első PlayStation konzolra, akkor még az Eidos zászlaja alatt. A márkanév később a Square-Enix-hez került, akik most úgy gondolták, ideje visszahozni a köztudatba ezt az IP-t. Az kétségtelen, hogy a visszatérő sorozat emlékezetes marad, de biztos, hogy a kiadó nem így képzelt hatást gyakorolni a játékosokra. A Sushee által fejlesztett Fear Effect Sedna sajnos kimondottan rosszul sikerült – de ne szaladjunk ennyire előre.

Fear Effect Sedna Xbox One

Maga a játék szakít a régi epizódok játékmenetével. 3D-s, rögzített kameraállásokból játszódó logikai kalandjáték (afféle klasszikus „Resident Evil klón”) helyett a Sedna egy izometrikus nézetű stratégiai, lopakodós és lövöldözős keverék akar lenni. Magával a koncepcióval nincs is gond, a néhány órás kampány során többféle játékmechanikával is találkozhatunk. A közvetlen tűzharc helyett választhatjuk a lopakodást, illetve számos logikai feladvány is utunkat állja, amikhez a megoldás vagy az adott pálya tárgyaiban, vagy elolvasott jegyzetekben keresendő. Talán ezek a játék legerősebb pontjai, hiszen tényleg oda kell figyelni, érdemes elolvasni a jegyzeteket, körülnézni minden szobában.

Néhány órás kampányt írtam, ami sajnos így igaz, ennyi idő alatt végig lehet szaladni a Sedna történetén. A főbb szereplők mind visszatérnek (Hana, Rain, Glas, Deke), de neveik aligha mondanak sokat az új játékosoknak. Az előzmények ismerete szerencsére nem feltétel, ez egy új kaland, amely csak érintőlegesen említi a korábbi eseményeket. Hőseink megbízást kapnak egy rejtélyes műkincs ellopására, ám hamar kiderül, hogy ez a tárgy jóval fontosabb: természetfeletti lények, összeesküvés és egy mindenre elszánt bűnbanda kereszttüzébe kerülünk. Az átvezetők látványos, rajzfilmes animációkkal vannak prezentálva, ami magasabb produkciós értékeket sejtet, mint amilyennel a Sedna valójában rendelkezik.

Fear Effect Sedna Xbox One

Kétségtelen, hogy a játékban vannak jó ötletek. A történet első felében szinte mindig találkozunk egy-egy új pályaelemmel vagy mechanikával. A logikai feladványok okosak, egy helyen pincérnek álcázva magunkat kell kihallgatni az est vendégeit, megint máshol pedig biztonsági kamerák elől kell bujkálnunk. Ezek azok a szakaszok, ahol a játék kimondottan erős és hangulatos, jó lett volna ezekre építeni az egész kalandot. Mert sajnos abban a pillanatban, hogy emberi ellenfelekbe botlunk, és harcra kerül a sor, az egész játék, és vele az élmény is teljesen darabjaira hullik.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények