Farming Simulator 15 teszt

Karrier mód?

A játék fő eleme, a „karrier” tulajdonképpen semmi másból nem áll, csak a farmerkedésből. Két terület (Észak-Európa és Egyesült Államok) között választhatunk, hogy hol akarunk földet művelni. A választott nehézségi szinttől függően kapunk egy bizonyos induló összeget, néhány traktort és munkagépet, néhány megművelhető földet, és onnantól miénk a pálya. Sajnos a játék gyengesége, hogy ezen felül végső soron nem is kínál semmit. Nekikezdhetünk a földek megművelésének, learathatjuk és eladhatjuk a kinőtt gabonát, majd ezeket a munkafolyamatokat ismételgetve gyűjthetünk pénzt, visszafizethetjük a kapott bankkölcsönt, a profitot pedig újabb gépekbe, erősebb traktorokba és szállító járművekbe forgathatjuk vissza, így növelve tovább a gazdaságot. A játéktér meglepően nagy, ha van elég pénzünk, akkor további földeket is vehetünk, valamint állatokat (csirkéket, marhát), és így tovább, amíg meg nem unjuk.

Farming Simulator 15

A Farming Simulatornak ugyanis nincs végcélja, története, kihívása. Ez a szó legszorosabb értelmében egy „sandbox”, egy nyílt és szabad világ, amiben azzal foglalkozunk, amivel akarunk. Bizonyos helyeken vannak táblák, amikről küldetéseket vehetünk fel (például meghatározott áru vagy gabona leszállítása stb.), de ezek teljesítése nem kötelező, elhagyásuk pedig semmiféle büntetéssel nem jár. A karrier innentől pedig tulajdonképpen értelmetlenné válik: a játék semmilyen motivációt nem nyújt, a játékmenet alapjaira nincs ráépítve semmilyen élmény. Csak jövünk-megyünk a járművekkel, learatjuk, ha épp van mit (egyébként csak várakozás van), vagy egyetlen gombnyomással automatizáljuk egy-egy földterület megművelését. Ennyit kínál az egész.

Farming Simulator 15

Óriási hiányosságokkal van tele az egész játék. A világ, amelyben tartózkodunk, szinte teljesen üres és halott. Az utakon alig van forgalom és járókelő, azok is teljesen élettelenül, mintegy robotként haladnak. Hiába méretes a játéktér, ha teljesen érdektelen, jellegtelen az egész, csak egy kidolgozatlan, papírmasé díszlet. Van ugyan dinamikus napszakváltozás és időjárás, ezek mégsem teszik élvezetesebbé vagy hangulatosabbá a munkát. Az sem segít, hogy grafikailag a játék valahol az előző konzolgeneráció kezdetén ragadt: ez a látvány még tíz éve is kínos lett volna. A küldetések nincsenek rendesen elmagyarázva, a navigáció körülményes, mert semmihez nem kapunk szöveges tájékoztatást, csak ha fizikailag is odamegyünk egy-egy ikonhoz, ami viszont – ismerve a traktorok sebességét – nem valami gyors és hatékony megoldás. A Farming Simulator játékmenete összességében elképesztően lassú és végtelenül, de tényleg hihetetlenül unalmas.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Beach Buggy Racing teszt

    Manapság egyre divatosabb, hogy a nagy sikerű mobiltelefonos játékok átköltöznek konzolokra. A Vector Unit már a második ilyen projektjét jelentette meg, kipróbáltuk, hogy asztali platformon mit tud a Beach Buggy Racing.

  • Új előzetest kapott a Farming Simulator 15

    A konzolokra is érkező játék legújabb bemutatójában a többszereplős mód áll a középpontban.

  • Xbox One magyarországi premier: mi változott?

    Szeptember 5-én, azaz most pénteken Magyarországon is hivatalos forgalmazásba kerül az Xbox One. Ebben a cikkben áttekintjük, mire számíthatnak a hazai vásárlók.