Far Cry: New Dawn teszt

Szép új világ

Ezeken az újításokon túl a New Dawn lényegében a Far Cry 5 átszínezett, érezhetően kisebb verziójának is felfogható. Ugyanolyan jól működik a harc (bár az itt megjelenő fűrészlap-vető egy élvezetesen használható fegyver), csak hajszálnyit működik jobban a lopakodás, és még a ragadozó állatok is ugyanolyan idegesítőek tudnak lenni; legalábbis addig, amíg nem érjük el az aranyszín fegyvereket. A New Dawn azonban jóval kisebb, így nem okoz gondot, hogy nem lehet repülni – míg az elődben minden felszíni gondot egy gépágyús helikopterrel oldottam meg, addig itt legalább rá voltam kényszerítve a közvetlen megoldásokra. A csaliként eldobott, vadállatokat a helyszínre vonzó húsdarab persze most is több mint erős – egész bázisokat foglaltam láthatatlanul el egy-egy medve vagy puma lépre csalásával.


[+]

A térképen azonban most nincs sok tennivaló – a vadászatra, horgászatra nem vagyunk rákényszerítve, mert tárgykészítés nincs a játékban, így az irhákat csak a fegyver- és lőszergyártásban használható nyersanyagokra lehet beváltani. A folyamatosan generálódó random miniküldetések – benzinszállító kamionok, rabszállító terepjárók, ki-tudja-honnan érkező légi utánpótlás-ládák – csak ideig-óráig érdekesek, a legalább néha minimális gondolkodást igénylő kincsvadászatokból (az előző rész átnevezett survivor cache-ei) pedig csak tíz darab van. Elvileg van mikrotranzakció is a játékban, hisz valós pénzzel is vehetünk nyersanyagokat (benzint, az egyetlen fontosat mondjuk pont nem), de erre egyáltalán nincs szükség, szóval ezt nem rónám fel a játéknak.

Sajnos a sztori sem magával ragadó, hisz gyakorlatilag egyetlen meglepő húzás, vagy különösen érdekes küldetés sincs benne. Sőt, a végső feladatok borzalmas főellenfél-harcokat hoznak, egy emlékezetesnek szánt roncsderbi pedig olyan bűnrossz, hogy sokkal egyszerűbb a startnál kiszállni a kocsiból, és mindenkit felrobbantani egy gránátvetővel.Az árulásokat kilométerekről látni előre, az meg kifejezetten nevetséges, ahogy a fejezetek közti szünetekben meg akarják világítani a gonosz szereplők hátterét, ilyen-olyan gyermekkori drámákkal megmagyarázva, hogy miért is váltak teljesen embertelen, logikátlan szörnyetegekké. Sőt, még az előd pocsék játszhatóságú, drogos víziói is visszatérnek néha, ami bennem szörnyű, már elfeledett sebeket tépett fel. Ez természetesen annak köszönhető, hogy a Far Cry 5-ben üldözött Joseph Seed, és az ő Bliss nevű kábítószere is visszatér a képbe. Vele kapcsolatos a legnagyobb megrökönyödésem is: a New Dawn alapján tulajdonképpen az bizonyosodik be, hogy mániákus tömeggyilkos Seednek tulajdonképpen igaza volt a Far Cry 5 eseményei során, ami számomra felért egy arculcsapással. (Főleg, amikor kiderül, hogy mi történt akkori főszereplőnkkel…)

A hangulat ugyanolyan furcsán kaotikus, mint a Far Cry 5-é volt: a végtelenül komolyra és drámaira vett fő sztoriszál mellett a lehető legostobább humorral megáldott mellékküldetésekkel és társ-toborzásokkal kell megszenvednünk. Komolyan, az a vicc, hogy az egyik karakter sokat káromkodik, a másik meg sokat füvezik – nevetni nem nevettem, viszont ez a sok baromkodás alaposan belerondított a posztapokaliptikus hangulatba. Olyan, mintha a fejlesztők egy része Borderlands-szerű szatírát akart volna csinálni, a másik pedig Children of Menre hajazó akció-drámát, és minden további nélkül összerakták volna ezt a két komponenst. Kutyakedvelők számára lesz néhány kiemelkedően gyomorforgató pillanat is, szóval ők készüljenek fel erre.

A New Dawn sokkal rövidebb elődjénél, szerintem olyan 16-17 órába telt, míg nem csak végigjátszottam, de összes gyűjtögetnivalóját is begyűjtöttem, minden állatát levadásztam és valamennyi bázisát és expedícióját teljesítettem harmadszorra is. Voltak ebben tényleg élvezetes órák is, amikor még voltak kincsek és mellékküldetések, amikor még nem volt meg minden skillem, amikor még a bázis fejlesztésén dolgoztam, de minden feszültség eltűnt, amint meglettek a legjobb fegyvereim. Hiába gyönyörű az új, élénk színekben pompázó világ (bár irritálóan kevés NPC szaladgál e világban), hiába üvöltenek remek zenék a különféle magnókból, még ennyi idő is bőven elég volt ahhoz, hogy monotóniába fulladjon a New Dawn. Erre a sorozatra is ráférne már egy nagygenerál…

A Far Cry: New Dawn PC-re, PS4-re és Xbox One-ra jelent meg.

Pro:

  • Ideig-óráig élvezetes a bázisfejlesztés;
  • akciódús, rövid expedíciók.

Kontra:

  • A szintalapú FPS-küzdelem nem tökéletes;
  • dögunalmas küldetések;
  • lapos történet és szörnyű bossfightok.

70

Grath

Előzmények

  • Far Cry 5 - A lehetőségek tárháza

    A széria legújabb részében is lehetőségünk lesz arra, hogy egy-egy adott szituációt különböző módszerekkel hajtsunk végre.