Fallout 4 teszt

Pajtások, gyűjtögetés és építkezés

A kalandozásunk megnehezítésére tökéletesen alkalmas ebről már volt szó az előző oldalon, talán még annyit érdemes hozzátenni, hogy többi társához hasonlóan elég nagy tárhellyel rendelkezik, szóval ha túl sok cuccot gyűjtögetünk egy küldetés során, simán átrakhatunk az ő vállára is. Ennél persze egyszerűbb, bár valószínűleg kevésbé szerepjátékos dolog lenne, ha egyszerűen mi tudnánk több dolgot cipelni, a hátizsákkal nem rendelkező juhászkutya ugyanis teljesen érthetetlen, hogy hogyan tud bármit is vinni, a tárgyak ide-oda pakolgatása pedig egy idő után nagyon frusztráló, de rá leszünk kényszerítve. A kutyának amúgy többi társunkhoz hasonlóan adhatunk utasításokat, el tud nekünk hozni tárgyakat, amikre rámutatunk, illetve bizonyos helyekre rábökve simán odaküldhetjük, de sajnos a pontossággal vannak bajok, nem mindig oda mennek, mint kellene. Társaink egyetlen pozitív tulajdonsága, hogy nem tudnak meghalni, mondjuk ha meg tudnának, akkor értelmét vesztené a játék, mert gyakorlatilag egy küldetést sem tudnánk teljesíteni, ahol harcolni is kell. Épp ezért a kutyát érdemes minél hamarabb lecserélni egy másik társra, akikhez szintén elég hamar hozzájutunk. Pár küldetéstől eltekintve egyébként egyszerre csak egy valaki kísérhet el minket. A többiek azért jobbak, mert legalább van fegyverük és sebeznek helyettünk, de ha jót akarunk magunknak, rájuk sem pazaroljuk a Stimpackokat, magunknak teszünk egy szívességet, ha hagyjuk őket fetrengeni a földön, amíg mi elvégezzük a munkát, egy idő után úgyis felkelnek.

Fallout 4 képernyőfotó
Vannak képek, amelyek megmutatják a Fallout negyedik részének hangulatát. Ez is egy ilyen. [+]

A gyűjtögetést egészen új szintre emelték a játékban, ami annak köszönhető, hogy egy amolyan mini Fallout Shelterként a játékban lehetőség nyílik építkezésre is, több helyen is létrehozhatunk településeket, amiket csekély számú lakóval népesíthetünk be. Sokak számára már az építkezés is egy öröm, játék a játékban, én csupán azért élveztem kevésbé, mert konzolon egészen nehézkes volt az elemek elhelyezése, nincs ugyanis valami építő nézet, ugyanúgy bentről látjuk a dolgokat, mint egyébként (bár amúgy a játék során third person nézet is elérhető). Így pedig még egy kerítés lefektetése is tartogathat kellemetlen meglepetéseket, az automatikus illesztés sokszor csak huszadjára találja el az általunk elképzelt irányt, ha pedig csak úgy össze-vissza pakolgatunk, nem lesz olyan esztétikus a végeredmény, mint az építkezés kezdetekor megálmodtuk. Visszatérve az eredeti gondolathoz, sokat kell majd gyűjtögetni, hiszen mindent alapanyagokból tudunk megcsinálni, vas, alumínium, fa, gumi és társaik, ezekből bőven találunk szerte a világban, úgyhogy a teáskannát már nem csak azért érdemes berakni a hátizsákba, mert kapunk érte pár kupakot (azaz a helyi pénzt), hanem mert építhetünk belőle tetőt. Amúgy az építkezésre kijelölt helyeken elég sok hulladék van ahhoz, hogy az alapvető dolgokat összerakjuk, a kereskedés beindításához pedig amúgy is kell egy kicsit fejlettebb karakter, addigra pedig már lesz nyersanyagunk bőven. Amúgy sok dolgot csinálhatunk, házakat kész elemekből vagy teljesen manuálisan is összeeszkábálhatunk, bútorokat építhetünk vagy hozhatunk, beköthetünk áramot, gondoskodnunk kell élelemről és vízről, valamint az új telepeseket vonzó rádióadás mellett némi védelem sem árt, mert a jól teljesítő településeket időről időre meg fogják támadni. Hogy ez a rész kinek mennyire jön be, azt innen nehéz lenne megmondani, én a kezdetekkor pont olyan lelkes voltam, mint a Fallout Shelter kapcsán, de ez az érzés nagyjából hasonló gyorsasággal kopott ki belőlem.

Fallout 4 képernyőfotó
Bár a grafikus motor nem éppen modern, néha kimondottan szép látványt nyújt. [+]

Hasonlóan tudom összefoglalni a különféle fegyverek, páncélok készítésével kapcsolatos tapasztalataimat. Ha szeretünk ilyesmivel foglalkozni, karakterünket érdemes olyan irányba fejleszteni, hogy erre ténylegesen is legyen lehetőségünk. Amihez valószínűleg mindenki hozzá fog nyúlni, az a jelentős védelmet nyújtó power armor, amiből már rögtön a játék elején kapunk egyet, de amúgy sok helyen lehet találni különféle típusúakat a játékban. Ezen testpáncélok működtetéséhez úgynevezett fúziós magokra van szükségünk, amik a gyógyításra használatos Stimpackok és az orvosi szolgáltatások mellett az egyetlen egy értelmes pénzköltési lehetőséget jelentik, mert fegyvereket és páncélokat amúgy tonnaszám fogunk találni, nem feltétlenül kell megvenni őket a végigjátszáshoz. Ezek a testpáncélok ugyanis energiát használnak séta közben, futni nem is érdemes bennük, mert hamar lemerülnek, viszont érdekes módon a térképes gyors utazás semmit nem fogyaszt, lehet, hogy ilyenkor trélerrel viteti el a főhősünk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények