Fallout 4 teszt

Időutazás

Az időutazás egy pozitív töltettel rendelkező szó. Sokan szeretnénk tudni utazni az időben, megnézni, elődeink hogyan éltek a múltban, tanulni a hibáikból, esetleg elmenni a jövőbe, hogy fontos tapasztalatokkal térjenek vissza a saját idejükbe. Az időutazás ezek mellett egy olyan szó is, ami szinte minden szempontból illik a Bethesda régóta várt szerepjátékára, aminek sokan már a megjelenése előtt odaajándékozták a képzeletbeli év játéka díjakat. Ez persze egy nagyon kellemes és a valóságtól nem elrugaszkodott visszajelzés a fejlesztővállalat felé, hiszen olyan címeket köszönhetünk nekik, mint a 2008-ban megjelent Fallout 3, a 2010-es Fallout: New Vegas, valamint az Elder Scrolls széria a Morrowindtől a Skyrimig. Más játékuk amúgy nincs is nagyon, 2004-ben és 2006-ban piacra dobtak egy-egy autós-gyorsulós mókát, illetve okostelefonokon és táblagépeken nem is olyan régen óriási sikert értek el Fallout Shelterrel, de összességében tisztán látszik, hogy a belső nézetes szerepjátékok azok, amikben a legerősebbek. Bár a Fallout Shelter és a Fallout 4 kipróbálása után lehet, ezt a kijelentésemet vissza kéne szívnom.

Fallout 4 képernyőfotó
A Fallout 4 világa nagyon hangulatos, sokat dob rajta, hogy megjelentek benne a színek is. [+]

A Fallout negyedik részének eseményei 2287-ben, 10 évvel a Fallout 3, 6 évvel a New Vegas történései után játszódnak, az időutazás kifejezés pedig ide is remekül passzol, hiszen mint azt már előzetesen is tudni lehetett, főhősünk egy olyan figura, akit még a 2077-es nukleáris holokauszt előtt lefagyasztottak, magyarán bő 200 év alvás után ébred fel Boston környékének posztapokaliptikus világában. Idáig egyébként viszonylag gyorsan el is jutunk a játékban, amely egy meglehetősen egyedi karaktergenerálással indul, hősünk a fürdőszobája tükrében nézegeti magát, miközben kialakíthatjuk arcának küllemét. Természetesen nőt és férfit is választhatunk magunknak, ami a játékmenetet nem befolyásolja különösebben. Nagyon hasznos újítás, hogy a fejlesztők rengeteg becenevet szinkronizáltak, úgyhogy ha nem megyünk el nagyon elvetemült irányba, és nem ragaszkodunk anyanyelvünkhöz, akkor jó eséllyel a különféle NPC-k szájából hallani fogjuk, amint minket emlegetnek.

Fallout 4 képernyőfotó
A legendás Deathclaw természetesen ebből a részből sem maradhatott ki. [+]

A szoftver papíron viszonylag sok újítást hozott, saját településeket építhetünk, ahol kereskedhetünk és felszereléseket gyárthatunk, de a nagy kérdés persze az, hogy az évtizedes tapasztalatból építkező játékmenet mennyire állja meg a helyét 2015 végén, és hogy a Bethesdának sikerült-e megint élettel megtöltenie azt az univerzumot, amiben amúgy rengeteg lehetőség van. Tesztünkben többek között ezekre a kérdésekre keressük a választ.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények