F1 2018 teszt (Xbox One)

Kilenc éve már, hogy a Codemasters átvette az irányítást a hivatalos Forma-1-es videojátékok fölött, és bár az évente frissülő alkotás történetében azóta mélypontok is voltak, összességében elmondhatjuk, hogy a legutóbbi két rész fantasztikusan sikerült. Ennek megfelelően már a játék telepítésekor tudtam, igazán nagy baj nem lehet, most pedig, hogy már alaposabban megismertem az újat, őszintén merem ajánlani azoknak is, akik a tavalyit is megvették.

Jó ideje bekerült a karrier mód, amit annak idején nagyon várt mindenki, és már az EGO Engine is a negyedik főverziójánál tart, így az alapok teljes mértékben kiforrottak, hivatalos játékként pedig a pálya- és csapatstruktúra is valósághű, így kikerült a repertoárból Maláj nagydíj, viszont tövig nyomhatjuk a gázt a Hockenheimringen, vagy a francia Paul Ricard pálya célegyenesében, mindezt akár egy Alfa Romeo (természetesen egyébként Ferrari-Sauber C37) volánja mögött.

Ha F1-es játékokról beszélünk, sokan a puszta autóbeállításon és versenyzésen túli karrier meglétét favorizálnák, ők ismét egy kicsit többet kapnak erről az oldalról, a versenycsapattal és az újságírókkal való közvetlen kommunikációra, és saját karakterünket is annak megfelelően tudjuk alakítani, ami a kedvenc csapatunk normáinak felel meg. Ezek a helyzetgyakorlatok nem nyomják el az F1 alapvető lényegét, de érezhető hatást fejtenek ki a játékos felé, és szerintem ez így van jól, remélem nem lesz trendszerű az arányváltozás. Inkább fektetnék energiát az ünneplések és a menü reformálásába, ezek megvalósítása ugyanis évek óta nem változott, és sokszor érezni már cikinek, hogy a világbajnokságon aratott győzelmeket szinte csendben konstatálhatjuk.

Engem személy szerint sokkal inkább érdekel az, ami a pályán belül történik, és szerencsére a fejlesztők is foglalkoztak ezzel a kérdéssel. A vezetési stílusunk idén egy érezhető fokkal jobban befolyásolja azt, hogy mennyiszer kell kiállnunk gumit cserélni, és mennyire marad használható a fékünk. Az autó beállításaival sem árt foglalkozni, hiszen egy időhajhászós üzemanyagmenedzsment a motorban, és a futamok végére kifuthatunk a tüzelőből, de a gumiválasztáson is elképesztően sok múlik. Aki nem akar komolyabban belemenni a motor, az aerodinamika és a futómű beállításaiba, development-pontokra épülő, nagyon egyszerű rendszerben is fejleszthet, mintha csak a pilóta a csapat tudására és a tesztelői órák tapasztalataira építene. Tehát nem a Schumacher-féle iskolát követi.

A V6-os turbómotorral szerelt gépek vezetésekor cockpit-nézetéből azonnal feltűnik a halo névre keresztelt védőkeret, ami a kilátást ugyan zavarja, de a középső része a játékban eltüntethető, ha már tényleg bosszantana. Ezen kívül nincs érezhető különbség a tavalyi szériához képest, és ha valaki át akarja élni, mennyivel volt nehezebb dolga ugyanebben a műfajban a '70-es és '80-as évek emberének, akkor ezzel a játékkal könnyű lesz az összehasonlítás, hiszen a hőskorból származó Lotusok, Ferrarik, Brawnok és McLarenek volánja mögött is végig lehet száguldani ugyanazokon a pályákon.

Virtuális sporttársaink továbbra sem fogják vissza magukat, még akkor sem, ha egy alapos balesetet kockáztatnak a manővereikkel, de ezt tulajdonképpen életszerűnek is mondhatjuk, és szerencsére a multiplayerben jobban megszűrik a versenyzőket, így nálam bárminemű igazi kamikaze-akciók nélkül zajlott le a tesztelés.

Nem csalódtunk a grafikai megjelenítésben sem, az autók kidolgozásától és mozgásától kezdve az időjárási körülmények mind-mind szemet gyönyörködtetőek tudnak lenni, Xbox One-on egyáltalán nem találkoztunk megakadásokkal sem, én tavaly sem éreztem, hogy ilyen téren komoly fejlesztésre lett volna szükség, idén is maximálisan elégedett vagyok. Nem mellesleg igaz ez az egész játékra, amit nagy örömmel és megelégedéssel használtam, és szívesen ajánlom megvásárlásra!

Pro:

  • Szinte minden: remek játékélmény, jó grafika, valósághű versenysorozat;
  • külön örültünk az öregebb autóknak és a multiplayeres reformoknak.

Kontra:

  • Videós látványvilág szempontjából ráférne az újítás.

90

A F1 2018 megjelent PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

szentkuti11

Azóta történt

  • Horizon Chase Turbo teszt (Xbox One)

    Több más platform után végre Xbox One-ra és Switch-re is megérkezett a brazil Aquiris Game Studio retró jellegű autós játéka. Utánajártunk, hogy megérte-e várni rá.

Előzmények