Elite: Dangerous teszt (Xbox One)

A végtelenbe, és tovább

Az Elite név 1984 óta legenda a számítógépes játékok világában. David Braben és Ian Bell fejlesztése túlzás nélkül új korszakot nyitott az interaktív szórakoztatásban, olyan szabadsággal ruházta fel a játékosokat, és olyan új, nyílt játékmenetet mutatott be, ami előtte szinte elképzelhetetlen volt. A végtelen űrszimulátor szinte azonnal legenda lett, és kilenc, majd tizenegy év múlva két hivatalost folytatást is kapott, ekkor már Braben saját cége, a Frontier Developments égisze alatt. Azonban egészen a tavalyi év végéig kellett várni arra, hogy a sorozat negyedik része – amely először szimplán Elite 4 néven futott, majd később kapta a Dangerous (Veszélyes) alcímet – végre megjelenjen.

Elite Dangerous Xbox One

Ahogy az manapság „divatos”, az új Elite is közösségi finanszírozással indult, mert sokkal ambiciózusabb projekt volt, mint amit a fejlesztők önmaguk bevállalhattak volna. 2015 elején aztán robbant a hír, amiben a konzolosok csak reménykedhettek, azt is csak titokban: köszönhetően a Microsoft és a Frontier szoros együttműködésének (a cég olyan Xbox exkluzívokat készített az elmúlt években, mint a Kinectimals sorozat, a Zoo Tycoon és a ScreamRide), most először konzolra látogat az Elite. Október elején jelent meg az Xbox One verzió, amit nyár óta már az Xbox Live Game Preview Program keretében próbálgathattak a bátrabbak.

Elite Dangerous Xbox One

Nehéz beskatulyázni a játékot egy adott műfajba, mégpedig azért, mert nem is igazán van párja. Szigorúan játékmechanikai szempontból egy nyílt játékmenetű, hellyel-közzel MMO rendszerű űrhajó-szimulátorról beszélünk, de az Elite jóval több ennél. Nyitottsága abszolút páratlan, egyáltalán nem fogja a játékos kezét. Induláskor ott találjuk magunkat a játék legkisebb és leggyengébb űrhajójának botkormánya mögött, virtuális bankszámlánkon egy egészen minimális kezdőtőkével, és innentől magunkra vagyunk utalva. Az a közhely, hogy magunknak vájjuk ki a szerencsénket, sehol nem állja meg jobban a helyét, mint itt.

Hogy ez az első látásra céltalan űrhajózgatás mitől lesz mégis a játékvilág egyik legnagyobb hatású játéka, annak az oka épp a koncepciójában keresendő: mivel nincsen előre meghatározott történet, cselekményszál, sőt tulajdonképpen célok sem, így mi magunk építhetjük fel magunk köré a kalandokat. Az Elite-ben sokféle tevékenység végezhető (és erre már a kezdő űrhajó is alkalmas). Lehetünk felfedezők, akik abból tartják fenn magukat, hogy korábban ismeretlen égitestekről gyűjtenek adatokat, és azokat az űrállomásokon eladják. Bányászhatunk értékes fémeket, kereskedhetünk is a többtucatnyi áruféleséggel, vagy harcolhatunk a különböző nagyhatalmak és kisebb frakciók oldalán.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények