Dungeon Keeper 2 - Nosztalgia bemutató

Bevezetés és beállítások

Amikor 1997-ben a Bullfrog megjelentette a Dungeon Keeper című programot, sok játékosnak tetszett annak feje tetejére állított története. Biztosan sokan vannak köztetek olyanok, akik egyszer-kétszer szívesen segítenétek a gonosz oldalt céljai elérésében, unjátok már a hősi, jóságos életmódot. Ha igen, akkor ez a ti játékotok, ugyanis itt nem a megszokott emberi hősöket, hanem a kazamaták gonosz urainak egyikét, egy úgynevezett Őrzőt (Keeper) alakítunk, akinek egy föld alatti birodalmat kell kiépítenie, oda szörnyeket toborozni, halálos csapdákkal megvédeni azt, valamint megküzdenie nem csak a támadó hős emberek, törpék és tündérek csoportjaival, de még a rivális Őrzők is fenyegetést jelentenek számára.

Bizony, még a kazamaták gonosz mesterei számára sem fenékig tejfel az élet, a későbbi pályákon már igencsak meg fogunk izzadni, mire megszerezzük a pálya kijáratát nyitó gyémántot. Na, de ne szaladjunk ennyire a dolgok elébe, kezdjük a legelején. Az első rész sikerein felbuzdulva a Bullfrog elkészítette a folytatást, ami 1999. július 7-én jelent meg Európában. Akinek kedve támad egy jót gonoszkodni, az most a Good old Games kínálatában 6 USD-ért beszerezheti a játékot. Zsoccc kollégának köszönhetően sikerült tesztpéldányt szereznem, ezúton is köszönöm neki, hogy ezt a klasszikus gyöngyszemet tesztelhetem.

Miután egy Good old Games oldalról vásárolt játékról van szó, ezért természetesen a hozzám tesztelésre került példány a legfrissebb, 1.7-es verziószámot viseli, amit minden probléma nélkül sikerült elindítanom 64-bites Windows 8 Pro alatt is, csak pár apróságra kellett odafigyelni. De ezt egy 13 éves játék esetében hajlandó vagyok elnézni, pláne, hogy mind a mai napig nem született hozzá hasonló, színvonalas alkotás. Ez főleg az Electronic Arts számlájára írható, ugyanis amikor a készítők elkezdték a Dungeon Keeper 3: War for the Overworld nevű harmadik rész munkálatait, nem sokkal később, 2000. márciusában leállíttatták a projektet és azóta sem készült el. Most lássuk a technikai részleteket.

A Dungeon Keeper 2 telepítéséhez 550 MB szabad helyre lesz szükségünk, gépigénye azonban némiképp módosult a korszerűbb Windows rendszerek megjelenésével. A GoG-ról megvásárolt verzió minimálisan egy 1.8 GHz körüli CPU-t, 1 GB RAM-ot, valamint egy DirectX9 kompatibilis GPU-t igényel. A videokártyánál figyeljünk, mert AMD/ATI esetén a játék sűrűn fagyhat, ha 800x600-as felbontásnál nagyobb értéket állítunk be neki. Nálam ez előjött HD 7870-en, de egy próbát megér, hátha nálatok nem lesz gond az 1024x768-al sem. A grafikus menüben a hardveres gyorsítást nem tudtam használni, mert akkor szétesett a kép, így maradnom kellett a szoftveres renderelésnél.

Amire oda kell figyelni, hogy telepítést követően a parancsikont ellenőrizzük le. A Dungeon Keeper 2-t adminisztrátorként kell indítanunk, máskülönben - legalábbis nálam - a Bullfrog logót követően fekete képernyő fogadott. Mivel a mai videokártyák már alapból ismerik a 32-bites renderelést, így érdemes a parancsikont kiegészíteni a következő kapcsolóval a Cél mezőben: "...\Dungeon Keeper 2\DKII.EXE -32biteverything". Ha ezt nem írjuk be, akkor 16-bites színmélységet, textúrákat és Z-buffert használ a játék. Ennyit a technikai részletekről, nálam a fenti beállításokkal, 800x600-as felbontás mellett tökéletesen fut a program Windows 8 x64 alatt. Nézegettem pár programot, amikkel állítólag 1600x1200 is kicsikarható belőle. Egyik sem működött nálam, de akinek kedve van hozzá, megpróbálhatja.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt