Dream teszt (PC)

Álmomban már megint láttalak

Nem tudom, hogy ki mennyire emlékszik, jegyzi fel, vagy éppenséggel próbálkozik az álmait minél intenzívebben és tudatosabban megélni, én mindenesetre sok éve belefogtam az alvással eltöltött idő „hasznos” feldolgozására, és odáig eljutottam, hogy bizonyos fizikai képtelenségeket érzékelve (nálam: lépcsőfokok átszelése a levegőben) „ráébredjek” az álomban, hogy... álmodom, és utána párszor a repülés mátrixos élménye is összejött. Persze a szunyókálással töltött órák a regenerálódásra és kikapcsolódásra vannak, és a tudatos álmodás minden, csak nem pihentető, ezért letettem a dologról.

Az indie HyperSloth játékát meglátva megörültem, hogy visszatérhetek az álomvilágba anélkül, hogy az ásításokkal tarkított napokat hozna, hiszen a Dreamet ébren kell játszani, és még csak nem is Bone123 agyában kell a logikát keresni, hanem Howard Phillipsében, aki egy méretes, ám üresen tátongó házban ébred fel az éjszaka közepén, a tévé előtt (eddig még szólhatna rólam). A lakásban belsőnézetes kameraállásban végigtámolyogva olyan apróságok derülnek ki, mint hogy egy megboldogult híres író a főszereplőre hagyta az ingatlant (innen már nem az én történetem), egyéb apró, Howard és környezetét érintő információért azonban szépen körbe kell járni a sokszobás házat, amikor a játékos ébren van. Vagy amikor arról álmodik.

Ez Howard szobája, ahol álomra hajtja a fejét
Ez Howard szobája, ahol álomra hajtja a fejét [+]

Az álomvilág az egyik legnépszerűbb tömegkulturális téma, hiszen mindenki álmodik, csak nem mindenki emlékszik arra, hogy mit. Egy álom pedig egy üres fehér lap, amire bármit lehet írni, , és ha az embert éppen Max Payne-nek hívják, beszédes neve előrevetíti az ő „élményeinek” típusát. Rémálmai Howardnak is vannak, ám nem olyan hangsúlyosan, mint Maxnak, a Dream ugyanis a fejlesztők elmondása szerint egy sajátos felfedező játék, melynek a helyszíne a brit akcentusú fiatalember elméje, és ott emlékektől kezdve félelmeken és kalandokon át mindenféle érdekesség el van rejtve. No meg puzzle-ök, úgy tűnik ugyanis, hogy Howart álmában is szeret játékos feladatokat megoldani.

Ez az álmok memóriapalotája, ahonnan több pálya, vagyis visszatérő álom
Ez az álmok memóriapalotája, ahonnan több pálya, vagyis visszatérő álom [+]

Azt mindjárt a játékmenetbe való bocsátkozás előtt érdemes megemlíteni, hogy ez az indie game is nemlineáris narratívát követ, úgyhogy a történet fonalát apránként, az említett felfedezések vagy éppen menekülések során lehet összeszedni, mi azonban többet a sztoriról nem beszélnénk. A lényeg: nem fogják a fejlesztők a kezünket, és a történet, vagyis a játék befejezése sem egyféle.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • SOMA teszt (PC, PS4)

    Mesterien variált suspense, fordulatok és fejtörők – a Soma az intelligens sci-horror játékok legjavát nyújtja, méghozzá kiváló audiovizuális körítéssel és nem kevés félelemérzettel a sötét, barátságtalan folyosókon.

Előzmények