Dragonball Evolution - Teszt

Dragonball Evolution

Már jó előre szeretném leszögezni. A film a lehető legnagyobb baklövés volt, amit elkövethettek a Dragon Ball névvel kapcsolatban. A készítők egyszerűen földhözragadtan megpróbáltak egy verekedős filmet csinálni, amiben van egy Sátánnak nevezett gonosz, meg van egy Songoku nevű jó, akik végül megküzdenek egymással. Dióhéjban ennyivel le is tudhatjuk nagyjából a sztoriját a filmnek. Ha igazán jó Dragon Ball filmet szeretnétek látni, inkább ajánlanám ezt a kis részletet: itt. Ez egy rajongói csapat filmje, de a low budget ellenére is 100* több Dragonball feelinget ad vissza, mint az egész estés Chow Yun Fates DBE, és nem, most kivételesen nem kérek a nyavalygásból, hogy de ez a Z-ből van, az EVO meg sima DB. Akkor is űbergagyi lett a Film.

A játéknak bizonyos szempontból nehéz dolga volt, mert a DB játékok igencsak magasra tették a lécet neki, más szempontból viszont könnyű, mert az előző DB játékokat is készítő Criware készítette ezt a részt is PSP-re. A készítők nem is szórakoztak sokat a dolgokkal, újratextúrázták a modelleket és kicsit komolyítottak a grafikán, majd a film egyszerűségéhez mérten, a játék számos részét lebutították.

Grafikailag a program hozza a Dragon Ball játékok színvonalát, azzal a különbséggel hogy itt mindent a filmnek rendeltek alá, tehát senki se keresse a játékból ismert Cell Shading stílust. A menüben, ha még bírjuk a főszereplők idióta komolyra vett de azalatt vigyorgó arcát, láthatjuk. Engem nagyon irritált, ezért az esetek ritka többségében Sátán által klónozott takonyemberkével játszottam.:)A pályák a film helyszíneit követik végig, természetesen csak akkor, ha a story módban nyomjuk. Talán egy kicsit még lehetett volna extrázni a részletességüket, mert nagyon üresnek tűnnek, de legyünk jóindulatúak, és tételezzük fel, hogy a küzdő felek elpakolták az útból azokat a tárgyakat, amik ott voltak, mert nem akarták összetörni őket! A karakterek modelljei jól ki lettek dolgozva, habár az alapmodellek fiú és lánynál megállnak, azért mégsem feltűnő, a dolog, mert ezen belül az arcokat, a ruházatot és a hajat is jól megcsinálták a modelleken. Érzésem szerint Zseniális Teknős kicsit túl izmos lett CYF –el, de hát ilyen a csávó. A menetek közti átvezető részeknél is mindig a színészek osztják a rizsát, természetesen csak karakteres formában, úgy ahogy azt a DB-knél már megszoktuk. Szót kell hogy ejtsek még a mozgásokról és az effektekről. Noss, itt mutatkozik meg a fejlesztőcsapat sokéves tapasztalata! A mozgások nagyon korrektek lettek, minden karakternek külön stílusa van. Ugyanígy a támadások is mind különböznek egymástól, még Songokunak & Zseniális Teknősnek sincsenek egyforma mozdulataik. Minden mozdulat szépen leeffektezésre került, úgyhogy ha nem is olyan csillivilli mint mondjuk a Shin Budokai 2, de azért itt is vannak villanások rendesen!

Az irányításban sem bíztak a fejlesztők semmit a véletlenre, kb. dettó ugyanaz az egész, mint a PSP-s DB játékokban. Természetesen annyi eltérés van, hogy itt is a kombinációk egy részét kukába dobták, mert a filmhez butították a játékot is. Személy szerint azonban egy pillanatig se néztem a Command listet, mert mindent megtaláltam az előző DB game-kból ebben a játékban is. Nem lett rossz így sem, de aki játszott az előző részekkel, annak ez már túlságosan is kevés lesz mozgások szempontjából.

A Hangok a szokásos filmadaptációs megoldással kerültek át a játékba, engem nem karcoltak meg annyira, hogy hosszabb távon elhallgassam. Mindenkit megnyugtathatok azonban afelől, fogjátok hallani a Kámehámehát!

A játékmenetre nem pazarolnék túl sok szót, inkább azt mondanám, hogy ez is standard DB játék lett. Kivételt képez persze, hogy a harctér egy szintű lett, tudd hogy értsd, ne keresd hogy lehet felrepülni a levegőbe és ott csépelni egymást mert ez egy filmből készült....etc. Ami kiemelendő, hogy a story mód különbözik. Itt ugyanis egymást követik a harcok közéjük szúrva a cselekményekkel, amolyan Goku ádvencsörsz szinten. Időnként más karakterekkel is kell majd küzdenünk, de a fő hangsúly azon van, hogy Goku megtanuljon végre Kámehámézni! Szerencsére, mivel a mód lineáris, nem tudjuk elrontani, de amíg a KH nincs meg, félkarú óriásként cigánykerekezhetünk Gokuval, más mozgása ugyanis nincs nagyon, az alap ütéseket és a rúgásokat leszámítva. Noss miután megtanultunk KH-zni, és legyőztük sátán takonyklónjait, és a majom önmagunkat, és még Sátánt is, na akkor… Vége a játéknak és megkapjuk az összes szereplőt, aki a játékban fellelhető, kivéve, a Neo Picollo-t őt csak akkor ha még egyszer nekivágunk az S szint alatt teljesített csetepatéknak. Szerencsére korrektek voltak, és nem kell mindet megcsinálni újra, lehet válogatni már a fight-ok között a 2* -i próbálkozáskor. Ha elég jók vagyunk már, akkor egy új chapter nyílik majd meg és megszerezhetjük a Sátán+1 –et is! Ennyire engem már nem érdekelt a cucc, de ha meglesz majd küldök képet róla. Az Arcade módban fiktív befejezéseket láthatunk, attól függően, melyik karakterrel visszük végig a játékot. Van a Survival, ami önmagától értetődő. A Training, ahol a boxzsákot püfölhetjük ítéletnapig, + van egy Hálózati csetepatés lehetőség, illetve a Mission, ami különböző nehézségi fokozatú feladatokat ad a játékosnak különböző mennyiségű zenie-kért, amit aztán a Galériában költhetünk majd el erre-arra. Én külön humorosnak találtam, hogy a Story módot miután végigvittem egyszer, csak 57.6%-os befejezettségűnek írja, az Opciókban található statisztika. Felmerül a kérdés bennem ilyenkor, hogy a +1 Chapter meg már tartalmazni fogja a Z-t is? Talán csaknem.

Összességében elmondhatom a stuffról, hogy meg fogja osztani a társaságot. Lesznek akik nem kötik az ebet a karóhoz, és a filmet is istenítették, és ez is tetszeni fog majd akkor nekik. Illetve lesznek a DB rajzfilmen felnőtt HC fanok, akik azt mondják, hogy ez nem az, ez nem DB csak elnevezték annak. Ők nem fogják valószínűleg nagy örömüket lelni a stuffban. Magamat is talán az utóbbi táborba sorolnám.


Értékelés
7 Játékmenet:
Hamar megunható a stuff, jelentősen kevesebb a lehetőség benne mint az előző DB részekben, a sok butításról nem is beszélve.
6 Hangulat:
De ennyi is csak azért, mert legalább megpróbálták. Engem nem vett meg a filmes koncepció.
8.5 Grafika:
Ez is lehetett volna jobb, de elkocog azért vele program, és végső soron jól áthozták a szereplőket a filmből.
8.5 Hangok:
A hangok rendben voltak, néha a zenét mondjuk már untam kicsit.
7.8 Összességében:
Sokan mondták hogy nem kellett volna film, szerintem sem. De nézzük a napfényes oldalt, legalább idén is van valami DB stuffunk.