Doom teszt (Xbox One)

Majdnem tökéletes kivitelezés

Az új játék alatt az id Tech 6 grafikus motor dolgozik, ami a korábbi technológia továbbfejlesztése. A grafikában egészen biztos, hogy senki nem fog csalódni: a játék pazarul néz ki, remek kidolgozása van a helyszíneknek, sok képi hatás teszi változatossá és látványossá a démoni kalandokat. Ha már démonok: az ellenfelek dizájnja szinte tökéletes, mind hű maradt az eredetihez, de sokkal „élethűbbek” és ijesztőbbek azoknál. A nagy, nyitott helyszínek és a sok-sok szörny ellenére a játék stabilan tartja a 60 fps képfrissítést (dinamikus felbontás mellett), ami jótékony hatással van a játékmenetre is. Technikailag abszolút az élvonalban van a játék, minden pálya, minden aréna, minden helyszín kényezteti a szemeket, hogy a kiváló animációkról, fény-árnyék hatásokról és más apróságokról ne is beszéljünk. Akár a Mars vörös, vészjósló felszínén járunk, akár a UAC kutatóállomás sötét folyosóin, akár a pokol tüzes bugyraiban, a Doom tökéletes illúziót szolgáltat hozzá. Ezt a játékot látni kell!

Doom Xbox One

No és hallani. A hangeffektek, a fegyverek dörrenése, a szörnyek sikítása, sziszegése, a baljóslatú környezeti hangok tökéletes hangulatot szolgáltatnak, ha pedig beüt az akció, akkor az eredeti első részhez hű kemény metál zene szólal meg, aminek hallatán garantáltan mosolyra görbül a veterán játékos szája. Minden ízében profi munka.

Technikailag mindössze néhány kisebb-nagyobb baki fogja vissza a játékot. Eléggé érthetetlen például, hogy ha játékmódot váltunk (például kampány helyett multiplayert játszanánk), ahhoz miért kell „újraindítani” az egészet, és megvárni, hogy betöltődjön. És ha már töltési idők, sajnos ezek nagyon hosszúak, és olyankor is sokat kell várni, ha például meghalunk, és visszatöltjük az utolsó ellenőrző pontot, vagy ha újra próbálnánk egy-egy különálló kihívást. Valószínű, hogy ezek a zavaró tényezők a mögöttes technológiával és a játék hatalmas méretével vannak összefüggésben.

Kisebb technikai problémák, néhol véleményes pályatervezés és a vártnál gyengébb multiplayer fogja vissza a 2016-os, új Doomot, ami ennek ellenére az utóbbi idők egyik legélvezetesebb FPS-e. Pont azokat a dolgokat menti át a forradalmi elődből, amiktől legalább annyira frissnek hat, mint klasszikusnak, és épp a játékmenet és a kampány egyszerűsége válik az erősségévé. Szinte minden szempontból nagy győzelem ez a fejlesztőknek – sikerült tökéletesen újjáéleszteni ezt a nagynevű sorozatot. Aki még nem ismeri, annak azért, aki pedig igen, annak azért feltétlenül ajánlott vásárlás. És nagyon reméljük, hogy nem kell újabb 12 évet várni a következőre!

Pro:

  • Egyszerű és brutális játékmenet;
  • összetett és változatos pályadizájn;
  • hosszú, tartalmas kampány;
  • kiváló grafika és hang.

Kontra:

  • Erőtlen multiplayer;
  • hosszú töltési idők;
  • hosszú távon kissé egysíkú;
  • a pályaszerkesztőt csak a legkitartóbbak tudják kihasználni.

80

dreampage

Azóta történt

Előzmények

  • Battleborn teszt (Xbox One)

    Az univerzumban már csak egyetlen csillag pislákol, megmentésére pedig valószínűtlen társaság verbuválódott össze a Gearbox Software új lövöldözős játékában.

  • DiRT Rally teszt (Xbox One, PS4, PC)

    Sokan messiásként várták a Codemasters visszatérését a ralis játékok alapjaihoz. Mi a Microsoft konzolján próbáltuk ki, hogy vajon tényleg olyan jó lett-e a DiRT Rally, mint ígérték.

  • Elite: Dangerous teszt (Xbox One)

    Xbox One-ra is elkészült a Frontier Developments űrszimulátorának végleges változata, érdemes górcső alá venni, mire számíthatnak a konzolosok ebben a sci-fiben.