DOOM előzetes

Többedmagunkkal a pokolban

A többjátékos szekció játékmenetét az alapokhoz való maximális ragaszkodás mellett alkották meg, de ezen felül bizony még ügyes újításokkal is megtámogatták. A jó reflexeken és a gyorsaságon túl szükség lesz még a pályák alapos kiismerésére, hiszem egy-egy power-uppal még a vesztes meneteket is megfordíthatjuk. Láthatatlanság, dupla sebzés vagy csak egy jókora életerőlöket, ezek időben történő begyűjtése legalább olyan fontos lesz, mint az erős fegyverarzenál menedzselése. Úgy hírlik, hogy a multiplayer és a single player rész fegyverfelhozatala között lesz eltérés: a többjátékos szekció több különlegesebb fegyvert is fog tartalmazni. A bétában eddig hét gyilkolóeszközhöz volt szerencsénk: Gauss Cannon, Vortex Rifle, Super Shotgun, Repeater, Rocket Launcher, Static Cannon és Plasma Rifle.

A gyilkos fegyverek mellé kapunk robbanóanyag gyanánt gránátot, valamint egy taktikázásra is alkalmas teleportot. Utóbbi eszközzel könnyen borsot törhetünk üldözőink orra alá, hiszen menet közben, sunyin elhelyezve egy szempillantás alatt támadhatjuk hátba a nyomunkban loholókat. Ennél még pofátlanabb megoldás, ha jól időzítve megvárjuk, míg az egyik játékos a teleportunk helyére érkezik és mi az atomjaira robbantva ráteleportálunk. Említettem már a power-upokat, de a különleges démoni átalakulásról még nem volt szó. Ügyesen színesíti az aprítós meneteket az időközönként megjelenő speciális képesség, mivel aki megkaparintja a pentagrammot az rakétákat eregető, szívós Revenanttá alakul.

A bétában még csak a sima 6v6-os Team Deathmatch játékmódhoz volt szerencsénk, de már most szállingóznak a hírek további lehetőségeket illetően, így lesz még Warpath néven területfoglalós lehetőség, míg a Clan Arena egy utolsó emberig tartó, csapatközpontú daráló lesz. Természetesen ezeken felül további játékmódokban is reménykedünk, köztük valamilyen újszerű pokoljárással.


[+]

Az id fejlesztői kijelentették, hogy nem kapunk kooperatív módot, ami részemről nem nagy probléma, elvégre a DOOM világában mindig egyedül kellett megküzdeni a démonok áradatával (a többjátékos szórakozásra meg amúgy is volt mód), viszont mellékelnek a játékhoz egy SnapMap névre keresztelt alkalmazást, amivel saját tartalmakat készíthetünk és oszthatunk meg a többi játékossal. Ahogy a neve is sugallja a SnapMap nem modszerkesztő lesz, hanem csak egy pályatervező, így kicsit kötöttebb módon, a fix elemekből alkothatunk extra terepeket, különleges kihívásokat, és ezek összefűzésére is lesz lehetőség. Ezekre a kreálmányokra már módunkban fog állni a kooperatív opció beállíthatósága, így az egy és többjátékos lehetőség mellé a felhasználók kreativitásától függően már az összedolgozás ésa közös játék lehetősége is felkerül a palettára. A DOOM kapcsán óriási potenciál érződik az eddigi tesztek és látnivalók alapján. Az eredeti ízeket, hangulatot ültetik át egy remek pörgős, látványos formába, és ez így van jól. A pokol lakóit 2016-ban tuti, hogy mindennél nagyobb élmény lesz visszaküldeni oda, ahonnan jöttek.

A DOOM előreláthatólag június 30-án érkezik PC-re, Xbox One-ra és PS4-re.

Rage23

Azóta történt

Előzmények