Dirt 5 teszt

Egy év után visszatért a Codemasters „piszkos” sorozata, a komolyabb rali után egy abszolút árkádos felvonással, maximálisra csavart látvánnyal. De vajon elég ez az üdvösséghez?

Játékteremből ötös

Nagyon furcsa, kacskaringós utat járt be eddig a Codemasters Dirt sorozata. 2007-ben még a legendás Colin McRae nevével fémjelezve indult a széria, amely aztán egyre árkádosabb, vagányabb és őrültebb irányba fordult. A rajongók nyomására reagálva a három évvel ezelőtti negyedik rész ismét komolykodni próbált, ám ekkor már a népszerű Dirt Rally jelentette az élethű raliélményt. A stílusbeli csapongás nem ért véget: a Dirt 5 egy all-in játéktermi autós cucc lett, amiből szinte csak az időlimit számlálója és az „Insert Coin” felirat hiányzik.

Az új játékot tető alá hozó csapat jó részét a Driveclub és az OnRush fejlesztői alkotják, ráadásul a technológiai alapokat is utóbbi játék szolgáltatja. A látványos, 60 fps-re optimalizált grafikus motort felcsavarták a csillagos égig (főleg az újgenerációs konzolokon), erre az alapra pedig ráépítettek egy kifejezetten áramvonalas, egyszerű, minden sallangtól vagy újítástól mentes, színtiszta játéktermi off-road programot, ami akár a Sega Rally spirituális örököse is lehetne. Valódi ralit tehát itt ne keressünk, ez egy vakítóan színes, matricákkal teleaggatott sárdagasztó fesztivál.

A játékot a sorozat korábbi részeihez képest tényleg nagyon komolyan leegyszerűsítették, ennyire átlátható, egyértelmű autós játékkal a magam részéről már nagyon rég találkoztam. A karrier mód, bár van némi történet kerítve köré (mi vagyunk a feltörekvő off-road versenyző, aki lassan magára vonja a helyi nagymenők figyelmét, akiket aztán privát versenyeken kell legyűrni), valójában teljesen egyszerű: kapunk egy 125 eseményből álló listát, ezt kell teljesíteni, kész. Az eseményeken az első háromban végezve gyűjthetünk medálokat, ha eleget összeszedtünk, akkor az adott fejezet végére érve megnyílik a következő, és így tovább. Egyetlen hosszú listát tessék elképzelni, amin csak végig kell haladni. Ez játékidőben sem sok: versenyenként nyugodtan lehet ötperces átlaggal számolni (némelyik még ennél is rövidebb), úgyhogy durván 10 óra, de talán még ennél is kevesebb idő alatt letudható az egész.

Karrierünk során számos szponzorral vehetjük fel a kapcsolatot, akik extra célok teljesítéséért cserébe különböző jutalmakat adnak. Exkluzív autófestések, matricák, játékoskártyák és hasonlók üthetik a markunkat, amelyek jó része valójában csak arra jó, hogy online futamokon ezeket megmutassuk másoknak. Emellett még megnyílnak a speciális párbajok (Throwdown), ahol a már említett menő csávók várnak arra, hogy legyőzzük őket. Igaz, ezért cserébe nem sok mindent kapunk, leszámítva némi tapasztalati pontot és további kozmetikai jutalmakat.

Dirt 5 Xbox Series X

Ezek mellett a Dirt 5 egyetlen további lehetősége a pályaszerkesztő, ami itt Playgrounds néven fut. Előre kiválasztott arénákban különböző verseny- vagy akadálypályákat hozhatunk létre, amiket aztán megoszthatunk másokkal, hasonlóan például a Trials sorozathoz. Itt, a böngészőből mások alkotásait is letölthetjük, és megmérkőzhetünk a legjobb időkért vagy eredményekért. A szerkesztő könnyen használható, kontrollerrel is gyorsan fel lehet építeni nagyon jó helyszíneket, úgyhogy ez mindenképp jó időtöltés lehet annak, aki a karrier kivégzése után még farolgatna valahol.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Tetris Effect: Connected teszt

    Minden idők egyik legjobb Tetris feldolgozása jókora késéssel, ám exkluzív multiplayer módokkal kibővítve érkezett meg Xbox konzolokra. Kipróbáltuk, mit tud nyújtani a Tetris Effect: Connected.

  • Taxi Chaos teszt

    Egy indie stúdió úgy döntött, hogy ha a japán óriás nem támasztja fel egykori klasszikusát, akkor majd ők. Visszatért az őrült taxizás szelleme, aminek kis híján örülhetnénk is.

  • Gran Turismo 7 teszt

    Csak nem szűnik meg a nagy játékok áradata: a Horizon és az Elden Ring után most a Gran Turismo 7 formál igényt minden szabadidőnkre.

Előzmények

  • RIDE 4 teszt

    Az olasz Milestone csapata visszatért az öt éve indított motorversenyes sorozatával, hogy ismét a kétkerekűek rajongóinak kedvében járjon. Kipróbáltuk, mit tud a RIDE 4.

  • Hotshot Racing teszt

    Időutazásra hív bennünket a Lucky Mountain Games új játéka, amely a letűnt korok autóversenyeinek hangulatát próbálja meg visszaidézni – fél sikerrel.

  • WRC 9 teszt

    Idén is nekiveselkedhetünk az FIA Rali Világbajnokság hivatalos játékának, a Kylotonn Racing sorozata pedig, ha most nem is nagyot, de ismét szép határozottan lépett előre.