Destiny 2: Lightfall beszámoló

Befutott a Bungie népszerű programjának a következő nagy éves kiegészítője, mi pedig belevettük magunkat a játék minden részletébe.

A végjáték előszele

A zenékkel ugyanez a helyzet, a fejlesztők ismét remek dallamokat raktak össze, egyes számokat önmagukban is szívesen hallgatunk, jelen sorok írása közben is egy hosszabb válogatás fut a háttérben. Érdemes néhány komolyabb újításról külön szót ejteni, mert ezek között akadnak jobb és kissé problémásabb dolgok is. Egy részről a Lightfallal érkezett egy teljesen új képesség is, amely a Strand nevet kapta. Ez lényegében ismét a Sötétség elemi megnyilvánulása (hasonlóan a Stasis-hoz), ezúttal az úgynevezett Weave manipulálásával foglalkozhatunk, amely a pszichikai energia mátrixa, egyfajta kapocs az elme és minden más dolog között a világegyetemben. Ez bár elsőre bonyolultnak hangzik, leegyszerűsítve a Strand egy olyan új erő, amelyet nem uralnunk kell, hanem a részünkké tesszük és valójában együtt áramlik velünk. Bár ideiglenesen próbálgathatjuk a történet során, a teljes hozzáférést kampány végén kapjuk meg.


[+]

Mindegyik karakterünk (Warlock, Titan, Hunter) saját mozdulatokkal rendelkezik, minden bizonnyal mindenki számára meglesz a legélvezetesebb fragment kombó a harcok során. Alapvetően egész élvezetes órákat töltöttünk el ennek használatával (grappling hook is van, Pókember módjára repkedhetünk ideiglenesen), de nem lepődnénk meg, ha egy idő után sokan visszatérnek a régi bevált solar-void-arc trióhoz. Új, eddig nem látott ellenfelekkel nem találkozhatunk csoportokban, de azért érdemes szót ejtenünk a Tormentorokról, akik többször is borsot törtek az orrunk alá. Nagyok, veszélyesek, időnként idegesítőek, nem egyszerű végezni velük, főleg ha nehezebb szinten mozgunk. Miután teljesítettük a kampányt, attól kezdve minden a megszokott mederben folyik tovább, ugyanis a Season of The Defiance című új évad ismét számos teendővel lát el minket egészen a nyáron esedékes új fejezetig.


[+]

A legújabb szezonális eseménnyel vezetnek minket végig egy apróbb sztori szálon, amelyben szerepet kap többek között Amanda Holliday, valamint néhány tucat elrabolt civil is, őket kell kiszabadítanunk. Nem kell túl sok dologra számítani, pont elég ez az egész arra, hogy ismét megkaparintsuk az új fegyvereket. Ezekből pedig ismét akad nem kevés és bár az előző DLC-ben látott glaive-hez hasonlót most ezúttal nem kaptunk, ismét találhatunk érdekes eszközöket, amikhez ajánlott lesz az elkövetkező időszakban a mintákat vadásznunk, hogy a legjobb verziókat készítsük el kraftolással. Utóbbi némi egyszerűsítésen esett át, nem kell már olyan sok nyersanyagot felhasználnunk, cserébe viszonylag változatos arzenállal áldottak meg minket a fejlesztők. Régóta várt feature az ingame Loadout behozatala, aminek köszönhetően az összerakott buildjeink között egy gombnyomásra válthatunk, a rendszer automatikusan átpakol mindent, akkor is, ha egyes tárgyak a vaultban vannak eltéve. Ha már újdonságok, akkor nem mehetünk el szó nélkül az új rangrendszer mellett sem, ugyanis aki ezt kitalálta, az vélhetőleg egy percig sem gondolkozott ennek jövőjén.


[+]

A Guardian Rank egy 1-12-ig terjedő skála, amelynek az lenne a feladata, hogy megmutassa, mennyire vagyunk kitartóak, milyen sokat játszunk és milyen komolyabb feladatokat értünk el. Itt arról van szó, hogy aki magasabb szinten áll, arról tudni lehet, hogy például teljesítette az összes Raidet, egyedül vágott neki és végzett nehezebb kihívásokkal, valamint kellő mennyiségű dícséretet kapott a társaktól. A probléma ezzel, hogy egy idő után senki nem fog vele foglalkozni, mert a commendation/dícséret rendszert (aminek a szint követeleményét már most csökkentették) már alig használja valaki, ugyanis meccsek, teljesített feladatok végén hamar lelépnek az emberek, vagy időnk sincs rá, hogy kártyák formában véleményt formáljunk, az új szezon indulásával pedig ismét visszaesik mindenki 6-os szintre. Ezzel nem is lenne gond, csak nem kapunk semmilyen utalást arra, hogy mit csináltunk, például egy egyedi ikon, embléma vagy bármi más képében. Értjük, hogy a fejlesztők egyfajta prestige rendszert próbáltak ezzel összerakni, de hosszabb távon ennek nem lesz jó vége ha így marad.


[+]

Technikai gondokkal is találkozhattunk az indulás után, ennek köszönhetően a Ligthfall egész hamar több frissítést is kapott, de még így is akadnak olyan időszakok, amikor szó nélkül kivágnak minket a játékból, vagy egyszerűen crashel, vagy kifagy a játék konzolon. A Crucible, vagyis a program PVP része lényegi változáson nem ment át, továbbra is a meta fegyverek és képességek uralják a pályákat, bár sokan azért próbálgatják a Strand használatát is több-kevesebb sikerrel. Ebben a szezonban nem kaptunk új pályát sajnos, a következőtől viszont már akadnak új helyszínek és régi területek is, amelyeket ismét élmény lesz használni. Pár szóban a Gambitet is megemlíthetjük, de itt semmi változást nem kaptunk furcsa módon, lassan ideje lesz a készítőknek elengedni ezt a módot, vagy legalább komolyabban átdolgozni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények