Dögösebben rothadó hullák
A Dead Island a látványos nyílt világával, az első személyű közelharcaival, a járműhasználat lehetőségével, valamint a rengeteg gyűjtögetni valóval, majd a megszerzett javak felhasználására építő ügyes craft rendszerével ejtette rabul a játékosokat és olyan megoldásokkal őrjítette meg, mint a rohangáltatós egyszerű küldetések vagy az állandó fegyveramortizáció. Adott fegyvertípusra specializálódott karakterünk fokozatosan fejlődhetett, amivel újabb képességeket tanulhatott vagy a már meglévőket erősíthette. A világot és jóindulattal a játékmenetet is sikerült dicséretre méltó módon megalkotni a lengyeleknek, azonban sok bosszantó apróságot hagytak a végleges verzióban, amit később sem javítottak, ezekhez pedig a Definitive Editionben is szerencsénk lehet. Sajnos nem olyan hibácskákról van szó, melyek különlegessé, még egyedibbé tették volna a Dead Islandet, így az újrakiadásra totálisan indokolatlan a jelenlétük.
John Morgan olyan karmokat használ a harchoz, melyeket még Wolverine is megirigyelné. [+]
Továbbra is belefuthatunk láthatatlan objektumokba, amikben fenn akad hősünk, rommá törik a verdánk, vagy melyeket az amúgy is agyhalott mesterséges intelligencia képtelen leküzdeni. Még mindig megtalálni a játékban azokat a zsibbasztó megoldásokat, mint mikor egy képességet kifejlesztve, azt nem előnyünkre, sokkal inkább bizonyos helyzetekben hátrányunkra alkalmazhatunk (beakadó támadás). A felújítás minősége egyébként komolyan észrevehető az előző generációhoz képest, de egyértelműen meg sem közelíti a jelengenerációs alkotások szintjét. Megjelentek a részletek a karakter modelleken, ütősebb bevilágítást kaptunk profibb árnyékokkal, életszerűbb a víz megjelenítése, kapunk HBAO és Motion Blur effektet, bizonyos objektumok poligonszámán igazítottak, de jócskán áttextúrázták a környezetet is (természetesen nagyobb felbontásúakat alkalmazva). Érezhetően balanszíroztak a nehézségen, amivel az új belépőknek kedveznek a veteránok legnagyobb bánatára, igaz az előbbi célcsoport lesz a Definitive Edition célközönsége.
A láncfűrész fogai előszeretettel mélyülnek a bűzölgően rothadt testekbe. [+]
Bár a Definitive Edition a konzolok mellett PC-re is megjelent, valójában az extra tartalmakon kívül nem sok változást fognak tapasztalni a billentyűzet nyüstölők. Persze ők is részesei lehetnek a grafikai változásoknak, náluk is mások lesznek a textúrák, részletesebbek a modellek, ahogy a hibák is ugyan azok lesznek, mint a konzolos kiadásoknál. Itt sem orvosoltak semmilyen öröklött betegséget, pedig a fizika jócskán elviselt volna egy kis finomítást. A métereket repülő hullák, az eltűnő fegyverek és olykor a karakterünk környezeti elemekkel való viselkedése jócskán hagy kívánnivalót maga után. Mindenesetre PC-n az újabb effektek ellenére sem eget rengető a változás, a Dead Island korábban egy erősebb személyi számítógépen kifejezetten jól festett, így ezért is kaphattak komoly kedvezményt a játék új verziójára frissítők a Steam rendszerében, vagyis a kiadó is érezte, hogy kicsit kilóg a lóláb. Egyetlen pozitívum, hogy a mai hardvereken már komolyabb kompromisszumok nélkül is látványosan és stabilan fut.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!