Dead Island 2 beszámoló

Közel tíz évvel a bejelentés után végre megérkezett a zombis sorozat második sorszámozott része, amely Los Angelesbe teszi át a zombihadsereget és az ellenük harcoló túlélőket.

Türelem, zombit terem

Ha a videojátékos közösségben feljön a téma azokról a programokról, amelyek nagyon sokáig készültek, akkor minden bizonnyal több alkotást is fel tudunk sorolni. Olyan címek juthatnak az eszünkbe, mint például az L.A. Noir, a The Last Guardian, a Final Fantasy XV, a Duke Nukem Forever, vagy cikkünk alanya a Dead Island 2 is. Közel 9 év telt el azóta, hogy a folytatás egy remek trailerrel bemutatkozott, de ezt követően egy kifejezetten hosszú időszak következett, ami alatt csak tologatták a programot. Az elmúlt egy étvizedben több fejlesztőtcsapatot is megjárt a folytatást, míg végül a Deep Silver/Dambuster párosánál kötött ki. Ennek a duónak köszönhetően végre megkaptuk a játék végső kiadását, amelybe örömmel vetettük bele magunkat, hiszen ki voltunk éhezve egy újabb zombis akciózásra. A sztori szerint ezúttal Los Angelesben vagyunk, ahol bizony kitört az apokalipszis középpontban azokkal a hullákkal, akik úgy döntöttek, hogy nem igazán szeretnék alulról szagolni az ibolyát, így inkább tömeges és véres vacsorákat rendeznek a lakosság közreműködésével.


[+]

Nagyjából 10 évvel vagyunk az első rész történései után, és épp azon igyekszünk, hogy egy utasszállítóval elhagyjuk a veszélyes zónát. A dolgok persze nyilvánvalóan nem úgy alakulnak, ahogy szeretnénk, nagyon hamar kiderül, hogy akadnak fertőzöttek is a gépen, aminek következtében lelőnek minket az égről egy rakétával. Ezen a ponton kell eldöntenünk, hogy kivel akarunk játszani. Induláskor hat karakter közül választhatunk (Amy, Bruno, Carla, Dani Jacob, Ryan), akik nem csak kinézetükben különböznek, hanem mindegyiknek akad két egyedi képessége, valamint bizonyos mértékben a statisztikáik is eltérőek. A döntés rajtunk áll, innentől nincs lehetőségünk változtatni (maximum teljesen újraindítani a sztorit).


[+]

Miután megkapjuk az irányítást, kezdetnek a tutorial részt kell teljesítenünk, ahol egyből láthatjuk, hogy mennyit változott az első videók óta a program. Az alapok ugyanazok maradtak, életben maradnunk egy olyan városban, amelyben szinte csak élőhalottak vannak, akik pedig elsősorban azzal foglalkoznak, hogy minket élve felzabáljanak. A túléléshez eszközök és fegyverek kellenek, amelyekből a játék egész sokat ad majd a végigjátszás során. Az első harcok alatt máris észrevehetjük a szoftver egyik legegyedibb részletét, miszerint támadásaink következményeként ellenfelünk nem simán csak elpusztul, hanem igen komoly mértékben rongálódik is a testük. Néhány komolyabb csapás után már a belsőségeiket is láthatjuk, mindezek mellett pedig a testrészeiket is támadhatjuk, ezzel korlátozva a mozgásukat. A brutalitás tehát adott, patakokban folyik a vér, ami nem is tűnik el, sőt, a játékosok testén is látható a későbbiekben.


[+]

Hétköznapi zombikból közel két tucat különböző típusúval találkozhatunk majd kalandjaink során, őket néhány kivételtől eltekintve viszonylag egyszerűen eliminálhatjuk. Hozzájuk csatlakoznak az Apex variánsok, akik már a keményebb kategóriát képviselik egészen addig, ami rá nem jövünk a taktikára, hogy kell velük végezni. Ugyanis nem lehet eszetlenül rájuk rontani, akadnak olyanok, amelyek például a kardokra, késekre szinte immunisak, míg másokat nem lehet lőfegyverekkel megsebezni, de olyanokkal is találkozhatunk, akik valamilyen elementál képességgel rendelkeznek, amik ellen nyilván védettek is. Mindezek miatt sok esetben meg kell gondolnunk, hogy milyen eszközökkel indulunk majd harcba, főleg azért, mert az eszközeink egy idő után elhasználódnak és csak pénzért tudjuk megjavítani őket, fix helyeken. Ugyanitt lehetőségünk van arra is, hogy tuningoljuk a tárgyainkat bizonyos ritkaság felett (ezekből van Common, Uncommon, Rare, Superior, Legendary), aminek köszönhetően például extra sebzésre, gyorsaságra, elemi sebzésre tehetünk szert.


[+]

Ezeket nyilvánvalóan nem csak úgy a semmiből kapjuk meg, a harcok során nyersanyagokat kell gyűjtenünk, vagy szétszedhetjük a földről felkapott tárgyainkat, mellette pedig pénzt is szereznünk kell. Ha ezekkel mind megvagyunk, akkor csinálhatjuk meg a legjobb fegyvereket, amiket örömmel használunk addig, amíg valami jobban nem találunk. Egy idő után lőfegyverekkel is gazdagabbak leszünk, de ezeket érdemes ritkábban elővenni, hiszen a muníciónk véges, még akkor is, ha azokat lekraftolhatjuk (szintén rengeteg nyersanyagért). Ha úgy érezzük, hogy egy-egy hordához kevesek vagyunk, akkor érdemes lehet környezetünket is kihasználnunk. Egy nagyobb víztócsába dobott elektromos fegyver, vagy egy olajfolt begyújtása a mi oldalunkra billentheti a mérleg nyelvét, de persze ezekkel óvatosan kell bánni, mert nagyon hamar saját magunk ellen fordíthatjuk mindezt. A szerepjátékos vonal is megtalálható a játékban, ugyanis az öléseink után tapasztalati pontokat is gyűjthetünk.

Ennek köszönhetően ahogy haladunk előre a történetben, úgy lesz egyre több életünk és úgy kapunk egyre több használható skill-kártyát. Utóbbiból induláskor ugye kettőhoz hozzáférünk attól függően, hogy melyik szereplőt választottuk, a többihez a végigjátszás során jutunk hozzá. Ezek négy nagy szekcióra osztódnak (Abilities, Survivor, Slayer, Numen): akadnak közöttük, amelyek passzív bónuszokat adnak, míg a másikakat aktívan használhatjuk is a csaták közben. Személyes kedvenceink közé tartoznak az olyan apróságok, mint a tüzes dropkick (vagyis amikor páros lábban ugrunk neki az ellenségnek), illetve amikor védekezés és kivégzés után extra életet és staminát kapunk. Utóbbira főleg akkor érdemes figyelnünk, amikor nehéz, kétkezes eszközöket használunk (például kalapácsot), mert nagyon hamar azt vesszük észre, hogy nincs erőnk támadni. Ezekből a kártyákból közel 60 darab áll majd a rendelkezésünkre, de nyilván nem tudjuk mindegyiket egyszerre használni, így érdemes lehet egy kicsit gondolkozni azon, hogy milyen bónuszokra is van szükségünk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények