Hirdetés

Dark Souls 3 teszt (Xbox One)

Hirdetés

Lelkünk rajta

A Dark Souls 3 rengeteg apróbb finomítással, könnyítéssel igyekezett ugyanaz a Dark Souls maradni, ami a videojáték ipar tendenciáival bő hat évvel ezelőtt büszkén mert szembeszállni. Míg az egyes kiadók és fejlesztők az egyre gyorsabb és egyre látványosabb akciókkal, folyamatos jutalmazással próbálták azonnali instant élményekben részesíteni a felhasználóikat, addig a From Software szinte arcon köpte játékosait. Az első Souls játékuktól (Demon’s Souls) a kíméletlen nehézség, a váratlan és sokszor pofátlan túlerővel való találkozás jellemezte alkotásaikat, aminek legjobb ellenszerei a megfontoltság, felkészültség és az állandó koncentráció bizonyultak.


[+]

Az említett jellemzők a Dark Souls széria harmadik felvonására kicsit kopni, finoman csiszolódni kezdtek, ami véleményem szerint nagyban köszönhető a PlayStation 4-re megjelent merészen a mainstream hullámokat meglovagoló Bloodborne remekműnek is. A Dark Souls 3 változásaival egyfajta átmenetet képeztek a két széria stílusa és játékmenete között, enyhén megpolírozva az olykor talán már igazságtalan éleket kicsit közelítve egymáshoz a két játék stílusát. Az igazi Souls rajongók persze joggal vonhatják fel szemöldöküket, elvégre ők fogják leginkább megérezni az olyan változásokat, mint a biztonságos tábortüzek közötti távolságok lecsökkenése vagy, hogy az óriási bossok megölése már kisebb kihívást jelent.


[+]

Aki ismeri a játékot, már ezek hallatán is tudja, hogy a Dark Soulsban az említett változások komoly segítséget jelentenek és akkor a további számos finomításról még nem is beszéltünk. Érezhetően változott a harcrendszer, könnyebben vívhatunk meg a dögökkel, a Bloodborne stílusához konvergál, amit azzal próbáltak ellensúlyozni, hogy bizonyos ellenfelek is képesek halálos kontratámadásokra. Sokat számít továbbá, hogy a karaktereink egyes értékei szívósabbak lettek, több holmit képesek magukkal vinni, nem eszik úgy a staminát, ráadásul már a felszerelésünk javításán sem kell görcsölnünk. Ha átlátjuk a helyszíneket, kiismerjük az ellenfeleket akkor kis túlzással nehézség nélkül tudunk gyűjtögetni, szinteket lépni, könnyebbé téve az előrejutásunkat.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények