Cursed to Golf teszt

Van, aki örülne neki, ha naphosszat golfoznia kellene – de még ő is átokként fogná fel, ha a purgatóriumból való szabadulása múlna minden lendítésen.

Bogey

Bár sokáig azt hittem, hogy a pályákat véletlenszerűen generálja a játék, valójában mindegyik kézzel megtervezett helyszín. A fejlesztők 70-nél is több golfpályát készítettek, és ezeket variálja a játék minden nekifutáskor. Némelyik helyszín borzasztó nagy – többszintes, több irányba kiterjedő alagútrendszerek ezek, nem egyszer több zászlóval is rajtuk. És itt jelenik meg a játék messze legnagyobb problémája: olyan elképesztően pici az egyszerre mutatott játéktér (a kizoomolt nézet mellett is!), hogy az komolyan betesz a játékélménynek. Még a legegyszerűbb, a legelőször megkapott pályákon is állandóan, szinte minden lendítés előtt át kell kapcsolni a tájékozódási nézetre – már az rengeteget segített volna a játékon, ha ez automatikus, és az egérrel vagy analóg karral bármikor lehetne nézelődni. Az ütések legalább 80%-a a képernyőn kívülre megy; könnyen elképzelhető, hogy ez milyen hatással van a precíz célzásra…


[+]

A Cursed to Golf ezt a hatalmas problémát véleményem szerint egyáltalán nem tudja megoldani, de legalább a fejlesztők a játékmenetet próbálták érdekesebbé és dinamikusabbá tenni. Ennek eszközei elsősorban a kártyák, amelyekből minden kör elején kapunk néhányat, de a Slay the Spire módjára elágazó térképen található boltokban is tudunk ezekből venni. Eleinte csak kevéssé izgalmasakat kapunk, például azokat, amelyek ütésszámunkat növelik, vagy mondjuk felrobbantják a TNT-t – de a későbbi variációk teljesen átalakítják majd a játékmenetet.


[+]

Van olyan kártya (több is), amelyeket elsütve a megütött labda felett átvehetjük a manuális irányítást, mintha egy távirányítós rakétát kontrollálnánk. Egyes kártyák lehetővé teszik, hogy a labda átfúrja magát falakon, hogy jéggömböccé válva befagyassza a legnagyobb tavakat is, vagy éppenséggel lehetővé teszik a labda repülésének megfordítását. A kedvencem az, amellyel a megütött labda a levegőben három darabra törhető, és mi választhatunk, hogy landolás után melyik szilánktól akarjuk folytatni a játékot.

Ezeken felül is akad még néhány jó ötlet a Cursed to Golfban (például a főellenfelek, akiket szobrok eltalálásával lehet sebezni), plusz kifejezetten jól is néz ki, de én így is nehezen tudtam rávenni magam, hogy újabb és újabb próbálkozást tegyek a pokoli golfbajnoksággal. A lomha, végtelenszer megismételt animációk még felgyorsítva is elszívják az ember életerejét, és egy idő után már kifejezetten dühített, hogy szinte minden egyes ütés előtt ki kell váltanom egy külön nézetbe, hogy be tudjam tájolni, hogy hova is kellene célozni. Miért nem lehet alapból kizoomolni egy ilyen játékban?! Persze rengeteg idő befektetésével ki lehet tanulni a pályákat, és sok-sok gyakorlással, no meg a legjobb kártyákat tömegesen használva a legtöbb helyen elérhető a legendás hole-in-one is – de meg kell vallanom, ezúttal még a kísérlethez sem volt türelmem. A Cursed to Golf elsősorban nem a golfozni vágyóknak készült, hanem azoknak, akik végtelen türelemmel bírnak, és imádják, ha egy roguelike kínozza őket.

A Cursed to Golf PC-re, PlayStation 4-re és 5-re, Switch-re, illetve Xbox-konzolokra jelent meg.

Összefoglalás

Platformjátéknak látszó, magát golfjátéknak álcázó roguelike, amit karakterfejlődés és felszerelésünk javítása helyett a játékmenetbe alaposan beleszóló varázskártyák tesznek változatosabbá. Parádésan néz ki, és elsőre minden a helyén is van, de számomra irritálóan lassúnak és nehéznek bizonyult. A legnagyobb gond azonban az, hogy egyszerre a pálya parányi részét látjuk csak be – ha szeretnénk megnézni, hogy labdánkat hová kellene lőni, minden egyes alkalommal külön nézőpontot kell aktiválni.

A Cursed to Golf legjobb pontjai:

  • A kártyákat élmény használni;
  • nincsenek randomgenerált pályák;
  • kifejezetten szemrevaló.

A Cursed to Golf leggyengébb részei:

  • Nem lehet rendesen kizoomolni;
  • nagyon lomha egy újrajátszásra épülő játékhoz képest;
  • mazochistáknak valóan nehéz.

Bényi László

Azóta történt

  • Steam Next Fest demókörkép #1

    Ismét demófesztivált tart a Steam, amelyen az indie játékfejlesztés apraja-nagyja játszható formában mutatja meg, hogy min is dolgozik évek óta.

  • PGA Tour 2K23 teszt

    Minden részletét tekintve hivatalos, a sportág nagyjait is tartalmazó golfszimulátort rég láttunk, így a 2K23 komoly helyzeti előnnyel indult.

  • Togges bemutató

    Egy kétfős brazil indie-fejlesztőstúdió bizonyította be, hogy a kiváló és újszerű játékokhoz nem kellenek dollármilliárdok. A Togges egy újszerű 3D-platformjáték, amelyben gondolkodni is kell.

  • 9 Years of Shadows teszt

    Több, mint százezer dollárnyi Kickstarer pénz és három év után megjelent a 9 Years of Shadows, ami legalább annyi évnyi árnyékot fog vetni önmagára és fejlesztőcsapatára, mint amit a címe sugall.

Előzmények

  • Potion Permit teszt

    Klinika a város szélén – radikálisan kevesebb dráma, viszont sokkal több gyönyörű pixel kíséretében, mint amit anno a tévében lehetett látni.

  • Foretales teszt

    Mi baj történhet, ha ifjú tolvajként elemelünk egy gyanús lila fényt árasztó, nyilvánvalóan mágikus lantot? A Foretales az erre adott választ kártyákkal meséli el.

  • Onsen Master teszt

    Ha hihetünk az Onsen Masternek, a japán hévizes fürdőket nem csak idősödő urak és nindzsák látogatják, de a helyi folklór különféle szellemei is.

  • Tinykin teszt

    Egyedül nem megy, ezért aztán a parányi méretűre töpörödött űrhajós ebben a játékban még kisebb, tinykin nevű lényeket használ arra, hogy felfedezze új világát.