Curse of Naxxramas: Arachnid Quarter teszt

Az idáig megtett út

A Hearthstone: Heroes of Warcraft gyűjtögetős kártyajátékot körülbelül négy-öt évnyi fejlesztés után idén márciusban jelentette meg a világ egyik legelismertebb fejlesztőstúdiója, a Blizzard. Nem csak, hogy hosszú-hosszú évek után ez volt az első nem direkt folytatásnak számító munkájuk, de több évtizedes fennállásuk óta először vágtak bele egy mindenki számára elérhető alapvetően ingyenes játékba. A siker minden elképzelést felülmúlt: az év közepéig tízmillió aktív felhasználót gyűjtött a program, így várható volt, hogy a cég kitalál valamit annak érdekében, hogy a naponta akár több órát is játszó fanatikusok hozzáférhessenek új tartalmakhoz, amelyekért természetesen akár fizetni is hajlandóak.

Curse of Naxxramas

Ezt követően történt az egyik legváratlanabb fordulat: a fejlesztő akaratán kívül lassan elektronikus sporttá váló játékhoz ugyanis bejelentettek egy kiegészítő csomagot, ám a Curse of Naxxramas címre keresztelt új tartalom nem a virtuális versenyekre koncentrál, hanem egyjátékos kalandot, pontosabban kalandokat kínál a felhasználóknak. A csomagot ráadásul nem a szokásos módon, tömbösítve juttatják el a felhasználókhoz: öt fejezetre bontva, hétről-hétre nyitják meg a különböző területeit, ezek mindegyikével kihívást kínálva azoknak, akiknek vagy nem bírják elviselni a kompetitív összecsapások során gyakran jelentkező frusztrációt, vagy éppenséggel eszük ágában sincs paklijaikat más próbálkozókkal összemérni.

Curse of Naxxramas

Az első szárny az ötből, az Arachnid Quarter ráadásul mindenki számára díjtalanul elérhető lett a napokban (mármint azok közül, akik a programban található kilenc hős mindegyikét feloldották), de a Blizzard jó szokásához hűen az ezt követő maradék négy terület sem fog vagyonokba kerülni. Aki pedig nem akar valós pénzt áldozni a hobbijára, a napi küldetések megoldásával és győzelmekkel elérhető játékbeli valutával, vagyis arannyal is fizethet az ezek után hetente jelentkező újabb és újabb tartalmakért. Az új csatamező tökéletesen illeszkedik az eddigiekhez, ismételten számtalan interaktív, a kattintásra reagáló izgő-mozgó elem található meg rajta, a szinkron pedig, bár még mindig meglehetősen minimalista, hozza a szokásos minőséget. Kel'thuzad, Naxxramas ura büszkén mutatja be a szörnyeit, időnként pedig kommentálja azok játékát, ráadásul a rémek is a maguk stílusában reagálnak a tetteinkre (vagy éppenséggel gyalázzák elbukó szolgáikat), vidám perceket okozva játék közben. A mesterséges intelligencia azonban hagy némi kivetnivalót maga után: a fejlesztők nem titkolták, hogy nem igazán változtattak az ezidáig csak gyakorló módban elérhető AI-n, úgyhogy akárcsak akkor, így most is képes igen bután cselekedni. Van, hogy a mi lényeinket erősíti a sajátjai helyett, de a különböző, egymásra épülő lapokat sem mindig a megfelelő ütemben játssza ki, de ezt erős paklival, és szürreálisan erős képességeivel általában azért képes kompenzálni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények