Crysis 3 - Open Béta benyomások

A Crysis 3 bejelentése óta lázban tartja a játékosokat, hisz miről is fog szólni az egész ha megjelenik a játék: néhány óra, jobb esetben egy két nap alatt vélhetőleg befejezi mindenki a kampány részét a játéknak, majd jobb esetben nekiáll még egyszer nehezebb szinten, de több mint valószínű, hogy a multiplayer játékmódnak fognak a legtöbben nekiesni.

A 3. részre a Crytek azt ígérte, hogy összehozzák a generáció legszebb játékát, mely PC-s futtatásához egy kisebb erőműre lesz szükség. PS3 és Xbox 360 platformon viszont a fix hardverek véges teljesítménye miatt kompromisszumokat kell kötniük.

A jövő hét folyamán megjelenik a játék, és a tesztben összehasonlítás is várható, melyben a kedves olvasók láthatják, hogy néz ki a játék kampány része Xbox 360-on, és vele szemben egy erős PC-n.

De térjünk rá a BÉTA-ra. Érdekes módon a Crysis 2-vel ellentétben a 3. résznek volt egy félig meddig nyílt ALPHA tesztje is, amely kizárólag PC-n volt elérhető. Ekkor sok játékos kicsit kezdett megijedni, mert korábban ez nem volt szokása a Crytek-nek, így félő volt, hogy nyílt BÉTA nem is várható majd.

Ezt az EA és a Crytek is megcáfolta, ugyanis bejelentették, hogy jön egy kipróbálható változat mindhárom platformra, melynek dátumát később jelentik be. 
Ez félig meddig sikerült is nekik, ugyanis egy kisebb hiba révén, a hivatalos bejelentés előtt megismerhettük a próbajáték kezdetének a dátumát. Pontosabban az EA a saját oldalára fellőtte a BETA FAQ oldalt, amit azonnal el is távolított, de mint tudjuk ami egyszer látható volt a neten, azt nehéz eltűntetni.

Így ennek köszönhetően napokkal a hivatalos bejelentés előtt mindenki tudta, hogy január 29-től mi is kipróbálhatjuk a Crysis 3 multiplayer próbaváltozatát. Természetesen a hivatalos bejelentés is megtörtént néhány napra rá, de a szívárgást nem kommentálta az EA.

A demó február 12-ig volt elérhető mindhárom platformon.  Míg a PC-sek az Origin kliensből, addig az Xbox 360 tulajok az Xbox Live-ról, a PS3 tulajok pedig a PSN-ről tölthették le a saját verziójukat. Utóbbinál sajnos kis csúszás is volt, később került fel a marketre a játék.

Na de nézzük magát a játékot. Xbox 360 tulaj révén magát az Xbox Live-ot céloztam be, és körülbelül fél órával később már indíthattam is a játékot.

Mivel multiplayer demóról van szó, egyértelmű hogy a játékban a kampány rész nem volt elérhető, és néhány dolog még nem volt kinyitva,

A bétában mint ismeretes két darab játékmódot próbálhattunk ki. Ezek közül az egyik a már korábban is ismert Crash Site volt. Egyszerű játékmód, a lényege hogy bizonyos időközönként érkezik a pályára egy idegen "Ceph" szállítóhajó, és ledob egy kapszulát. Az adott területet kell a  játékosoknak tartaniuk bizonyos ideig, ami alatt pontokat kapnak. Amennyiben az egyik csapat eléri a maximum pontot, vagy lejár az idő, akkor vége az adott körnek.

 

A másik játékmódot - ami eddig korábbi Crysis játékban nem volt látható -  Hunter néven találjuk meg, Ebben a módban két játékos hunterként kezd, végtelen láthatatlanságot használnak, de fegyverként csak az újdonságként bemutatott íjat használhatják. Előnyük, hogy lövés közben is láthatatlanok tudnak maradni, így nehéz őket észrevenni.

Az ellentétes oldalon a Cell katonák állnak, akik a lehető legerősebb fegyverekkel, köztük a brutális teljesítményű typhoonnal próbálják meg levadászni a huntereket. Láthatatlan ellenségeket nehéz ugye likvidálni, így a katonák néhány kütyüt és képességet kapnak a harchoz. Az egyik ilyen az EMP gránát, mely ideiglenesen megszűnteti a Hunterek Cloak módját, a másik meg a különböző perkek, melyek segítségével például hallani lehet ha egy láthatatlan katona van a közelünkben.

Amennyiben sikerült levadászni egy Cell katonát, úgy újjáéledéskor ő is Hunterként folytathatja a játékot. A körnek az idő leteltével van vége, illetve abban az esetben ha minden Cell katona meghalt.

 

Mindkét játékmód két pályán volt kipróbálható, ezeket Museum, és Airport néven találhatjuk a játékban. A teljes játékban nem tudjuk még hogy hány darab térkép lesz, de abban már most biztosak lehetünk hogy a dizájnerek megdolgoztak a pénzükért. Egy a fórumban linkelt videó alapján örülhetnek akiknek tetszett a játék 2. részében a Skyline map, ugyanis a teljes játékban az is vissza fog térni, igaz kicsit átalakítva.

Írtam korábban, hogy a demóban korlátozások voltak. Sajnos csak 10. szintig lehetett fejlődni, viszont volt lehetősé ezek után egy reboot-ot tolni, ami ugyanaz mint a második részben. Minden statisztikánk és elért tárgyunk, perkünk lenullázódik, viszont csak ennek a segítségével lehetett erősebb fegyvereket kinyitni, mint például az íj, vagy a typhoon fegyver.

A próbajáték egy hete alatt elég sokat játszottam, és bár vegyes véleményem volt a bétáról, mindenképp elsőnapos vétel lesz a teljes játék, ugyanis kíváncsi vagyok rá hogy kampány téren is mit hoztak össze a Cryteknél.

Grafikáról nem beszéltem még. Pc-n egyértelmű a dolog, ha van egy erős géped akkor csodálatos látványt lehet kipréselni a játékból, más kérdés hogy mulithoz ennek sok értelme nincs.

A konzolos változatnál - szerény személyemnél ugye ez az Xbox 360-t jelenti - a grafikai rész annyira egyelőre nem nyűgözött le. Meg merem kockáztatni, hogy nem volt sokkal szebb a játék mint a Crysis 2 xboxos verziója.(viszont nekem nem volt annyira pörgős mint anno a 2. rész multija) Biztos vagyok benne, hogy a teljes játékban szép lesz az összkép, főleg a kampány része, de reménykedek benne, hogy a bétában látott grafikai hibákat, előttünk betöltődő textúrákat javítani fogják.


Sajnos nem tudjuk mikori a játék ezen verziója, így lehet hogy már rég javították ezeket. Mindegy, jövő hét folyamán meglátjuk mit sikerült a készítőknek összehozniuk, főleg konzolon, ugyanis a Crytek már korábban is bejelentette hogy sikerült néhány olyan DX11-es effektet átültetniük konzolokra, ami eddig csak PC-n volt látható. Hogy miként, és legfőkébb miket, azt a megjelenéskor azaz február 22-én meglátjuk.

PC-s kollegáknak üzenem, remélem felkészültek az erőművekkel, mert a játék ígényelni fogja az erős gépeket, és a DX11-es kártyákat. (sajnos kikötés lesz hogy csak és kizárólag DX11-es VGA-val fog elindulni a játék)

A teljes játékból teszt várható itt a GAMEPOD.hu oldalán, előzetes tervek szerint február 24-én, az este folyamán már olvasható is lesz. A teszt Xbox-os játék alapján íródik majd, de mivel a platformok között elsősorban grafikai különbség lesz, össze fogom hasonlítani az Xbox-os, és a PC-s verziót is egy két oldalon. (külön képekkel, és videókkal a kampány első 20 perce alapján)

Jövő héten tehát megjelenés, addig is kitartást, és készítsétek a Nanoruhátokat, szükség lesz rájuk.

Azóta történt

Előzmények