Cossacks 3 teszt (PC)

Fegyverbe, urak!

Ha csak a filmvilágot nézzük, akkor is megosztó egy-egy régi mozi remake-jének a híre – ha ott egy klasszikus, minek megpróbálni újraforgatni, aligha lesz jobb az új verzió. A játék újrák kicsit más értelemben remake-ek, inkább olyasfajta felújításnak tekinthetők, mint egy régi, 35 milliméteres kópia megtisztítása a zajtól és a hangcsatornák rendbe tétele, ám sokszor a földszintről indul a tatarozás, így lényegében egy új játék születik, a régi alapjain.

Az ukrán GSC Game World 15 éve dobta piacra a Cossacks: European Warst, avagy ahogy az utókor emlegeti, a Cossacks 1-et, ami az akkor játékszabályoknak megfelelően, egy egyszerű kezelésű RTS volt, izometrikus grafikával, ám elég odafigyeléssel a 17-18. századi Európa hadászati technikáira, felszerelésére, egységeire, formációira, egy kis humorral és akkor lendületes játékmenettel megspékelve. A mai szemszögből nézve persze erősen behatárolnak tűnik az, ami másfél évtizede újszerű, és akár hónapokig lebilincselő volt. Az akkori grafikai szint pedig mára az okostelefonok és online játékok platformjára vándorolt.


[+]

A Cossacks élmény modern újraélésére tehát az eredetit fel kellett újítani, és 2016 őszére el is készült a HD remake, a megtévesztő 3-as sorszámmal. A játék alapjai lényegében nem változtak: legyen szó a kampányról, a mesterséges intelligencia elleni csatározásról vagy a többjátékos módokról, viszonylag lineáris módon zajlik le egy-egy pálya. Gyűjts nyersanyagokat (vas, fa, élelmiszer, arany, kő, szén), építs birodalomgyarapításhoz és hadászathoz szükséges létesítményeket, fejleszd a gazdaságot, a technológiát és a védelmi rendszereket, és állíts elő egy akkora és olyan összetételű haderőt, amivel a többi szereplő, tök ugyanilyen alapjait porig lehet rombolni.


[+]

Jó, azért nem ez minden, amit tenni lehet, egyik-másik kampányküldetésben kicsit jobban meg van kötve a kéz és célirányosabb feladatok járnak, és részleteiben sok-sok apróság eszközölhető a hatékonyabb háttérhatalom és ütőerő elérésére. 2016-re sem változott azonban az alapmechanika: hass, alkoss, gyarapíts valós időben, az ellenfélnél gyorsabban, és lehetőleg támadd meg, mielőtt ő vezényelné hadseregét ellened!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények