Cooking Simulator teszt (PC)

Grafikájához képest nem alacsony gépigényű, de igen szórakoztató és informatív játék, ami a maga kisebb hibáival együtt is nagyon szerethető.

Sok játékban kapott már szerepet a konyhakés, viszont nagyon ritka az, hogy valóban főzésre, tényleg valamilyen alapanyag szeletelésére használjuk a veszélyes eszközt. A főzős játékok etalonja számomra az első rész megjelenése óta az Overcooked-sorozat, ám az egy külső nézetes, élményfaktorát masszívan a lokális multira építő főzős játék. A Cooking Simulator ezzel szemben sokkal inkább az egyéni fejlődésre vágyóknak nyújthat segítséget, a szórakoztatás mellett pedig nyilván edukatív célokra is bevethető.

Vadonatúj séfként kerülünk be egy nem túl jó értékelésű étterembe, a feladatunk persze az, hogy az ételek minőségével visszahozzunk valamit az egykori tündökléshez, ehhez pedig egy kellemesen kinéző, de nem a legjobban felszerelt konyhába kerülünk bele. Nem elég jól ismerni az alapanyagokat, tökéletesen követni az instrukciókat és gyorsnak lenni, nagy szükség van az irányítási precizitásra is, hiszen a gép semmit nem csinál meg helyettünk, és bizony szokni kell, hogy egy lábas megtöltése vagy egy hal megsütése sokszor nehezebb precíziós manőver a gép előtt, mint egy valódi konyhában. Viszont a valódi konyhás első bénázásokat igencsak jól lehet reprodukálni vele.

A konyha kezdetben béna felszereltsége miatt sokszor kell rögtönzött, teljesen amatőr megoldásokhoz fordulni, és persze a takarítási művelet is sokszor ránk marad. A rendelések persze egyre gyorsabban jönnek, sikerességünk mérőszáma pedig értelemszerűen a vendégek és kritikusok elégedettségében, illetve a jattmennyiségben merül ki, a játék egyébként küldetésekre osztott, és persze előrehaladtával egyre többféle ételt kell pillanatok alatt megcsinálnunk. Az újabbnál újabb recepteket meg kell vennünk a tapasztalati pontokból, ezeket csinálhatjuk magunktól is, de ha bejön egy vonatkozó rendelés, akkor tulajdonképpen nincs is más választásunk.

Szem előtt kell tartani a gépek általános amortizációját, és bizony költeni kell a konyha jó állapotban tartására, de ha nagyot hibázunk, nagyon komoly kárt okozhatunk ezen kívül is a felszerelésben, ami rá tudja nyomni sikerességünkre a bélyegét. Persze az alapanyagok beszerzéséről is gondoskodni kell Időről időre felbukkan egy-egy minijáték is, konyhakéssel ügyesen darts-táblába dobva szerezhetünk további pontokat.

A játék üteme eleinte rendkívül nyugodt, de aztán ahogy egy valódi konyhai munkához hasonlóan ez is rendkívüli módon felpörög, bejön a képbe az, hogy nem lesz időnk semmit elolvasni, mindent rutinból kell csinálni, és persze az időbeosztással is tökéletesen kell bánni, hogy mindenki időben megkapja, amit rendelt, méghozzá jó minőségben!

Grafikai téren kellemes ez az FPS-nézetes játék, de kirívó vagy különlegesen szép megjelenésre nem kell számítani. Asztali szinten nézve nem is durva a PC-s gépigény, az ajánlott szintet nézve i5 4570 vagy Ryzen 7 1700x processzorral, GTX 1060 6GB vagy RX 480 GB 8GB videókártyával és 16 GB RAM-mal kell rendelkezni, de minimum szinten is megkövetelt egy GTX 660Ti 3GB vagy R9 270X 4GB VGA és 6 GB RAM.

A Cooking Simulator egy kimondottan jól kitalált, mókás szimulátor, ami jó gondolkodást, precíz irányítást és gyors munkavégzést kíván meg, így tulajdonképpen tényleg remekül mutatja be az egyedül maradt séf életét. Számomra a multiplayer hiánya, illetve az átlagos grafikához képest, főleg laptopos szemmel kissé túlzó gépigény billenti kicsit vissza a lelkesedésem, és bár a kategória csúcsának továbbra is az Overcookedot tartom, a Cooking Simulatorban is egy örömmel elővehető darabot ismertem meg.

Pro:

  • Azt hozza, amit ígér: remek főzős szimulátor;
  • az árubeszerzés időátfutásán kívül szinte mindenre felkészít;
  • nem találtunk technikai hibát.

Kontra:

  • A multiplayer bizony hiányzik;
  • lehetne alacsonyabb a rendszerigénye.

75

A Cooking Simulator PC-re jelent meg, Steamen beszerezhető.

szentkuti11

Előzmények