Company of Heroes 3 teszt

Rendkívül sokat kellett várni a Company of Heroes 2 folytatására, de az Olaszországba és Észak-Afrikába vezető harmadik rész ott folytatja, ahol a nagy előd abbahagyta.

Berber mese

Az olasz kampány egyelőre tehát nem olyan dinamikus, mint amilyennek a fejlesztők megálmodták azt, de még e csalódás ellenére sem nevezhetjük ténylegesen rossznak – főleg, ami a nevezetesebb ütközeteket illeti. Az épületekkel, dombokkal, szirtekkel teli környezetben a vertikalitás kiemelkedően fontos, és a speciális egységek is fantasztikusan jól használhatók. Az indiai tüzérség mesterien űzi szakmáját, mobil lövegeik taktikus használatával alaposan megkönnyíthetjük minden utca, minden épület, minden tér bevételét. Nálam szintén népszerű lett a gránátzáporral beköszönő gurkha osztag is – ha sikerült őket az ellenfél védtelen oldalába manőverezni, hát a legjobban védett pontokat is el tudták foglalni. Az igazi ász a csapatban azonban a lángszórós egység – nyilván nem a páncélosok ellen, de ami a gyalogosokat illeti, ezek pokoli hatékonyan égetik fel még a legjobban védett egységeket is.


[+]

A Company of Heroes továbbra is ezekről az apró manőverekről, a részletekbe is belemenő taktikázásról szól. Bakáinkat fedezékben kell tartani, a tankokat az eltérően páncélozott oldalaikra ügyelve kell használni, a nagyobb rohamok előtt pedig nem árt tüzérséggel felpuhítani az ellenséges védelmeket. Egyszerre ritkán van nyolc-tíz egységnél több az irányításunk alatt, és mivel ezek mind egyenként fejlődnek, érdemes nem tucattermékként kezelni őket. Az első néhány ütközet megtanít rá minden játékost, hogy itt nem lehet eszetlenül rohamozni – nem, itt nem szabad fedezék nélkül hagyni osztagainkat, minden csatára a megfelelő fegyvert kell bevetni, és ha lehet, hát érdemes katonáinkat magaslati előnyt és extra védelmet nyújtó épületekbe (esetleg kisiklott vasúti kocsikba) bezsuppolni. Az összehangolt akciókat egy kisebb újítás segíti megkomponálni: bármikor leállíthatjuk a játékot, és ilyenkor ráérősen adhatunk ki részletes parancs-láncokat minden szakaszunknak. Fantasztikus látvány, ahogy az így megírt utasítások egyszerre végrehajtódnak, és bakáink egyszerre három oldalról támadva bevesznek egy parancsnoki pontot, vagy épp felrobbantanak valami túl nagy önbizalommal rendelkező tankot.


[+]

A nagy olasz kampány mellett kapunk egy sokkal hagyományosabb, különálló pályákból álló észak-afrikai történetet is. Itt nincs stratégiai térkép, hiányzik a pályákon átívelő fejlődés, és nincsenek bevethető hajók és bombázók sem – nyolc kiváló pályát kapunk, amelyekben a Rommel által irányított Afrikakorps első győzelmeit kell megvívni. Maguk a pályák általában nagyszerűek lettek, ráadásul nagy nyílt tereikkel meglehetősen eltérő játékmenetet és hangulatot kínálnak, mint az olasz missziók általában szűk városi ütközetei. E pályák közt igényesen szinkronizált, de jobbára állóképes átvezető jelenetek a berber ellenállók történetét mesélik el; ötletnek nem rossz, de mivel az itt látott karakterek a csatákban nem jutnak szerephez, így nehéz izgulni értük.

Szintén kicsit csalódott voltam a nagyjából hat-hét óra alatt leküzdhető kampány lezárásával kapcsolatban: nyilván tudjuk, hogy az Afrikakorps hosszú távon nagyon nem nyerte meg a britek és franciák ellen vívott hadjáratát, de úgy éreztem, hogy a kampánynak így nagyon hirtelen, bármiféle kielégítő lezárás nélkül lett vége – mennyivel elegánsabb megoldás lett volna például, ha a második el-alameini csatánál átváltunk brit nézőpontba, és még néhány küldetés során velük zárjuk le a háború ezen frontját.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Reverie Knights Tactics teszt

    Tudjuk jól, hogy mit jelent a címbéli Tactics szó: négyzetrácsos csatatereket, körökre osztott ütközeteket és rengeteg tápolást. A receptet most egy brazil stúdió dolgozta fel.

  • Tales of Arise teszt

    Öt év szünet után visszatért a Bandai Namco Games szerepjáték-sorozata, mi pedig elmerültünk Dahna világában, hogy megnézzük, mit tud felmutatni a legújabb epizód.

  • Mass Effect Legendary Edition teszt

    A ráncfelvarrott grafikájú és játékmenetű, újra kiadott Mass Effect trilógia valóban egy definitív kiadás lett, amit a sorozat rajongóinak nem hogy illik, hanem szinte kötelező kipróbálni.

  • Call of Duty: Black Ops Cold War beszámoló

    Megérkezett a népszerű FPS sorozat legújabb felvonása, amelyben a készítők a Hidegháború korszakába visznek el minket egy érdekes kampány és a megszokott többjátékos mód duójával.