Clock Simulator bemutató (PC)

Az indie játékok között rengeteg logikai-ügyességi alkotás található meg, ennek az egyik oka értelemszerűen a könnyebb fejlesztési procedúra, ugyanakkor az sem elhanyagolható, hogy ezekre az alkotásokra komoly igény van: nem véletlen, hogy a lengyel Kool2Play csapat is számos ilyennel büszkélkedhet, legutóbbi alkotásuk a Clock Simulator, ami PC-s platformokra és Androidra egyaránt megjelent. Aki eddig a Farming Simulator és a Goat Simulator létezését nem tudta hova tenni, az most figyeljen jól: ebben a játékban tényleg egy órát kell szimulálnunk.

Tikk-takk, tikk-takk, hamar kiderül, hogy meddig tudunk koncentrálni.
Tikk-takk, tikk-takk, hamar kiderül, hogy meddig tudunk koncentrálni. [+]

Mennyi idő alatt telik el egy másodperc, meddig tudunk hajszálpontosan másodpercenként egyet kattintani az egérrel? Mielőtt kipróbáltam a játékot, nagyjából öt percet tippeltem erre, élesben azonban hamar kiderült, hogy túlbecsültem magam, a sokadik szint egyik legnehezebb kihívása, amikor egy percig kell tökéletesen eljátszani az óra szerepét. A tutorial pályát érdemes néhány percig gyakorolni, hiszen itt komoly segítséget kapunk a rutin megérzéséhez (a másodpercmutatón szalad végig egy piros csík, ami a megfelelő pillanatban zöldre vált), utána teljesen magunkra vagyunk hagyva, ha hibázunk, akkor a baki mértékének megfelelően rövidül a mutató, míg teljesen eltűnik és elvesztjük a kihívást. A nehezebb mód esetén maximum 5 hiba megengedett.

Van, hogy nem kattintgatni, hanem random billentyűket kell nyomni, ilyenkor a reflex is számít!
Van, hogy nem kattintgatni, hanem random billentyűket kell nyomni, ilyenkor a reflex is számít! [+]

Több pálya és kihívás is rendelkezésünkre áll, van, hogy nem is látjuk a mutatót, mert eltűnik az éjszakában, van, amikor pedig nem is konkrét órát játszunk el, hanem random módon kell a QWOP-gombok valamelyikét megnyomnunk, hogy az óraszerkezet fogaskereke elmozduljon, és a kis malac átjusson a fogak között. Ez inkább a reflexeinket teszi próbára, jóval kevésbé a pontosságról szól.

Rengeteg játékmód próbálja érdekessé tenni az elfoglaltságot.
Rengeteg játékmód próbálja érdekessé tenni az elfoglaltságot. [+]

A játék során egy dolog tűnik fel nagyon, mégpedig a ketyegő hang meglétének fontossága. Le lehet némítani a játékot, az én teljesítményemet azonban ez drasztikusan lerontotta, és mások is hasonló jelenségről számoltak be, a megszokott ketyegés alapján lehet a legjobban belőni, hogy mennyi idő is pontosan egy másodperc. A grafikáról nehéz lenne érdemben beszélni, inkább az az érdekes, hogy a visszafogott képi világ ellenére minimum Intel Core i5-ös processzorra, Intel HD5000 grafikus gyorsítóra és 1 gigabájt memóriára van szüksége a PC-s futtatáshoz, ugyanakkor akár egy gyengébb androidos mobilon is elfut.

A minimalisztikus szimulátor remekül megmutatja, hogy mennyire nehéz az órák élete, ez pedig akár meg is érheti az 1 eurós árat, az viszont biztos, hogy tartósan nagyon kevesen akarnak majd vele játszani, hosszú távon ugyanis elég idegőrlő tud lenni a monotonsága, annak ellenére is, hogy sok aprósággal próbálták feldobni, és a fokozatosan feloldódó pályák némi izgalmat is csempésznek a pontosan kattintott másodpercekbe.

szentkuti11

Azóta történt

Előzmények