Clicker Heroes teszt (Xbox One)

Kattintunk, hogy kattinthassunk

Maga a stílus persze nem új, és aki fogott már kezében okostelefont, az valószínűleg találkozott is már vele: az úgynevezett „tétlen játékok” (angolul idle game vagy incremental game) műfaja néhány éve terjedt el az érintőképernyős telefonok világában, és bizonyos szempontból tökéletesen illenek felgyorsult napirendünkhöz. Akinek nincs ideje játszani, pár percre azt is lekötheti egy szép köntösbe csomagolt számláló, amihez begyűjti a napi pénzt, energiát, akármit, majd még tovább pörgeti azt. Ha a dolog nem működne, nyilván nem lenne ennyi képviselője (elég csak olyan neveket megemlíteni, mint a Cookie Clicker vagy a Make It Rain), de van ezekben a játékokban valami, ami mégiscsak függővé teszik az embereket.

Clicker Heroes Xbox One

Ez az erősen kérdőjeles műfaj a konzolokra is betette a lábát, a Playsaurus ugyanis kiadta első játékát Xbox One-ra és PS4-re is. A Clicker Heroes szerepjátékba öltözteti a számlálót – hőseink különböző szörnyeket győznek le, a megszerzett aranyból pedig új hősöket verbuválhatunk, akik nagyobb sebzéssel erősebb szörnyeket ölnek, még több aranyat termelve, és így tovább. A játékkal való interakciónk kimerül annyiban, hogy kilkkelhetünk (ezzel gyorsítjuk a sebzést), és a játék képernyőjén fogadhatunk fel új szereplőket, vagy fejleszthetjük a már meglévőket.

Az első hős megszerzése (ami két-három gombnyomással meg is van) után tulajdonképpen nem is kell tennünk semmit. Hősünk önmagától támadja a szörnyeket. Ha egy pályán 10 teremtmény elpusztult, akkor válthatunk a következőre. A játék célja több rétegű: vagy eljutni az utolsó pályára, vagy felfogadni az összes hőst, vagy „felemelkedni”, ami nullázza a játékot, de cserébe Hős Lelkeket kapunk, amikkel még durvább karaktereket nyithatunk meg. A játékban minden exponenciálisan növekszik: a DPS (a másodpercenkénti sebzésünk), a szörnyek életereje és az általuk eldobott arany is. Néhány óra után már egészen röhejes értékekkel dolgozunk, ezermillió-trilliós sebzésekkel és összegekkel dobálózunk, a haladás ettől persze nem lesz gyorsabb.

Clicker Heroes Xbox One

Ha bizonyos karaktereket megfelelően magas szintre fejlesztünk, további extrákat vásárolhatunk, például automata klikkelést, kritikus sebzést, és más ideiglenes fejlesztéseket, melyeket többnyire fél percre aktiválhatunk, és jól jönnek, mondjuk egy-egy főellenség legyőzéséhez. A legjobb, hogy a harc és az arany gyűjtögetése akkor is folyik, ha kilépünk a játékból, vagyis sokszor tényleg az a legjobb, ha órákra, napokra vagy még több időre egyszerűen magára hagyjuk, és mással foglalkozunk. Érdemes viszont rendszeresen visszatérni és fejleszteni, amit lehet, különben sosem jutunk egyről a kettőre – a soron következő hősök és pályák követelményei ugyanis mindig exponenciálisan magasabbak, mint a korábbiak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Table Top Racing teszt (Xbox One)

    A Playrise Digital megmutatja, hogy egy könnyed témát is fel lehet dolgozni profi módon. Kisautók, amik a nagyokkal is versenyre kelhetnek.

  • Stardust Galaxy Warriors teszt (Xbox One)

    Amikor a galaxis bajban van, négy szuperhős menti meg a jövőt, természetesen úgy, hogy mindent szétlőnek, ami útjukba kerül.

  • Coffin Dodgers teszt (Xbox One)

    Mi lehetünk a kertváros legmenőbb nyugdíjasai, csupán a halált és a többi szépkorút kell magunk mögé szorítani a turbós kerekesszékkel. Bottal ütni, lövöldözni ér!