Catherine: Full Body teszt

A Catherine 2011-ben már megmutatta, hogy videojátékban is lehet a kapcsolatokról és a szexről beszélgetni – a remake pedig most ezt megfejelte egy rakás új bonyodalommal.

No woman, no cry?

Én először a Journey vezető designerét, Jenova Chent láttam kimondani az igazságot: bár a videojáték nagyszerű hobbi, az azáltal megérintett érzelmek köre szánalmasan és sajnálatosan szűk. Nincs még egy hasonló szórakoztató médium, amely hasonló hatékonysággal tudna diadalérzetet vagy feszültséget kelteni az emberben, de bármi más emóció kiváltásáról is legyen szó, csak a legritkább esetben találunk azzal legalább szőrmentén foglalkozó programokat. Míg a filmek világában a sok akció közt bőven találunk drámát és romantikát, vígjátékot és dokumentarista alkotásokat, addig ezek a műfajok sokkal ritkábbak a videojátékok közt. Ezért is fontos játék a Catherine, ez a különleges program, amely ugyan igen távol van attól, hogy hibátlannak nevezzük, mégis páratlan élményt képes nyújtani, szimplán témaválasztásának köszönhetően.

A 2011-ben megjelent Catherine – és persze új verziója, a Full Body – ugyanis a kapcsolatokra, mégpedig nem rózsaszín szemüvegen keresztül nézett kapcsolataira koncentrál. Központi alakja Vincent Brooks, egy 32-éves, de teljesen felnőni még mindig képtelen fickó, aki haverjaival együtt ugyanabban a tétova, ambíciók nélküli céltalanságban sodródik, mint sokunk néhány ismerőse (mi nem vagyunk ilyenek, nem igaz?). Hosszútávú kapcsolata a gyönyörű, de nála sokkal érettebb Katherine-nel már majdnem teljesen kiürült, és Vincentet sem programozói munkája, sem az esténkénti iszogatások nem elégítik ki teljesen.

Ebbe a poshadóban levő lelki állóvízbe csapódik bele egy gyönyörű, kihívó, szexi csaj, aki mintha csak Vincent fantáziáiból mászott volna elő: a szőke haj és a kék szemek már alapból vonzóvá teszik, de a combfix és a mikrodressz kombinációja még ezt is fokozni tudja. Ráadásul a – mit tesz isten? – Catherine nevű leányzó hiába fiatalabb 10 évvel Vincentnél, pontosan tudja, hogy mit akar, így főszereplőnk másnap elkerülhetetlenül az ágyban is mindenre hajlandó szőkeség karjaiban ébred. Szégyen és szexuális vágy, bűntudat és lelkes izgatottság keveréke önti el Vincent idegrendszerét – és ebből az érzelmi kulimászból természetesen mi fogunk neki kiutat mutatni.

Kathrine a rendet képviseli, azt, amit a társadalom elvár egy kapcsolattól – Catherine pedig egyértelműen az impulzivitást, az izgalmat, a káoszt jelképezi. Vince-nek nincs olyan barátja, aki nyíltan az utóbbit ajánlaná; de többeken is érződik, hogy mélyen bizony ők se tudnának ellenállni egy ilyen helyzetben. A Full Body kiadás mindezt még megfejeli egy harmadik potenciális romantikus partnerrel: Vincent nem csak egy őt üldöző alak elől menti meg Rint, de lakást és munkát is talál neki. (Az új otthon Vincent épületében van, az állás pedig a bár zongoristája, így sosem leszünk túl messze új ismerősünktől.) Rin nem olyan agresszív, mint Catherine, de viselkedéséből tökéletesen kitűnik, hogy ha hősünk is akarná, hát semmi akadályát nem látná az új hősével való kapcsolat beindításának.

A Catherine lényegében Vincent következő tíz napját meséli el, mégpedig két, élesen különböző módon. A legjobban talán a Persona-játékokhoz lehet hasonlítani a dolgot: esténként szociális életünket élhetjük ki a bárban, ezt követően pedig jön a küzdelem. Az előbbi során tudunk beszélgetni ismerőseinkkel (vagy akár vadidegenekkel), játszhatunk a játéktermi géppel, vagy akár leihatjuk magunkat a sárga földig. Az életünk békéjét feldúló három Katalin is itt zaklat minket SMS-en és telefonon, és bizony nagyon nem mindegy, hogy amikor Katherine cseszteti Vincentet, mert már megint iszik, amikor Catherine szexi selfie-tküld magáról, amikor Rin próbál aranyosan közeledni, ember legyen a talpán, aki minden helyzetben megfelelő választ tud adni.

De persze a játék pontosan a megfelelő válasz kereséséről szól; no és arról a filozófiai eszmefuttatásról, hogy van-e egyáltalán helyes válasz. Csak rajtunk múlik, hogy a három romantikus út közül melyiket próbáljuk meg előnyben részesíteni – sőt, az aromantikus, önmegvalósító opció is tökéletesen lehetséges. Összesen 13 befejezés érhető el a Full Bodyban (ebből öt teljesen új; elsősorban a Rinhez kapcsolódók), és ezek tényleg radikálisan eltérő jövőképet rajzolnak fel Vincent számára.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények