Call of Duty: Infinite Warfare beszámoló (Xbox One)

Infinite Ops III - GHOSTS in Space feat Zombiland

Nyilvánvaló, hogy a Call of Duty széria egyik legnagyobb erőssége a többjátékos módban rejlik, hiszen napi szinten több százezren, ha nem millióan játszanak a különböző részekkel, nem beszélve a zombi módokról. Ahogy azt korábban a béta beszámolóban is elmondtam az Infinite Warfare tulajdonképpen a GHOSTS és a Black Ops III szerelemgyerekének tekinthető. Nyilván próbál újdonságoknak tűnő dolgokkal operálni, de nem csak a mozgáskultúra, de a Rig rendszer is ismerős a tavalyi részből. Nyilván a specialista rendszerhez képest más karaktereket kapunk, mindegyiknek van ugyanúgy egyedi képessége, kicsivel több részletet is kapunk.

Karaktereink ezúttal is egyedivé tehetőek akár a meccsek után kapott felszerelésekkel, akár a kulcsokért vehető dobozokból nyitott extrákkal. Igen újra vannak dobozok is, ezen sem lepődünk meg már. A készítők próbáltak kicsit elmozdulni a még futurisztikusabb fegyverek felé, azonban azok csak kinézetben mások a korábbi részekben használt halálosztóknál. Bár más a nevük, de ugyanúgy megkapjuk a villámgyors SMG-ket, lesz itt AK csak energiafegyverként, a snipereket iis előszeretettel használják sokan, de akár néhány retro puskát is kinyithatunk majd miután elértük a maximális szintet és prestige-elünk. A pályák között akadnak izgalmasak, azonban némelyek annyira értelmetlenül épülnek fel, hogy nem is meglepő, hogy miért halunk meg olyan hamar. A fegyvereink továbbra is festhetőek (igen, van pink skin is, nem is értjük miért), kiegészítőket is pakolhatunk rájuk, szóval kb. minden ugyanolyan maradt mint a korábbi részekben.

Ez az Infinite Warfare multiplayer módjának a legnagyobb hibája. (meg talán a grafika, amely szerintünk csúnyább mint a kampányban) Nem mondjuk azt, hogy teljesen rossz amit kapunk, mert ez nem igaz, el lehet szórakozni a programmal. Egész egyszerűen egy felcicomázott Black Ops III-at kaptunk, amellyel nem is lenne gond, de annyival nem tud többen nyújtani, hogy a tavalyi epizódról váltsanak az emberek az idei részre. Jó, nyilván akadnak azért újítások, a Mission Teams rész nem rossz, bár inkább csak különböző challenge-ek összessége, a Prototype Lab egy érdekes elgondolás, de mire megszerezzük az ott lévő összes fegyvert supply dropokból vagy kreditekért, az alatt tuti megőszülünk. Nyilvánvaló, hogy akiknek a téma bejön, azok így is úgy is megveszik az új részt, azonban eget rengető újdonságokra nem szabad számítanunk, mert akkor csalódni fogunk.

Az idei résszel az Infinity Ward ismét elhozta nekünk a CoD szériában oly híres zombi módot is, amely a mostani epizódban egy újabb szintre emelkedett. Természetesen az alapok nem változtak, egy négyes csapat tagjaként (Vicces karakterek ők, hiszen kapunk egy vagány csajt, egy amerikai focista srácot, egy vérbeli afroamerikait, meg egy nerd fiút) egy retro scifibe oltott vidámparkban kell majd menekülnünk a zombik és egyéb vicces lények elöl. Nyilván itt leginkább a más játékosokkal való csapatmunkán van a lényeg, valamint azon, hogy minél tovább eljussunk a történetben. (Egy részen még David Hasselhoff is feltűnik, mint egy retro DJ. Vicces figura) Az elmúlt pár napban valamilyen technikai gondokkal küzdöttek a játékosok, ugyanis szinte kizárólag saját mecseket tudtunk indítani, a matchmaking nem igazán működött, ami egy zombi módnál azért nem túl meggyőző.

Állítólag a készítők tudnak a hibáról, későbbiekben kapunk majd egy patch-et is. Összességében elmondható, hogy a Call of Duty: Infinite Warfare az idei év meglepetése, de egyben csalódása is, ugyanis míg a sztori az utóbbi részek egyik legjobbika a hibái ellenére is, addig a multiplayer csak hozza a kötelezőt szerintünk, amely 2016-ban sajnos már kevés. Az sem tetszik igazán a játékosknak, hogy a korábban bejelentett Call of Duty: Modern Warfare Remastered külön nem vásárolható meg, hanem csak az Infinite Warfare Legacy kiadása mellé szerezhető meg, vagyis meg kell vennünk a drágább csomagot. Talán a 2017-es új Call of Duty már valóban változást hoz a fáradtnak tűnő sorozatba, már ha hinni lehet a pletykáknak és tényleg Vietnámot célozzuk meg.

A Call of Duty: Infinite Warfare 2016. november 4-én jelent meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra, mi utóbbin teszteltük.

Pro:

  • Élvezetes kampány, meglepő befejezéssel;
  • a zombi mód kifejezetten vicces lett;
  • emlékezetes mellékszereplők;
  • Ethan.

Kontra:

  • A találkozás a főgonosszal;
  • kevés újítás a többjátékos módban;
  • a zombi móddal nem sokan játszanak egyelőre;
  • zéró innováció a multiplayer módban a néhány apró újítás ellenére is;
  • a Modern Warfare Remastered külön nem vásárolható meg a premierkor.

69

oriic (korábban orichalcos)

Azóta történt

Előzmények