Call of Duty: Black Ops 6 – multiplayer és Zombies

A pazarul sikerült egyszemélyes Black Ops 6 kampány után megnéztük, mire is képes az új omnimovement rendszerrel felvértezett multiplayer, valamint a megint megújult Zombies mód.

Multiplayer

Az előző Black Ops 6 cikkünkben a kifejezetten jól sikerült a kampányt veséztük ki. Már akkor beígértük, hogy a játék másik, talán még nagyobb és még népszerűbb játékmódjával is foglalkozni fogunk – mindennel, amiben több játékos mérkőzhet meg vagy foghat össze. Ez az, ami miatt a játékosok túlnyomó részben évről évre megvásárolja, vagy legalábbis érdeklődve várja a következő Call of Dutyt. Azt már tudjuk, hogy részben a Game Pass-inkluzivitásnak, részben talán a minőségi kampánynak is köszönhetően a Black Ops 6 a valaha volt „legjobban nyitó Call of Duty-epizódja” lett – így azonban még fontosabb lehet az, hogy a multiplayer rész miben is változott elődeihez képest, és még inkább, hogy vajon jobb lett-e a tavalyi, botrányos fogadtatású Modern Warfare 3-nál?

Bár természetesen új pályákat is kapunk, és mindent remixeltek kicsit, az idei Black Ops legnagyobb újítása, mindenhol nagy dérrel-dúrral mutogatott változtatása a vadonatúj mozgásrendszer, az omnimovement lett. Ennek segítségével most már bármelyik irányba lehet futni, és innen bármerre vetődhetünk vagy csúszhatunk tovább a ritmus elveszítése nélkül, amolyan Max Payne-esen. Bár ez gyakorlatban tényleg könnyen irányíthatóan működik, eddigi tapasztalataim alapján mégis kevesen használják ezt ki. Talán nem véletlen: azok a hardcore arcok, akik rendre a toplisták tetején vannak, és akik látványosan, néha szinte lehetetlennek tűnő mutatványokkal vadásszák le a mit sem sejtő kezdőket. Úgy tűnik, érdemes lesz kitanulni legalább az omnimovement alapjait, mert ezzel tényleg meglephetők a többiek.


[+]

A játék indulásakor 16 pálya állt rendelkezésünkre, viszont már azóta megérkezett a Black Ops-rajongók által már jól ismert Nuketown is, annak minden erősségével és problémájával egyetemben. Az új pályak nagy része remekül van kialakítva, bár néhány újraéledési pontot sikerült ismét úgy megtervezni, hogy azokat fájdalmasan könnyen lehessen campelni, ezzel nem kis fejfájást okozva az ellenfél csapatának – bár ez talán egy olyan hiba, amit indulás előtt sosem fognak tudni rendesen kiküszöbölni a fejlesztők. (Most mindenesetre már folyamatban van az érintett spawn-pontok áthelyezése.) A pályák nagyrészt a szokásos 6v6 felállásra van tervezve, és ennél nagyobb játékosszámmal idén nem is tudunk játszani. E csaták mellett adott még a korábbi részekből ismert Gunfight is, ahol körökre osztott módon kell 2v2-ben megküzdeni kisebb területeken.


[+]

A már évtizede kötelező játékmódok mellett – mint a Team Deathmatch vagy a Domination –, érkezett egy teljesen új játékmód is Kill Order néven, ahol mind mi, mind az ellenfél is kap egy kiemelt célpontot, akit le kell vadászni, vagy a másik oldalról meg kell védeni. Hogy ne lehessen azonnal legyalulni őket, ezek a célpont-játékosok, a Warzone-hoz hasonlóan páncélt kapnak, valamint, amennyiben elesnek, a sokak által gyűlölt Last Stand perk aktiválódik: a földről még lehetőségük van harcolni, és sikeres ölés esetén maguktól felkelnek, egyéb esetben pedig a társak is felszedhetik őket innen. Ez egy meglehetősen szórakoztató rendszer lehetne, csak sajnos mindenki szimpla TDM-ként kezeli, mit sem törődve a kijelölt célpontok fókuszált levadászásával. (Vagyis pont ugyanaz történt, mint a hasonló csapatmunkára kitalált, de azt csak ritkán hozó Kill Confirmed játékmód esetében pár éve.) De, mint minden Call of Dutyban, úgy a Black Ops 6-ban is a szintek, fegyverek és festések grindolása a legfontosabb – ilyesmiből pedig van bőven, ugyanis multiban és zombiban egyaránt lehet vadászni ezeket, szóval aki szeretné kimaxolni karakterét, az biztosan nem fog unatkozni a következő Call of Duty megjelenéséig. Ezt csak tetézi, hogy sokak örömére (és sokak bánatára) visszatért a tízszintes Prestige-rendszer is, szóval megint örömmel lehet farmolni a szinteket újra és újra.


[+]

Fontos még megemlíteni, hogy mostmár lehetőségünk van módosítani a HUD-on is: áthelyezhetünk, eltüntethetünk és méretezhetünk szinte minden információt, amit látunk a kijelzőnkön. Loadoutunkban cserélhetjük még fegyvereinken és eszközeinken kívül perkjeinket is, amik különböző passzív előnyökhöz juttathatják karaktereinket. Amennyiben pedig azonos kategóriából használunk hármat, akkor speciális bónuszként egy negyedik státusszal is rendelkezni fogunk. Ne feledkezzünk meg a Wildcardokról sem, amelyekkel extra kiegészítőket tehetünk fegyverünkre, vagy akár meg is duplázhatjuk gránátjaink számát. Lefagyások és csalók helyett egy kifejezetten érdekes buggal találkoztam csak, aminek következtében mindenkit egyes szintűnek látok – természetesen ez nem okoz nagy hátrányt, de mindenképpen idegesítő anomália. Ha ezt javítják és sikerül orvosolni a problémás spawnokat is, akkor egy rossz szót sem lehet szólni a Black Ops 6-multival kapcsolatban: olyan, amilyennek lennie kell. Egyedül a mindig kellemes kikapcsolódást nyújtó partijátékokat hiányolom, mert eddig csak az Infected érkezett meg azok közül.

Zombies

A tavalyi Modern Warfare nyílt világát követően (szerintem: szerencsére) idén visszatért a jól bevált, körökre osztott élőholt-darálós játékmenet. Az egykor a World at Warban bemutatkozó játékmód kifejezetten közel áll a szívemhez, és a Black Ops első és második részében teljes éjszakákat töltöttünk a hentelés mellett a rejtett extrák az easter eggek felfedezésével is. E titkok szerencsére itt sem maradtak ki, sőt, teljesítésükért még játékbeli jutalmakban is részesülhetünk. Ezekhez viszont egy jól szervezett csapatra van szükség, ugyanis véletlenszerű játékosok inkább megnehezítik a küldetést, mintsem segítenék annak teljesítését.

Jelenleg két pálya áll rendelkezésünkre a zombihordák vadászásához. Az első a Liberty Falls, ami egy Nyugat-Virginiában játszódó és a megszokottakkal ellentétben kifejezetten világos helyszín, a második pedig a Terminus elnevezésű terület, ami már sokkal inkább hajaz a klasszikus zombizáshoz a sötét árnyékokkal és a viharos égbolttal. A lobbiban lehetőségünk van beállítani kezdőfegyverünket, eszközeinket, valamint field upgrade-nek nevezett képességünket. Emellett visszatértek a Gobblegumok is, amelyek elfogyasztásával számtalan különféle bónuszt nyerhetünk – a rágók ezúttal korlátozott számban érhetőek el és véletlenszerűen dobálja őket a játék. Megérkeztek e játékmódba az Augmentek is, amiknek segítségével erősíthetünk képességeinken, perkjeinken, valamint speciális lőszereinken.


[+]

Játékmenet közben kétféle fizetőeszközt lehet gyűjteni az egyik a már jól ismert esszencia, amelynek segítségével ajtókat nyithatunk ki, fegyvereket vásárolhatunk és felhörpinthetjük a már korábban említett perkeket. Emellett gyűjthetünk törmeléket is, amivel pedig fegyvereinket fejleszthetjük és eszközöket gyárthatunk. A hatékony fejlesztésre szükség is lesz, hiszen a szimpla dülöngélő-hörgő zombik mellett megjelentek különböző paraziták és elit élőholtak is. Utóbbiak ahelyett, hogy a sima dögökhöz hasonlóan csapkodnának, inkább lézersugárral nehezítik meg dolgunkat. Természetesen a multiplayer mellett ide is implementálva lett az omnimovement, aminek segítségével még a korábban említett támadásokat is kikerülhetjük, amolyan Leon S. Kennedy-módszerrel.

[+]

Karakterünk és fegyverünk szintje szinkronizálva van a többjátékos módokban, kedvenc puskáinkra pedig zombik darálásával is szerezhetünk csilli-villi skineket, amelyek aztán a multiban is rendelkezésünkre állnak. A magányos farkasoknak is kedveztek, ugyanis akik egyedül ugranának neki valamelyik pályának, azok forradalmi módon elmenthetik játékállásukat, hogy később folytathassák a kalandokat. Egy szó mint száz, az idei Zombies mód egyértelműen a Cold War továbbfejlesztett verziója, tehát aki azt, illetve a régebbi, szintén körökre osztott megoldásokat preferálta, annak garantáltan nem fog csalódást okozni ez sem. Aki pedig sosem díjazta ezeket a repetitív játékmódokat, annak valószínűleg idén sem ez lesz a kedvenc elfoglaltsága.

A Call of Duty: Black Ops 6 PC-re, PlayStation 4-re és 5-re, valamint Xbox konzolokra jelent meg. A játék az első naptól megtalálható a Game Pass kínálatában PC-n és Xboxon.

Összefoglalás

A Black Ops 6 többjátékos módjai a kötelező frissítések mellett kellemes újdonságokat is hoztak. Az új omnimovement ugyan sok tanulást kíván, de ezzel tényleg meg lehet lepni az ellenfeleket. Az újraéledési rendszer természetesen idén sem lett a legkifinomultabb és apróbb bugokba is belefuthatunk. Akik minden ősszel bevonulnak azokat nem igazán kell meggyőzni erről idén sem, viszont ezúttal érdemes azoknak is egy próbát tennie, akik a régebbi Call of Duty-részeket szívlelték jobban – legyen szó a multiplayerről vagy a zombikról, sok tekintetben nekik is kedveztek idén.

A Call of Duty: Black Ops 6 többjátékos módjainak legfőbb pozitívumai:

  • Az új mozgásnak hála még pörgősebb meccsek;
  • már most rengeteg multiplayer pálya vár;
  • frissítő élmény a veterán Zombies-fanoknak;
  • közös szintrendszer a módok között.

A Call of Duty: Black Ops 6 többjátékos módjainak legfőbb negatívumai:

  • Alkalmanként rosszul működő spawn-rendszer;
  • kevés Party játékmód;
  • a repetitív Zombies mód sokaknak unalmas lehet.

Balga Bence

Azóta történt

Előzmények

  • Call of Duty: Black Ops 6 kampány teszt

    A szokásosnál több idő, négy év után tért vissza a Black Ops alsorozat, hogy a hatodik részben ismét Adler és Woods csapatában hajthassuk végre a legőrültebb poszt-hidegháborús küldetéseket.

  • Starship Troopers: Extermination teszt

    A rajongók már régóta vágynak Csillagközi invázió igazi, hangulat, látvány és hozzáállás terén is korrekt játékadaptációjára. Megnézzük, hogy a csótánydögök és 16 fős coop hentelés mélyén ez rejlik-e.

  • Milyen egérpadot vegyünk e-sporthoz?

    Cikkünkben összeszedtük azokat az alapvető információkat, amikre érdemes figyelni egy egérpad vásárlásakor, és bemutatjuk az e-sportolók kedvenc modelljeit is.

  • Call of Duty: Modern Warfare III teszt

    Megérkezett a mindenki által ismert sorozat idei felvonása amellyel kapcsolatban a negatív kritikák vannak a többségben - de vajon tényleg rémes lett az idei epizód?