A jövő harcosai
Már gőzerővel dübörög az ünnepi szezon, amiből a játékipar is igyekszik kivenni a részét. A Ubisoft már ránk szabadította a gyilkos londoni testvérpárt, november elején pedig a másik kiadóóriás is a nyakunkba zúdítja az évenként érkező szériájának legújabb darabját. Az Activision fejlesztőcsapata 2015-re a Black Ops történetszál harmadik felvonását termelte ki a sötét irodák mélyén, a Treyarch pedig rendszerint jó munkát szokott végezni. A Call of Duty pár éve modern irányt vett, ami azóta már átcsapott időutazásba, de azt gondolom senkit sem ér majd váratlanul, hogy a Black Ops 3 is a jövőben játszódik.
Egész pontosan 2065 környékén, ami egy disztópikus high-tech jövőt vázol fel a játékos előtt. Az országok olyan komoly légvédelmi rendszereket fejlesztettek ki, hogy a harcokat kénytelenek különböző fedett különleges egységekkel megvívni az ellenséges vonalak mögött. A tudomány robbanásszerű fejlődést ért el a robotika és az emberi test kombinálása terén, így a harcosok már szinte emberfeletti képességekkel rendelkeznek. Egyre nehezebb eldönteni ebben a korban, hogy mikortól számít még valaki embernek és mikortól gépezetnek. Egy ilyen különleges adottságokkal megáldott Black Ops csapat irányítását vehetjük át és a legváltozatosabb katonai intézkedésekben kell helytállnunk.
Ezek a neurológiai implantok komoly jelentőséggel bírnak a játékmenetre nézve, ugyanis az előző részekhez hasonlóan ezúttal is már-már szuperkatonákat irányíthatunk. A Direct Neural Interface technológia számos lehetőséget rejt, ezeket pedig érdemes is lesz kihasználni, ugyanis a jövőben rengeteg robotot kell majd likvidálnunk. A kibernetikának köszönhetően extra energiával tölthetjük fel egyedileg megalkotott hősünket, így akár egyetlen ütéssel megsemmisíthetjük az ellent. Elektromágneses impulzushoz hasonlóan megbéníthatjuk a robotokat, sőt akár egymás ellen is fordíthatjuk őket, a drónok felett pedig még az irányítást is átvehetjük.
A Crysis játékok rajongói ráismerhetnek majd a kedvencükre, ugyanis a német srácok alkotásában látottakhoz hasonlóan körben elhelyezett képességlistából választhatunk extra erőt, láthatatlanságot, vagy bénító lökéshullámot előidéző becsapódást. Egyes esetekben távolról aktiválhatjuk a gránátokat, nanorobotokra emlékeztető rajt (Firefly Swarm) uszíthatunk a célpontjainkra, vagy a Sonic A.P.-t választva csoportos azonnali hányással járó kórral fertőzhetünk. Ezek a változatos, extrém és igencsak erős képességek egyben azt is jelentik, hogy komoly túlerővel kell majd szembenéznünk minden egyes küldetés során, arról nem is beszélve, hogy remélhetőleg változatos játékmenetet fognak biztosítani.
Most először kapunk a kampányt illetően kooperatív módot (ráadásul négy főset), ez pedig azt jelenti, hogy a helyszínek kiszélesednek, elvégre négy ember számára is elég lehetőséget kell biztosítani. Kitáguló játszótér, számos alternatív útvonal és az összedolgozás lehetősége jellemzik majd a Treyarch játékát. Már a megjelenés előtt kiszivárgott pár információ úgy, mint a Nightmares mód, ami a történet felgöngyölítése után aktivizálódik és zombikat pakol a történetbe. Másik ilyen érdekesség, hogy a sztori küldetéseit már nem kell fokozatosan megnyitogatnunk, minden pálya elérhető lesz az első pillanattól fogva. Akár a történetet záró utolsó misszióval is kezdhetjük az események feldolgozását. A fejlesztők egy-egy interjú során még múltban tett kirándulásokra utaló mondatokat is elejtettek (elmondásuk szerint szeretnek a történelemben visszafelé is utazgatni), így talán még meglepetésekkel is szolgálhat a cselekmény.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!