Bioshock

Ezek után én is kíváncsi voltam a játékra, hogy vajon megérdemelten birtokolja e címeket.
A mesterien megálmodott történetet elképesztő aprólékossággal rakták össze. Ahogy egyre mélyebbre ássuk magunkat Rapture magával ragadó világában, úgy válnak világossá előttünk az előzmények, szerepünk a történetben, és tárul elénk ez a bizarr és beteges, ám ugyanakkor mégis elképesztő világ.

A remek sztorinál már csak a játék fenomenális hangulata kiemelkedőbb. A Bioshock tulajdonképpen nem túlélő horror, ám olykor képes az idegeinket borzolni - melyhez megfelelő látvány és hangzás is párosul.
A pályák gyönyörűen vannak felépítve, hatalmasak. Oda-vissza bejárhatjuk őket, rengeteg a felfedeznivaló, ennek köszönhetően a játékidő is hosszúra nyúlik.

Az életünkre törő Splicer-ek és Big Daddy & Little Sister párosok eliminálására pedig rengeteg lehetőség kínálkozik. Tuningolható fegyvereink mellett különleges képességeinket is bevethetjük; ám még jobb, ha a kettőt kombináljuk környezetünkkel.
A mesterséges intelligencia jól muzsikál. A támadók sebesülés esetén visszavonulnak, majd újratámadnak, vagy lángolva ugornak a patakba; de olyan is előfordult, hogy kevés HP esetén az életadó berendezéseket vették segítségül; egyszóval rendesen megkeserítették a dolgom.

A grafika tulajdonképpen szép, a víz és annak effektjei gyönyörűre sikeredtek. Az agyon ajnározott Unreal Engine 3.0 dübörög a játék alatt, ami összegségében nem győzött meg teljesen. Habár a pályák rendkívüli színekben pompáznak, és a monitoron megelevenedő összkép is káprázatos, ám részleteiben találni néhány szépséghibát. A különböző texturákat közelebbről megnézve észrevehető, mennyire kidolgozatlanok és elnagyoltak, az effektek pedig nem a legszebbek.

Zene és hangok. A gramofonokból kellemes jazz és blues zene szól, miközben gyilkoljuk az életünkre törő Splicer-eket, a hangosbemondókból sugárzik a Rapture-t elárasztó propagandaszöveg. Mindamellett ellenfeleink magukban beszélnek, elmélkednek; a Big Daddy-k által kiadott hörgés pedig egyszerűen fenomenális.

Az olykor megdöbbentő képsorok mellett tulajdonképpen a hangok azok, amik igazán parás hangulatot visznek a játékba; annak ellenére, hogy néha akadoznak, késnek a beszédhez képest.
A játék rendszerkövetelménye pedig - eltekintve egy két beszaggatástól és a kissé lassú töltéstől - barátinak mondható.

A program egyetlen és legnagyobb hibája maga a játékmenet. A remek hangulat ellenére a játék gyakran unalomba fullad, ugyanis feladataink nagyrészt az utunkat megnehezítő mutáns emberek legyilkolásában valamint a gyűjtögetésben merülnek ki, ami helyenként túl lineárissá teszi az egészet. Gyakran tettem félre én magam is a játékot napokra, ami őszintén szólva nem egy jó ómen; ám az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a hangulat valamelyest kárpótolja az embert.
A játék befejezése pedig önmagához képest kicsit gyengére sikeredett, mindösszesen egy pár perces képsor várt rám, majd rögtön a főmenüben találtam magam.

Bioshock egy remek játék, melyről sugárzik az a precizitás és igényesség, mely e mestermű megalkotásához vezetett. A program messze nem hibátlan, sokszor félre is fogjuk tenni, ám a hangulat és a nagyon erős sztori szál miatt újra elővesszük.
Ha nem is 2007 legjobb, de egyik leghangulatosabb játékával volt dolgom, melynek minden játékos polcán ott a helye!

+

- Lenyűgöző látványvilág
- Hihetetlen hangulat
- Remek sztori
- Kiváló zenék és hangok
- Mértéktelen precizitás és igényesség
- Remekül felépített pályák
- Viszonylagos szabadság
- Kellően hosszú...

-

- ...ám egy idő után megunható
- Kisebb hangproblémák
- Grafikai hiányosságok
- Olykor lineáris
- Lassú töltés
- Önmagához képest gyenge befejezés

9,6/10

Azóta történt

  • The Witcher

    Az utóbbi idők egyik legkiemelkedőbb szerepjátéka a Mass Effect mellett kétséget kizáróan a The Witcher, mely a rengeteg díj besöprésén kívül még több rajongói, illetve kritikusi elismerést tudhat magáénak...

  • Race Driver: GRID - élménybeszámoló

    Az évek óta hanyatló Need for Speed széria mellett jelent meg 2008-ban meg a Race Driver: GRID, mely hamar a játékosok kedvencévé vált, valamint a Pro Street-et is sikerült háttérbe szorítania; így már én is kíváncsi voltam rá.

  • BiA: Hell's Highway - élménybeszámoló

    Már a 3 évvel ezelőtt prezentált videók előrevetítették, hogy minden idők legkiemelkedőbb II.

  • 2009 általam legjobban várt játékai

    Újabb év, újabb felhozatal. A tavalyi esztendő vegyes volt a PC-re megjelent játékok szempontjából.

Előzmények

  • Medal of Honor: Airborne

    Számomra a II. Világháború-s játékok között máig egyedüli etalon a 2002-ben megjelent Medal of Honor: Allied Assault, így nem is igen akartam elhinni, hogy a sokak által vitatott Airborne szégyent hozott a franchise hírnevére.

  • Call of Duty 4: Modern Warfare

    Az előzetes videók, tesztek, játékosvélemények; és roppant pozitív, 9 pont feletti értékelések ismeretében vágtam bele a játékba. Nem kellett csalódnom.

  • Rainbow Six: Vegas

    A Tom Clancy nevével fémjelzett játékok közül számomra csak a Splinter Cell sorozat ismerős, így mindenképpen újdonság volt 2006 talán egyik legjobb taktikai-akciójátékát kipróbálni