Batman: Arkham City - Élménybeszámoló

Pozitívumok és negatívumok

Akárcsak a Skyrim esetében, a Batman: Arkham Asylumnál is akad pár zavaró probléma, melyek miatt nem adok rá maximális pontszámot, akármennyire is jó játék lett. És itt most nem arról van szó, hogy ez egyéni szociális probléma vagy sem - ezt mindenki döntse el maga -, viszont ha az én szórakozásomat zavarja, akkor igenis mínuszokat jelent a végítéletemnél. Na de előbb kezdjük a pozitív tulajdonságokkal.

Lássuk a grafikát, ami véleményem szerint nagyon szépre sikeredett. DirectX9 ide vagy oda, a látvány szerintem még így is szuper. Pláne a főbb karaktereket dolgozták ki részletesen, de az animáció egyéb tekintetben is kitűnő. Viszont - és ez nem szőrszálhasogatás részemről - a hibás DirectX11 mód miatt nem adom meg neki a 10-est. Ha egyáltalán nem lenne benne, akkor azt mondanám, megérdemli a maximumot, hiszen DX9 alatt kihozták, amit lehetett. Viszont mivel bugosan tették bele a DX11 módot, azért mindenképpen jár egy mínusz pont. A patch talán javít valamit a helyzeten, de mivel az sehol, így ebben az állapotban ennyit kap.

Játékélmény szempontjából már csillagos ötöst érdemel az Arkham City. Nemcsak hozza az előző rész színvonalát, de Macskanő szerepeltetésével, a rengeteg mellékküldetéssel és Rébusz feladványainak ügyes komplikálásával még erre is rátesz egy lapáttal. Az embert képes magával ragadni a briliáns történet. Miközben halad előre és oldja meg a feladatokat, úgy érzi, mintha egy interaktív film részese lenne, melynek cselekménye még a befolyásunk ellenére is minden sarkon meglepetéseket tartogat.

A hangulatra szintén nem lehet egy rossz szavunk sem. Miközben játszunk, valóban képesek vagyunk magunkat beleélni a köpenyes igazságosztó nehéz helyzetébe. Hiszen míg Batman kínosan ügyel arra, hogy ne öljön meg senkit, addig a játékos néha komolyan elgondolkodik, hogy őt bizony nem érdekelné, akármilyen jó fiú is legyen, akkor is kinyírja az éppen soron lévő gonosztevőt (Jómagam például Pingvint szívesen agyoncsaptam volna már rögtön a legelején, ha tudom, mit össze fogok szenvedni miatta később).

A szereplőket megszólaltató szinkronszínészek munkájára sem lehet panasz, nagyon jól alakítják szerepüket, és a tökéletes szinkronban mozgó szájanimációval együtt valóban lenyűgöző előadásra képesek. Egyéb hangok tekintetében is hozza a kötelezőt a játék, egyedül talán a zene hiányzott, vagyis inkább elsilányult a Skyrim ominózus betétdala mellett, de komolyan nem befolyásolta a játékélményt.

Szintén pozitívum a hatalmas, ezúttal tényleg keresztül-kasul bejárható terület. Míg az Arkham Asylum esetében nem kaptunk mindenhol teljes szabadságot, addig itt már a játék legelején elmehetünk a város minden szegletébe. A sok mellékküldetés, rengeteg Rébusz feladvány, valamint a kihívás pályák gazdag kínálata miatt egy darabig biztosan nem fogjuk megunni a játékot. Legalábbis azok, akiket leköt, jómagam inkább a történetre vagyok kíváncsi, nem ismételhető ügyességi feladatokra.

Most pedig térjünk rá a negatívumokra, melyek miatt nem kaphat tőlem maximális értékelést a játék. A hibás DirectX11 módot már említettem, viszont van még pár apróság, ami talán első olvasásra nem tűnik akkora problémának. Ám amennyiben 12K HUF összegért megveszitek a játék használati jogát, akkor el is várjátok, hogy az ígéreteknek megfelelően működjön. Pláne azután, hogy kétszer is elhalasztották a PC verziót.

Ami számomra legnagyobb bosszúságot okozza az Arkham Cityvel kapcsolatban, hogy nem lehet a dobozos példányokat regisztrálni Steamre, így kénytelenek vagyunk GFWL alatt használni. Önmagában ez még nem jelentene problémát, az viszont már nagyon rosszul esik, amikor a SecuROM védelem miatt egy teljes percet kell várnom addig, amíg a program ellenőrzi a lemez eredetiségét. Miért kell ki-be pakolgatni a korongot, amikor digitálisan is megvásárolható a Marketplace-en a játék? Csak beregisztrálnánk a kódot és letölthetnénk a játékot lemez nélkül. De nem. Itt ez nem működik.

Szintén nagyon idegesítő, hogy a játék indulást követően sajnos hajlamos a lefagyásra, ami ennyi várakozást követően roppant bosszantó tud lenni. Amikor pedig már harmadszor fagy le ugyanott a játék (A DLC-k ellenőrzésénél), akkor még a türelmesebb játékosok is elkezdik emlegetni a készítők és/vagy a LIVE alkotóinak felmenőit.

A másik idegesítő dolog az ajándékba kapott DLC-k használhatatlansága a régiózár miatt. Magyar LIVE accounttal ugyanis sem a Joker's Carnival, sem pedig a Batman kosztümök nem elérhetőek, kizárólag a Robin és Nightwing DLC-hez férünk hozzá, viszont azért már fizetnünk kell. Ajándék DLC-nek nem nézem a fogát, csak azt nem értem, hogy a magyarországi forgalmazó miért olyan kódokat mellékelt a játékhoz, melyeket hiába aktiválunk profilunkban, nem tölthetjük le annak tartalmát.

Frissítés (2011.12.08): A teszt elolvasása után a magyar forgalmazó felvette a kapcsolatot a Warner Bros-szal, hogy a DLC-aktiválási problémát megoldják. Ők olyan kódokat kaptak, melyeknek működnie kellett volna Magyarországon. Így várhatóan hamarosan megkapjuk a DLC-ket.

December 20-án jelenik meg a Batcave DLC pakk, melyben állítólag benne lesznek a Joker's Carnival és az Iceberg Lounge kihíváspályák is, ezáltal mi is letölthetjük majd azokat. Legalábbis a Joker térképeket biztosan, mivel már aktiválva vannak nálunk.

A végén megemlíteném, hogy bár személy szerint örülök Macskanő szerepeltetésének, egy kicsit csalódott is vagyok, amiért ilyen kevés szerepet kapott a játékban. Jobb lett volna, hogyha saját történeti szála lenne neki is és Denevérembernek is. A helyszín ugyanaz, a karakterek is és minden egyforma, megoldhatták volna, hogy a játék elején választhassunk, melyikőjükkel visszük végig a történetet az ő nézőpontjából.

A Skyrim esetében pont az a jó, hogy újra lehet játszani egy eltérő képességű karakterrel, itt pont ugyanazt meg tudták volna csinálni, ha mindkét szereplőnek saját történetet készítenek. Így is nagyon jó a játék, de félek, hogy egyszeri végigjátszást követően már nem lesz nagy kedvem újra elővenni. Önmagukban a kihívás pályák számomra nem nyújtanak akkora élményt, mintha az egész egyjátékos részt végigvihetném mindkét szereplővel.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények