Batman: Arkham City - Élménybeszámoló

Páratlan páros: Batman és Catwoman

Az Arkham City egyik legjelentősebb - és egyben a legjobb - újítása, hogy ezúttal Batman mellett Catwomant is irányíthatjuk. Sőt, mindjárt a legelején Selinával kell lerendezni pár rossz arcú fickót, mielőtt elindulna maga a történet. Így már kezdéskor kapunk némi ízelítőt képességeiből.

A két karakter irányítása nagyjából megegyezik, viszont a mozgásuk, harci manővereik és bevethető segédeszközeik már eltérnek. Catwoman például képes a körmei segítségével függőleges falakon felugrálni és amennyiben rács borítja a mennyezetet, akkor gond nélkül mászkálhatunk vele a plafonon is. Ő is rendelkezik speciális látásmóddal, ilyenkor szintén kiemelve látjuk a rossz fiúkat és egyéb taktikai elemeket, ilyetén módon megtervezhetjük harci taktikánkat.

Macskanő mozgása könnyed, légies és egyben villámgyors, az animációja pedig lehengerlő. Pláne, amikor a speciális letaglózó mozdulata előtt szájon csókolja a meglepett áldozatot majd hatalmas ugrással leteríti. Az ostor segítségével pedig kihúzhatjuk ellenfeleink lábát alóluk, utána csak le kell őket csapnunk. A harcok során persze fejlődik Selina is, számára is vehetünk erősebb páncélt vagy újabb kütyüket és képességeket a megszerzett XP-ből.

Habár Catwoman bőrébe csak pár alkalommal bújhatunk a történet végigjátszása közben, mégis - akárcsak Batman - ő is szabadon bejárhatja ilyenkor a várost. Ostora segítségével ugyanúgy felkapaszkodhatunk kiszögellésekre, akárcsak a Denevérember karmos csáklyájával. Habár ő nem képes siklani a levegőben, de a függőleges falakon mesteri gyorsasággal szökellhetünk felfelé, így voltaképpen semmivel sem lassabb vele közlekedni, mint Batmannel.

Macskanőnek szintén fontos szerepe lesz Rébusz rejtvényeinek megtalálásában is, hiszen akadnak speciális, lila színnel jelölt kérdőjelek, melyeket csak ő vehet fel. Ezek többnyire Batman számára megközelíthetetlen helyen vannak, de némelyiket vele is felfedezhetjük, habár felvenni nem tudjuk azt. Viszont amennyiben megjegyezzük ezek helyét térképünkön - erről később -, akkor utána Macskanővel már csak el kell mennünk oda, ha őt irányítjuk.

Bár Catwoman jelenléte hoz némi változatosságot a játékba, a főszereplő továbbra is Batman lesz. Az ő irányítása megegyezik az Arkham Asylumban tapasztalttal, tehát aki ott hozzászokott, annak nem lesz problémája vele. Annyi fejlődés történt, hogy mivel itt már sokkal több gonosztevő ellen kell harcolni és bonyolultabb feladatokat megoldani, ezért több felszereléssel indulunk, mint annak idején.

Az előző részhez képest változott a taktikai nézet jelentősége is, ugyanis mostantól a Rébusz által szanaszét elhelyezett rejtvények helyét is ennek segítségével jegyezhetjük meg, ha egyelőre még nem tudjuk azt felvenni. Márpedig ez sűrűn elő fog fordulni és nemcsak azért, mert nem lesz megfelelő felszerelésünk, hanem egyszerűen kifog rajtunk a logikai feladat, mellyel hozzájuthatnánk.

Igen, legtöbbször nem a rejtvények megtalálása okoz majd nehézséget, hanem az, hogy miképpen tudjuk azt megszerezni. Ugyanis ezúttal Rébusz nemcsak sokkal több (Összesen 400 van belőlük!), de jóval több gondolkodást és/vagy ügyességet igénylő feladványt helyezett el szanaszét Arkham Cityben. Azt is mondhatjuk, hogy javarészt mindegyik kérdőjel megszerzése külön minijáték.

A több ellenfél, nagyobb terület és a feladványok összetettsége miatt Batman is jóval több fejlesztést végezhet felszerelésén, mint az Arkham Asylumban. Ezúttal például külön erősíthetjük páncélunkat az ütések és lövedékek ellen, valamint jóval több és hatékonyabb kütyüket szerezhetünk és harci kombinációkat tanulhatunk meg. Természetesen ezek legtöbbje folyamatosan válik majd elérhetővé, de már kezdéskor is szép számúval rendelkezünk. Némelyiknek pedig még másodlagos funkciói is vannak, de ezekbe most nem megyek bele, majd kitapasztaljátok. Ami változás még az első részhez képest, hogy ezeket a kütyüket immár harcok során is alkalmazhatjuk.

Viszont a lényeg, hogy akárcsak az Arkham Asylum esetében, itt is szabadon tevékenykedhetünk, nem kötelező a főszál mentén haladni. Sőt, egyenesen ajánlott bejárni a várost, hiszen a mellékküldetések csak így válnak elérhetővé. Márpedig a fejlesztések megszerzéséhez minél több tapasztalati pontra lesz szükségünk. Lássuk most ezeket picit részletesebben.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények