Bad Company 2: PC-s béta teszt

A Battlefield: Bad Company második epizódjában ezúttal a modern hadviselésben vehetünk részt a béta tesztünk során. PS3-on már tavaly novemberben volt lehetőség kipróbálni a béta fázisú játékot egy sivatagos pályán, de azóta eljött a PC-sek ideje. A változatosság kedvéért, az EA január végén egy havas pályát adott rendelkezésünkre, nevezetesen a Port Valdez-t, amelyben Rush módban oszthatjuk az ellent egy hónapon keresztül.

A Bad Company második része jóval többet ígér a multiplayer mellett, hiszen egy jól kidolgozott, 6-8 órával kecsegtető sztorit emlegettek a DICE fejlesztői. Nézzük is, hogy mit kínál a PC-s multiplayer beta Port Valdezen. Miután megkaptátok a beta kulcsot nem kell mást tennetek, mint bejelentkezni a már meglévő EA profilotokkal, amennyiben pedig nincs, nem kell megijedni, kreálni kell egy újat az EA vagy a Battlefield hivatalos honlapján, és mehet a móka.

Az Online részt elindítva, egy maximum 32 fős részvétellel lehet rácsatlakozni a különböző beállítottságú szerverekre (értem ezalatt, hogy PB ON vagy off; Ranked legyen vagy nem), amelyben a már fentebb említett Port Valdez nevű pályán kommandírozhatunk magányos farkasként vagy akár szakaszokba verődve. Utóbbi nagyon ajánlatos, hisz amikor elhalálozunk, akkor nem muszáj a kiindulási vagy előretolt bázisnál respawnolnunk, hanem egyszerűen csak kijelöljük a szakaszunkban lévő bajtársunkat a térkép alatt lévő panelban és a program közvetlenül mellé spawnol minket. A pálya meglehetősen nagy kiterjedéssel rendelkezik, már-már sandbox stílust képvisel, de ezt már megszokhattuk a svéd fejlesztőktől a Battlefieldeknél.

A béta multiplayerben négy játszható kaszt közül választhatunk; van a Recon, a Medic, az Engeineer és az Assault. A felderítő nem más mint a csipák, a sniperek kedvelt osztálya, akik C4-es robbanószerekkel is rendelkeznek. Az egyik legerősebb kasztnak mégis a műszaki osztály mondható. Vele nem csak javíthatunk, de még páncélosokat és nehéz tankokat is kilőhetünk a különböző RPG-kkel. Érdemes olyan szakaszba csatlakoznunk, amely nem kizárólag mesterlövészekből áll, mert ők gyakorlatilag hátul kempelnek a bázis környékén, így meg van rá az esély, hogy a harctéren, aki vérbeli assault, az bizony magára fog maradni, és sokat fog szenvedni és káromkodni. Mindenképpen olyan szakaszba kell tehát verődni, amelyben van egy szanitéc és egy műszakis vagy más szóval mérnök is, ilyenkor elméletileg nyert ügyünk is lehet a csapattal a végső támadáskor vagy védéskor.

Sokan hasonlítják a játékot az Activision aranytojást tojó játékához, a Modern Warfare második részéhez. Annyi megjegyzendő, hogy teljesen más stílusban kell lődözni, míg a másik online játékkal könnyebb és pörgősebb a játékmenet, addig a Battlefield: Bad Company 2 sokkal taktikusabb játékmenetet diktál majd a gamerek számára. A fegyverek szórása is valamivel jobb, de semmivel sem reálisabb. Nagyon úgy tűnik, hogy a Bad Company 2 talán egy rétegjátéknak ígérkezik a katonai shooterek között, hiszen aki megrögzött MW fan, annak nem igazán fog bejönni a Bad Company 2 játékstílusa, de akadhatnak kivételek. Az EA bevallott célja, hogy megdöntsék az MW2 online uralmát.

A fegyverek viszonylag változatosak, többféle van belőlük, minél fejlettebb a háborús hősöd annál jobb stukkerekkel és aknavetőkkel tudsz rohangálni. Lehetőségünk van páncélosokat és tankokat valamint helikoptereket irányítani. Személyes kedvencem a mini helikopter, amellyel látványos támadásokat tudunk indítani az ellenséges szakaszok ellen, és ami legfontosabb épületeket rombolhatunk le.

A bétában nagyon jól felépített rangrendszer illetve fejlődési rendszer van, hasonló a CoD részekben tapasztaltakhoz. A szintekért, XP-kért gyakorlatilag vért kell izzadnunk, sokáig tart míg megszerezzük a tapasztalati pontokat, mint ahogy az ellenséges A vagy B bázisok bevétele is kemény dió. A bétatesztben maximum 11 szint érhető el, amit természetesen nem olyan könnyű kimaxolnunk, mint az MW 2-ben.

Ami nem tetszett a teljes béta teszt során az a sebzési rendszer, például amikor eltalálnak minket gyakorlatilag ugyanúgy tudunk szaladgálni, és semmi lassulás sem figyelhető meg vagy esetleg valami bicegés lenne a karakterünknél ilyenkor. Nem, sajnos nem, mindezek ellenére ugyanúgy tudunk rusholni. Ejnye, Dice. A legrosszabb az, amikor quadokra a sniper felpattan és előre robog a bázis felé, így nem plantolja a helyet, hanem szépen telepakolja C4-es robbanószerekkel a bázist és természetesen mindenki bánatára robbant, így leegyszerűsítve és lerövidítve a játékmenetet. Ez nagyon nem fair, remélhetőleg ezt a teljes játékban majd javítják a fejlesztők, mert nem csak a védők játékélményét ronthatják el az ilyen tagok. Amikor az ellen leterít minket van lehetőségünk a Killcamben visszanézni az utolsó pozícióját és megkereshetjük a helyzetét és áldásunkat is kifejezhetjük :) A béta játékprogramban van olyan lehetőségünk, hogy meg lehet adni a szövetséges társainknak a páncélosok és az ellenséges egységek helyzeteit is a Q billentyű lenyomásával, miközben tehát célzunk érdemes használni ezt az eddig jól bevált lehetőséget. Sosem lehet tudni, ki menti meg az irhánkat. Többször részese voltam ilyen szituációknak, vagy pedig fordítva.

Összességében azt tudom elmondani, hogy az egész katonai programot teljes mértékben a háborús atmoszféra emeli a magasba, s ezzel gyakorlatilag lőttek a Modern Warfare 2 háborús „pillanatainak”. A hangok és a grafika minősége meglehetősen passzol a Bad Company 2-höz. A Frostbite úgy tűnik tökéletes, mert nagyon látványos rombolásokat lehet végrehajtani pl. a páncélöklünkkel vagy mondjuk egy tankkal az épületekben. A csaták és az ezzel járó összecsapások tehát élvezetesre sikerültek. Javaslom, hogy próbálja ki mindenki a BC2 bétatesztet, hiszen február 25-ig van rá lehetőség. Remélem sikerült felkeltenem az érdeklődéseteket ez iránt a remek játék iránt. Találkozunk a harcmezőn! Dismissed.

Azóta történt