Az év Flashjátékai

Necroman Mk2 kedvencei

Bár az idei év legnagyobb Tiger Woods híre a szexbotránya volt, nekem mégis más miatt marad emlékezetes: megjelent a böngészős alapú, Unity Engine-nel hajtott változata. Noha szeretem magát a sportot, az eddigi az évenkénti megjelenéseire nem adtam nagy figyelmet. Ám ez valami más volt: egy teljes értékű, tartalom tekintetében a dobozosakkal egy szinten említhető böngészős játék: folyamatosan bővülő és frissülő tartalommal, (browser szinten) áll leejtő vizualitással és nagybetűs GOLF élménnyel. Nem csoda, ha a sorozat tagjai ezentúl PC-n nem kapnának dobozos kivetülést, mert ez pótolja a "hiányukat".
Sőt, ki merem jelenteni: ez a játék a jövő böngészős játékainak az előfutára!

Még bigadam94 mutatta az egyik FlashFan ajánlóban, és nekem azonnal megtetszett ez az ötletes Trine-klón. Noha az irányítás kicsit körülményes lett (amit tovább tetézett az, hogy nem konfigurálható), és egyes pályáktól a hajamat téptem (főleg, amikor a függőleges falakon kellett ide-oda ugrálni), ellenben a pazar hangulat, a karakterenként változó zene és az ötletes játékmechanika sikeresen ellensúlyozták ezt. Nálam az év szigorú értelemben vett flash játéka.

Bevallom, anno félve vágtam bele a Lord of Ultimába, mert távol kívántam magam tartani az ehhez hasonló Travian-klónoktól. Ám néhány perc elteltével Caledonia világa sikeresen magába szippantott, és megkezdtem birodalmam kiépítését. Hogy mi lehetett ennek az oka? Talán a műfaj többi képviselőjéhez képest sokkal igényesebb grafikai kidolgozás mellett a HC játékosok igényei felé eltolt játékmechanika és fejlődési szisztéma. Míg dolgoztam, rendszerint figyelemmel kísértem a váraim fejlődést, után persze kevesebbet...
Ám aki korábban játszott vele, annak érdemes most visszanéznie, mert a három kiegészítő (Serpent IsleAscensionForge of Virtue) patch révén rengeteget változott a játék!

Sokat gondolkodtam, hogy betegyem-e ezt is, de mert anno rengeteg időt töltöttem e minimalista dizájnú űrstratégia mellett, ezért úgy döntöttem, hogy a harmadik hely mellé sebtiben összeácsolt dobogóra fölrakom őt is. Hogy miért? Tán egyszerűsége ellenére is remekül kitalált és precíz rendszere okán, illetve az erős diplomáciai faktor miatt is. Bár ez is egy "munkahelyi" játék, itt nagyon is számít minden egyes perc: elég egy későn indított flotta, és búcsút inthetsz a győzelemnek, esetleg a birodalmadnak is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Heti flashjáték ajánló

    A héten zombikkal teli városban vezetünk, smileykkal harcolunk, valamint színes pöttyöket robbantunk.

  • Heti flashjáték ajánló

    Amit a héten tanulhatunk: töri egy korokon keresztüli háborúban, csapatkommandírozás és parkolási KRESZ.

  • Heti flashjáték ajánló

    A héten a számítógép védelmén és a forgalomirányításon túl fagyit kutató robottal szórakozhatunk.

  • Heti flashjáték ajánló

    E héten a Játék7 ajánlatából válogattunk: szellemes kísértés, hidraulikus harc, valamint DJ Hero demo.