Assassin's Creed 2 - Teszt

Irányítás, fegyverek

Bevált recepten ne változtass!

Akik játszottak az első résszel szinte elsőre tudják mit, mikor, hogyan kell megnyomni. Az alap mozdulatok azok kombinációi teljesen megegyeznek az első részben használtakkal. A támadások a védekező mozdulatok mind mind jól kidolgozottak, folyamatosak.
A harcrendszert viszont sokkal változatosabbá tették, lényegében puszta kézzel is elkezdhetünk egy csatát és simán nyertesként jöhetünk ki a végén. Nem kell egyből nekirohanni az ellenfélnek, egy kis homok a szemébe aztán amíg kitörli a csipát már el is vettük a fegyverét vagy akár túszként is használhatjuk magunk előtt. Mindkettő hasznos, de legfőképp a fegyver elvétel. A történet során belebotlunk lándzsás/bárdos ellenfelekbe is akik a fegyverük méretét/súlyát kihasználva elég könnyen sebeznek, nekünk viszont szenvedés velük végezni. Legjobb megoldás ökölharcra váltani, majd az első mozdulattal elvenni a fegyverüket…feltéve ha előbb megtanultuk ennek mikéntjét!

Ha lopakodva kell mozognunk nagyon hasznos a párkányokon kapaszkodva lerántani az ellenfelet, vagy épp egy szalmakazalba behúzni…ööö, nem nem azért, végül pedig lehetőségünk van elrejteni az áldozatokat amihez bármelyik búvóhelyet használhatjuk!
Az új mozdulatokhoz sorolható, hogy képesek leszünk járókelőktől vagy jobb létre szenderült ellenfeleinktől zsebelni, nekirugaszkodásból falat mászni, vagy éppen „falon” futni, hogy mindent elérjünk.
Ez utóbbi lényege, hogy egy falra szembe felfutva majd egy irány és ugrás kombinációt lenyomva az adott irányba fog Ezio elrugaszkodni. Kis gyakorlással könnyen elsajátítható!
Az AC első részében Altairnak igencsak víziszonya volt, most már ez sem akadály.

Van azonban egy nagyon zavaró negatívum! Azt ugye mindenki tudja, hogy az irányítás a nézőponttól függ. Magyarul ha a karakterünket szemből látjuk akkor a lefelé irányt kell megnyomni, hogy saját magához képest előre mozogjon…tiszta sor. Ez mindaddig, jó amíg mi változtatjuk a kameranézetet, de lesz egy-két helyszín ahol, ez kötötten változik. Nem is lenne baj, ha az ilyen feladatok nem időre mennének, mert mondjuk bezár egy kapu stb.! Kellemetlen amikor egy ugrás után nézetet vált a kamera mi pedig azzal a lendülettel zuhanunk a mélybe.
-a készítők mellett szóljon, hogy a kamera mindig olyan állásba kerül, hogy tudjuk merre kell tovább menni, de inkább körbenézek és újrakezdem az idő letelte miatt, mint lezuhanok ötször.

Egy dolog tartozik még ide, ez pedig a párbeszédek interaktivitása. Néhány alkalommal van lehetőségünk befolyásolni egy-egy jelenet menetét. Ha figyelünk néha felvillan pár ikon, hogy támadás vagy kéz stb. ha ezeket megnyomjuk a jelenet alternatív módon folytatódik, de lényegi változással nem jár.
Egy alkalommal például két őr elfog…egy klikk és a dupla penge már meg is tette a hatását, ha nem nyomjuk meg akkor a soron következő harcban őket is le kell győzni, vagy pl. Leonardot is megölelhetjük ha épp figyelmesek vagyunk, bár szerintem ez senkit nem hoz lázba.

Fegyverek, extra cuccok

A már megismert karvédőbe rejtett penge a dobókések, tőr és kard mellé kapunk pár nagyon hasznos dolgot. Talán a legelső amit megemlítenék, hogy még egy hidden blade kerül a markunkba akarom mondani a karunkra. Ennek fejlesztésére is sor kerül a játék során amiben a fiatal Leonardo da Vinci lesz segítségünkre. Az átalakított fegyverrel megmérgezhetünk őröket akik ezután a sajátjaikat is megtámadják, vagy „kezdetleges” pisztolyként golyót küldhetünk ellenfelünkbe, azt pedig nem kell ecsetelni, hogy alapból mennyivel jobb két penge mint egy, ja és közelharci fegyverként is használható!

Ha már kettőnél tarunk akkor ide tartozik, hogy egyszerre két dobókéssel is könnyebb lehet tarsolyunk nem kell mást tenni, mint hosszan nyomni a támadás gombot, persze ennek kihasználásához legyen legalább két ellenfél a közelben. Ha pedig volt méreg, akkor legyen gyógyital is, amivel harc közben is feltápolhatjuk Eziot. A fejlődés során hozzájuthatunk füstbombához is ami remekül jön, ha kicsit zsúfolt a környezetünk. Használata után könnyűszerrel megléphetünk, de akár hatását kihasználva megritkíthatjuk az ellenfél sorait is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények