A PS3 direkt nehéz eset

Tegnap Silenzionak hála megtudhattuk, mi a véleménye az SCEI elnökének a jelenlegi konzolpiaci viszonyokról. Kaz Hirai azonban nem állt meg itt, az Official Playstation Magazine-nak adott interjúban beszélt arról is, mi az oka annak, hogy a PS3 nem éppen a játékfejlesztők álma.

"A fejlesztők olyan gépet akarnak, amivel könnyen boldogulnak, de ez egyben azt is jelenti, hogy bárki viszonylag gyorsan kihasználhatja annak előnyeit, így felvetődik a kérdés, hogy mi újat lehet majd mutatni vele az elkövetkezendő 9 és fél évben.
Jelen esetben azonban a hardware-ben még mindig rengeteg erő rejlik."

Hirai nyilatkozata kellően összecseng a CELL koncepciójával, hiszen a processzorral való munka megköveteli a szakemberektől, hogy egy, a szokásosnál bonyolultabb architektúra kezelését sajátítsák el. Mindez jól látható a PS3 esetében, miután a kezdeti fejlesztések során a programozók vért izzadtak vele, pár év munka után azonban már látjuk,
ahogy folyamatosan javul a teljesítmény. Ez a folyamat pedig még korántsem ért véget,
jelenleg is egyre több és jobb módját találják a hw-re történő optimalizálásnak.
Azt azonban, hogy mindez mire lesz elég, az idő dönti majd el, és nem Kaz Hirai,
akinek nyilatkozataiból igazából már csak az hiányzik,
hogy a Sony jelenleg direkt ad előnyt a Microsoft aktuális játékgépének.