A játékipar nagyjai: Sid Meier és Peter Molyneux

Peter Molyneux és a Lionhead

Molyneux a Lionheadnél belefogott élete nagy játéka, a Black and White fejlesztésébe — ez volt egyébként az utolsó játék, melyben programozóként is közreműködött, az ezt követő játékoknál már csak és kizárólag dizájner szerepkörben mozgott. A Black and White 2001-ben jött, látott és győzött, függetlenül attól, hogy közel négy évig fejlesztették.

Black and White
Black and White

Az istenszimulátorok és tamagocsik összeolvadásából született programot a Fable nevű akció-szerepjáték követte, melyet Molyneux-ék a változatosság kedvéért három évig fejlesztettek. A játékosok és a kritikusok egyaránt pozitívan fogadták a programot, melyet 2005-ben a Movies nevű szimulációs program és a Black and White második része követett. 2006-ban ezen programok kiegészítő lemezei, 2008-ban pedig a Fable 2 került a boltok polcaira.

Fable
Fable

Azt egyelőre nem tudni, hogy mit hoz a jövő a Lionhead számára. A Black and White megjelenése után a cég belefogott a The Dimitri Project fejlesztésébe, melyről nagyon sok pletyka látott napvilágot. Molyneux pár napja erősítette meg, hogy a program végül a Milo nevű techdemóba fordult át, melyet a stúdió a Microsoft új mimika és mozgásfelismerő kontrolleréhez, a Project Natalhoz fejlesztett. A Milo egy fejlett mesterséges intelligencia, mely a Project Natal segítségével képes felismerni az embereket, üdvözli az ismeretlen érdeklődőket, valamint beszélget is velük.


Peter Molyneux a Project Natal képességeit demonstrálja a 2009-es E3-mon

Molyneux-t pár napja nevezték ki a Microsoft Gaming Studios európai részlegének igazgatójává, de az új poszt mellett megmarad a Lionhead Studios igazgatója is. Jelen cikket pedig az úriember pár napja elhangzott mondatával fejezném be, mely arra enged következtetni, hogy a Molyneux-boszorkánykonyhában most is főznek valami nagyon érdekeset: "Amivel biztosan nem találkozik majd a publikum, az tíz újabb Peter Molyneux-játék megjelenése."

Bocha

Azóta történt

Előzmények

  • A játékipar nagyjai: John D. Carmack

    Cikksorozatunk első részében a 3D-s grafikus motorok királyáról, a Wolfenstein 3D, a Doom és a Quake sorozatok atyjáról, a Ferrari-gyűjtő és űrrakéta-építő John Carmackról lesz szó.