A játékipar nagyjai: Sid Meier és Peter Molyneux

Peter Molyneux és a Bullfrog

Peter Molyneux (ejtsd: Pítör Molinő), a francia nevű angol programozó 1959. május 5-én született a Surrey megyei Guildfordban. Az előző két oldalon bemutatott kollégájához hasonlóan szintén nagy szerepe volt a stratégiai játékok fejlődésében, neki köszönhetjük az istenszimulátorok kategóriájának létrejöttét. Az iparág egyik legismertebb figurájaként rendszeres vendége a különböző gamer és technológiai televízióműsoroknak, mindemellett pedig gyakran tart előadásokat különféle játékexpókon és rendezvényeken.

Peter Molyneux
Peter Molyneux

Karrierjét 1982-ben kezdte, egy saját alapítású cégénél (a Taurusnál) árult olyan floppy lemezeket, melyeken Commodore 64-es és Ataris játékok voltak. A névadás abból a szempontból nagyon szerencsésre sikerült, hogy a Commodore összekeverte őket egy másik, sokkal nagyobb céggel (a csupa nagybetűs TAURUS-szal), minek következtében tíz Amiga számítógépet ajándékozott Molyneux két főt számláló cégének. 1984-től Peter kizárólag a játékfejlesztésre koncentrált, első programja, a The Entrepreneur — mely egy szöveges alapú üzleti szimulátor volt — hatalmasat bukott. Érthetetlen okokból, de Molyneux ennek hatására úgy döntött, hogy addigi partnerével, Les Edgarral új céget alapít, ez lett a Bullfrog. A név úgy született, hogy fogták a Taurus név latin jelentését (ez lenne a bika, azaz bull), majd hozzárakták a békát, mivel az volt Edgar lányának kedvenc állata. Első fejlesztésük az 1988-ban az Electonic Arts által kiadott Fusion nevű shoot-em-up volt, melyet egy évvel később a Populous nevű istenszimulátor követett, mely meghozta a nagy sikert Molyneux-nek. Ezt követően évi egy-három játékkal rukkolt elő a stúdió, nagy sikert az 1991-ben megjelent Populus II, a Sean Cooper nevével fémjelzett 1993-as Syndicate, az 1994-es Theme Park ért el.

Populous
Pillanatkép a Populousból

1995-ben az Electronic Arts bekebelezte a Bullfrogot, minek következtében Molyneux a cég elnök-helyettese lett. Valószínűleg azonban nem volt túl elégedett a dolgokkal, mivel 1997-ben, minden idők egyik legjobban várt játéka, a Dungeon Keeper megjelenésének évében otthagyta a céget és megalapította a Lionhead Studios-t. Nem csak ő távozott, három régi Bullfrogos (Mike Diskett, Fin McGechie és Guy Simmons) is új céget alapított, mely Mucky Foot Productions névre hallgatott.

Populous
Pillanatkép a Dungeon Keeperből

A Bullfrog az utolsó játékát 2001-ben készítette el, addig még megjelent pár húzónév (a Theme Park World, a Populous: The Beginning és a Dungeon Keepet 2), de végül 2004-ben kénytelenek voltak lehúzni a rolót. A Molyneux vezette Lionhead Studios pedig azóta is él és virul — ami a a három játékot publikált Mucky Foot Productionsról sajnos nem mondható el, pedig potencia bennük is volt.

Populous: The Beginning
Populous: The Beginning

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • A játékipar nagyjai: John D. Carmack

    Cikksorozatunk első részében a 3D-s grafikus motorok királyáról, a Wolfenstein 3D, a Doom és a Quake sorozatok atyjáról, a Ferrari-gyűjtő és űrrakéta-építő John Carmackról lesz szó.