A játékipar nagyjai: John D. Carmack

John Carmack élete

John D. Carmack nevét azt hiszem, hogy nem kell bemutatni a belső nézetű lövöldözős játékok kedvelőinek. A ma 39 éves, családos embert minden idők egyik legzseniálisabb programozójaként tartják számon, de emellett érdekes hobbijairól és egyéb furcsaságairól is híres. Hölgyeim és uraim - íme John Carmack!

John D. Carmack
John D. Carmack

Carmack 1970. augusztus 20-án, I. István király szentté avatásának 887. évfordulóján született Kansasben. Már fiatal korában is nagy érdeklődést mutatott a számítógépes rendszerek iránt, amit kiválóan példáz, hogy az ifjú Carmack 14 évesen barátaival betört egy iskolába, ahonnan Apple II-es számítógépeket szerettek volna ellopni. Mivel az akció nem sikerült valami jól, Carmackot elkapták a rendőrök, majd őrizetbe vették és pszichiátriai vizsgálatnak vetették alá, melyből kiderült, hogy abszolút nem érez empátiát más emberek iránt. Az ifjú titán egyébként két középiskolát is megjárt (a Shawnee Mission East Középiskolát és a Raytown South Középiskolát), majd a Missouri–Kansas City Egyetemre jelentkezett, ahová az SAT-ban (Scholastic Aptitude Test, magyarul iskolai adottsági teszt) elért eredményeinek - 780 pont matematikából, a maximális pontszám 800 — köszönhetően fel is vették. Az egyetemista élet viszont úgy tűnik, hogy nem igazán jött be a bitek világában sokkal otthonosabban mozgó gólyának, aki két félév után úgy döntött, hogy inkább szabadúszó programozóként tengeti tovább napjait. Mint az a következő oldalon taglaltakból látszani fog, a fiatalember élete egyik legjobb döntését hozta meg akkor.

Katherine Anna Kang Katherine Anna Kang
Katherine Anna Kang

Carmack lassan betölti a negyvenet, még mindig a programozás az élete, ám 2000 januárja óta házas ember, pár éve pedig családapa, fia jelenleg öt éves. Feleségével, Katherine Anna Kanggel a 1997-es QuakeCon játékfesztiválon találkozott, ahol a hölgy megállapodott Johnnal, hogy amennyiben össze tud hozni megfelelő számú versenyzőt, a programozó lehetővé teszi az első női Quake bajnokság megrendezését. Mivel az 1996-ban megjelent lövöldözős játéknak akkoriban még látszólag csekély női rajongótábora volt, ez egy elég lehetetlen vállalkozásnak tűnt, de Katherine valahogy mégis össze tudott szedni hatszáznál is több versenyzőt, minek következtében meg tudták rendezni a versenyt, melynek első helyezettje 2000 USD-vel és egy kétfős kaliforniai úttal lett gazdagabb. Carmack három évvel később feleségül is vette a rakétavetőt jól kezelő Katherine-t, akivel azóta is házasok. A hölgy egyébként a Kaliforniai Egyetemen szerzett diplomát marketing tanulmányokból, de a számítógépes játékok jobban vonzották, hiszen együtt dolgozott Johnnal a Quake második és harmadik részén, segédkezett a Kingpin megalkotásában, majd a mobiljátékokra váltott, jelenleg az id Mobile vezetője.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt