2016 legjobban várt TPS játékai

A Sony-nál is lesz mivel lövöldözni

Nathan Drake negyedik kalandja fogja idén meghatározni a PlayStation 4 exkluzív játékkínálatát, nagyobb blockbuster nem várható a masinára közel s távol az elkövetkező hónapokban. Az eddigi látnivalók mindenkit biztosítottak arról, hogy a konzolból kihajtják az összes szuszt, megmutatva milyen látvánnyal kell 2016-ban egy videojátéknak rendelkeznie (az egyjátékos részleg 1080p-s felbontással és 30 FPS sebességgel, míg a multi 900p-s felbontással és 60 FPS sebességgel fog futni). A szériára jellemző akciókaland elemek is bőségesen és kifogástalan minőségben lesznek jelen, a gyönyörű átvezetőmozikat (melyek csak úgy pezsegni fognak a karakterek civódásaitól) tökéletes precízséggel megtervezett élvezetes fedezékrendszeres lövöldözős szakaszok színesítik, ha nem lélegzetelállító platform vagy akció szekvenciák csinálnak éppen tűzijátékot. Ezúttal már lehetőségünk lesz a dialógusokat alakítani különböző válaszainkkal (választásainkkal), de ezeknek nem lesz hatásuk a történet alakulására, csak az újrajátszhatóságot színesítik kismértékben.

A Thief's Endel a fejlesztők lezárnak egy korszakot, ami nem jelenti a széria végét, de Nathan Drake történetének végére biztosan pont kerül. Valószínűleg ezért kell majd hősünknek komoly döntéseket meghozni, ami veszélyes munkájával, valamint szeretteivel kapcsolatos, elvégre a két dolog nehezen összeegyeztethető. Nathan bátyja is feltűnik ezúttal a színen, aki segítségünket kéri, ugyanis Sam élete múlhat egy 17. századi ereklye megtalálásán. A történet mindig is meghatározója volt az Uncharted epizódoknak, így az utolsó Drake-es kalandban minden eddiginél komolyabb drámázásra lehet számítani, csak nehogy szentimentális ragacsos szirupot kapjunk végeredményül. Multiplayer fronton is várható fejlődés, nagyobb jelentősége lesz a csapatmunkának, eszköztárunkban megjelenik a csáklya, amivel meggyorsíthatjuk a közlekedésünket, ráadásul már különleges képességek (Mystical) is lesznek, melyek nagymértékben befolyásolhatják az eseményeket. Nyolc teljesen új többjátékos játszóteret készítenek az alkotáshoz és idővel még járművekkel is színesíteni fogják az online mérkőzéseket.

Az EPIC Games a Sony konzolja mellett PC-re is készíti legújabb TPS MOBA-ját, amit 2016 első felére ígérnek. A Paragon csatái a már ismert arénaműfaj szabályai szerint 5v5-ös küzdelmekben fognak zajlani és rengeteg különleges képességre lehet számítani. A karakterek kellően színesnek, olykor extrémnek ígérkeznek, ráadásul úgy alkotják meg a rendszert, hogy a tulajdonságaikat, támadásaikat mi magunk tudjuk összeválogatni a beépített kártyás mechanizmus révén. Ez egyrészről növelni fogja a játékosok szabadságérzetét, másrészről mélyíti a stratégiai és a variációs lehetőségek számát. Hőseinkkel a minion seregek ostromait kell elősegítenünk (vagy megakadályoznunk), közben pedig folyamatosan törni előre az ellenséges pontokat felszámolva (vagy megvédve), hogy elfoglalhassuk ellenfelünk bázisát (vagy megvédjük sajátunkat). A tucatnál is több hős gondoskodni fog a változatosságról, ugyanis már az előzetesek alapján hatásosnak és ígéretesnek tűnnek. Gideon nem csak egyszerűen teleportálódni tud, de kapuin keresztül a csapattagok is közlekedhetnek, sőt Cosmic Rift képességével egy meteort is az ellen nyakába zúdíthat, gyilkos feketelyukairól már nem is beszélve. Dekker kerítéssel körbezárhatja a harcoló feleket, Steel erőpajzsot emelhet védve társait, Grux pedig hatalmas kalapácsaival megrengetheti a talajt. Gadget a kütyük szerelmese lesz (felderítő és támadó drónokat vethet be), ezzel szemben Feng Mao a közelharcra esküszik, Rampage egy pusztító vadállat lesz (sziklákat vág az ellenfélhez), Kallari pedig brutálisan gyors láthatatlan támadásai és éles pengéi révén osztja majd a halált.

A Twisted Metal kapcsán ismerős David Jaffe idén egy gimis unatkozó tinédzser füzetét kelti életre. A firkák és szkeccsek egy hihetetlenül stílusos alkotásnak ígérkeznek, pedig csak egy egyszerű arénaharcokkal operáló multiplayer őrületről van szó. A négy játékos küzdelmeihez (free for all) extrém karakterek állnak majd rendelkezésre, különböző elvetemült képességek és fegyverek társaságában. A gyilkolóeszközök a távolsági sebzés mellett közelharcok terén is jeleskedni fognak, így lesz egy kis brawler stílusa is a Drawn to Death-nek. A hétköznapinak semmiképpen sem nevezhető vizualitás és játékmenet látványos összecsapásokat vetít előre, olykor még a rajzoló keze is feltűnhet a terepen veszélyeztetve az életünket. A játék kapcsán egyelőre a kompetitív multis lehetőség az, ami biztos, de a megjelenés után bővülhet még egyjátékos tartalommal is. Fontos információ még a Drawn to Death-el kapcsolatosan, hogy megjelenésekor teljesen ingyenes lesz, fizetéssel pedig nem juthatunk majd komoly előnyökhöz.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények