2016 legjobban várt FPS játékai

Idén is lesz ólompumpálás

Mostani összeállításunkban a 2016-ban érkező first person shootereket gyűjtöttük össze, és ahogy azt látni fogjátok, bőségesnek ígérkezik a felhozatal, így a Nintendo 3DS-ére megjelenő Metroid Prime: Federation Force-ról, a Star Citizen-ről, vagy a túlélésre építő ARK: Survival Evolvedról csak itt a bevezetőben teszünk említést (némelyiknél még a pontos műfaji besorolással is nehézségekbe ütköztünk). Szinte biztosra vesszük, hogy az újesztendőben is lesz Call of Duty az Activision részéről, ahogy az Electronic Arts háza tájáról is várunk valamilyen battlefieldes feltűnést és meg kell említenünk a Dying Light komolyabb kiegészítőjét is, a The Followingot, azonban részletesebben majd csak a horror szekcióban foglalkozunk vele.

Idén a konzolosok is megkapják a Fatshark meglepően jól sikerült (ki gondolta volna ezt az Escape Dead Island után) Warhammer: End Times – Vermintide kooperatív aprítását. Három társunkkal eshetünk neki az The End Times történetének, melyben a Skavenek lerohanták Ubersreik városát. A különböző képességű hősök közelharci és távolsági fegyverek terén bírnak jártassággal, de akadnak mágiahasználók és lőfegyverforgatók is. A patkányok csontjait porlasztják a kalapácsok, a rágcsálók testeit miszlikbe metszik a pengék, szóval igazi összedolgozásra lesz szükség, ha a csapatunkkal túl akarunk majd élni PlayStation 4-en és Xbox One-on is.

Lassan három éve, hogy a Superhot böngészőből futtatható prototípusa megjelent az interneten és azóta bizony sok víz lefolyt a Dunán. A különleges játékmenettel megáldott Superhot elsőre még meglepően puritán designjával is képes volt érdeklődést kiváltani, de az elnagyolt formákról, sterilséget sugalló fehér anyagmintákról az alapötlet már az első másodpercekben elvonta a figyelmet. Az első személyű lövöldében csak akkor peregtek az események, azaz az idő csak akkor haladt előre a normális tempójában, ha karakterünkkel mozgásban voltunk, így kellett eliminálni az ellenfeleket és kijátszani a felénk irányuló halálos lövéseket. A kevesebb néha több örök igazság mesterien bebüntetett, a fejlesztők pedig éltek a lehetőséggel és a Kickstartert segítségül hívva 100.000 dollárt gyűjtöttek össze az első pár napban, hogy idén teljes játékként is megjelenhessen. A támogatók nem lankadtak, összedobták még a pénzt a minőségibb animációkra, Speed Run és a Replay, sőt még a New Game + lehetőséget biztosító 230.000 dolláros álomhatárt is elérték (a 300.000-res pályaszerkesztő már nem kellett a népnek).

Nagyon keveset tudni még a PayDay-es srácok, az Overkill Software és a Starbreeze Studios közös munkájáról, az Overkill's The Walking Deadről. Eddig csak néhány képkockát láthattunk az igencsak sötétnek és elsőre talán kicsit szegényes, amolyan PayDay-es színvonalú megvalósítással rendelkező játékból. Az Overkill's The Walking Deadje egy hagyományos PC-s, PlayStation 4-es és Xbox One-os első személyű kooperatív akciójáték lesz, túlélő horrorral és lopakodós elemekkel tarkítva. Kíváncsian várjuk mi fog kisülni belőle, igazán ránk férne már egy rendes The Walking Dead videojáték adaptáció. (A Telltale Games ügyes kalandjátékát most figyelmen kívül hagyva.)

A bő egy hónapon belül megérkező Far Cry Primal talán már nem is tekinthető szokványos első személyű lövöldének, sokkal nagyobb szerepet kap a kalandozás, a felfedezés és a taktikus harcok. Fegyverzetünk a kőkornak megfelelően alakul, dárdákkal, kőbunkókkal, íjakkal és nyilakkal dönthetjük el a nézeteltéréseket. A préda vagy az ellenséges csapat becserkészése után olyannyira elszabadul a pokol, hogy a cikázó dárdák közepette alig lesz időnk felfogni a csonttörő, nyakkitekerő kivégzéseket. A különleges képességek ezúttal sem maradnak ki a pakliból, idézhetünk felderítő baglyot, amellett, hogy a vadállatokat megszelídítve hátasként vagy gyilkos bestiaként alkalmazhatjuk. A Far Cry Primal az a játék, ami akár az év meglepetése is lehet (jó vagy rossz értelemben egyaránt).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények