2016 legjobban várt FPS játékai

Első személyű multiplayer lövöldék

Már mindenki kívülről fújja, hogy a Gears of War megálmodója és megteremtője, Cliff Bleszinski otthagyta az Epic Gamest és a fogaskerekeket, hogy elkészítse legújabb saját agymenését, ami egy egyszerű, free-to-play, arénás shooter lesz. A kezdetben csak Project Bluestreak néven emlegetett alkotás már elnyerte végső megnevezését, így majd LawBreakers néven kell majd az érdeklődőknek keresni. Na, de adódik a kérdés, hogy kik lehetnek az érdeklődők? CliffyB olyan játékosokat vár majd az arénáiba, akik szeretik a színes, látványosan stílusos megvalósítást, a pergő akciókat és taktikus csapatmunkára ösztönző lövöldéket. Mondhattam volna azt is, hogy a Quake 3 Arena, a Team Fortress és az Unreal Tournament játékosait célozza meg? Igen, hiszen az eddig látottak alapján egy különleges képességekkel és fegyverekkel tarkított pörgős gravitációval kavaró lövölde lesz a LawBreakers. A világunkat a The Shattering néven ismert esemény totálisan megváltoztatta, elvégre a korábbi gravitációs hatásokat alaposan felül írta. A Boss Key Production Unreal Engine 4-es darálója kezdetben a PC-s tábornak készül, de idővel és siker esetén a konzolosok is kaphatnak majd belőle.

A Hi-Rez Studios elkötelezett az online játékok témakörében, hiszen 2016-ban a Tribes: Ascend után egy újabb shooterrel igyekeznek majd megörvendeztetni a zsáner szerelmeseit. A Paladins: Champions of the Realm kapcsán annyit már tudunk, köszönhetően a pár lényegre törő gameplay felvételnek, hogy egy csapatalapú FPS-MOBA lesz, egy érdekes kártyás rendszerrel megfűszerezve. A feladat alapú játékmenetben eszkort és területfoglalós küldetések várják a csapatokat látványosan színes, rajzfilmszerű fantasy megvalósítás mellett (még hátasok használatára is lesz lehetőség). Az egészen változatos és karakteres harcosok között akad majd alkimista mókus, dögös téli boszi, hatalmas gyógyító kék ork, robotizált zöld manó, íjászmester, lángszórós paladin, vagy láthatatlan bérgyilkos, így a játék a képességek és a fegyverek tökéletes kombinálásáról és maximális hatásfokkal való használatáról fog szólni. A Paladins: Champions of the Realm esetében kicsit mondjuk csalóka a műfaji besorolás, mivel nem csak első személyből, de harmadikból is harcolhatunk, azaz egy FPS-TPS hibridről beszélhetünk. A koncepció ígéretesen fest, reméljük sikerül életképesen összegyúrni az alap összetevőket és a végeredmény egy kellően mély, valamint tartalmas játék lesz. Mindenesetre a béta tesztek már gőzerővel zajlanak.

A hóviharos srácok elhagyják az RPG-k, RTS-ek és a WOW világát és új vizekre eveznek. A tőlük kicsit talán műfaj idegen stílusba azonban az előzetesek alapján nem fog beletörni a csodás dolgok faragására képes bugylibicskájuk. Az első látnivalók a szokásos Blizzardi színvonalról és minőségről árulkodtak, a karakter felhozatal egyediséget áraszt magából, míg a gameplayek csodás egyensúlyról, döbbenetes különleges képességekről és klasszikusokat idéző hangulatról árulkodnak. Kicsit nyájasan ömlengősek a szavaim az Overwatch kapcsán? Lehetséges. Ezt csupán az eddig látottakkal és a megrögzött minőség iránti elkötelezettségükkel vívták ki. Mint tudjuk, amihez ezek a fiúk (és lányok?) hozzányúlnak az helyből arannyá válik. Az Overwatch egy olyan szervezet, ami a világuralomra törő mesterséges intelligencia (Omnic) megfékezésére jött létre és a legkülönfélébb harcosokat toborozza az elkeserítően kemény csaták megvívásához. Ezek a harcosok pedig tényleg nem hétköznapiak. Akad itt vadnyugati revolverhős, génmanipulált intelligens pusztító gorilla, idő manipulátor, csöndes szamuráj vadász, technikus törp, golyószóróvá alakuló robot, angyali gyógyító, dögös mesterlövész, high-tech monstrum gyilkos pöröllyel, és még maga a kaszás is tiszteletét teszi (21 különböző karakter vár a játékosokra 4 osztályba sorolva). A cyberpunk ütközetek a földünk legkülönlegesebb tájain fognak zajlani 6v6-os megfontolt csapatmunkára építő küzdelmekkel, teljesen elzárkózva az Unreal és Quake szerű frag habzsolástól. A kezdetben kizárólag PC-re érkező free-to-play lövölde mára már fizetős játékká avanzsált és konzolokra is megjelenik, ráadásul még mikrotranzakciós rendszerre is lehet számítani (a további tartalmi bővítések azonban ingyenesek lesznek). Hiába, a pénz nagy úr!

Valami egyetemes sugallat érhette a videojáték ipar fejlesztőit, elvégre 2016-ra időzítette szintén első személyű csapat alapú aréna shooterét a Blizzard mellett a Gearbox is. A Battleborne természetesen igyekszik kicsit határozottabban meríteni a napjainkban igencsak kirívóan magas népszerűségnek örvendő MOBA műfajból (fejleszthető képességekkel megáldott hősök), amellett, hogy a csapat korábbi nagy sikerű alkotásából is átemel egyes elemeket, mint a kooperatív mód és a lootolás. A Battleborn érdekessége, hogy a szokványos online multis durrogtatás mellett egy lineárisabb játékmenetet felvonultató 5 fős kooperatív kampányt is hoz magával. A világunk, sőt az egész világegyetem biztonságát egy furcsa idegen invázió fenyegeti, jönnek a rohadék Varelsik. Minden útjukba kerülő bolygót, civilizációt és létformát felemésztenek, így a még túlélő fajok a Solus planétán gyülekeznek, hogy megpróbálják közös erővel elpusztítani a halálos fenyegetést. A sztori oktató módként is funkcionál, felkészít az online ütközetekre, ahol egyszerre tízen feszülhetünk egymásnak (5v5), a csaták alatt pedig folyamatos lesz a fejlődés, ami újabb képességek feltűnésével kecsegtet MOBA-s módra.

Az Epic Games múlt évben előkapta az egyik legaprítósabb lövöldét a műfajból, hogy egy különleges koncepció keretein belül porolja le az Unreal Tournamentre rakódott közel egy évtizedes porréteget. Multiplayer shooterek egyik királya a remek fegyvereiről és játékmenetéről vált híressé. Az extrém pályák és mesterien precíz gunplay olyan elegyet képeztek, amivel hosszú időre bebetonozott helye lett az Unreal Tournamentnek a legjobb multiplayer lövöldék között. Az Epic Games a legújabb Unreal Engine-el kezdte felépíteni a klasszikus játék ikonikus elemeit, majd szinte a kezdetektől ingyenessé tette, hogy egy új üzleti modell megszületéséhez asszisztálhassanak a játékosok. Az érdeklődők nem csak a játékhoz, de magához a fejlesztői készlethez is hozzá férnek, sőt saját minőségi tartalmak készítésére is buzdítják a játékosokat, mivel az elkészült művek után járó bevételekből kér csak egy minimális százalékot az Epic. Ezzel motiválja a játékosokat az alkotásra, folyamatosan tartalmi támogatást biztosíttat a felhasználókkal a játékukhoz, ráadásul még apránként ki is termelhetik a fejlesztési költségeket. Ennél életképesebb és barátibb elképzeléssel már régen találkoztunk ebben az iparágban. Kreatív, nagylelkű és ötletes.

Rage23

Azóta történt

Előzmények