2015 legjobban várt játékai: Wii U-exkluzívok

Nagy nevek

The Legend of Zelda

A tizennyolcadik Zelda-játék (nem számolva a rengeteg mellékszálat, portot és remake-et) még idén megjelenik. Kis túlzással azt is mondhatnánk, hogy nagyjából ez minden, amit tudunk róla, mert a Nintendo még a tőlük megszokottnál is nagyobb csendben van a játékkal kapcsolatban. Igaz, játékmenet-videót már láttunk, de ez a vadonatúj, nyílt világon túl igazából nem sokat mutatott be. Persze ez már önmagában is forradalmi változás a sorozat eddigi részeihez képest, de biztosak vagyunk benne, hogy a tavaszi bemutatkozás során rengeteg egyéb, fontos újítás is bemutatkozik.

A megdöbbentő módon kék tunikát viselő Link lesz továbbra is a főhős, kalandjaink színhelye pedig a már sokszor látott Hyrule lesz. Mégpedig nagyon úgy tűnik, hogy a legelső, 1986-os játék térképét alakították át egy Skyrim nyitottságú, Epona hátán szabadon bejárható birodalommá. Link természetesen új fegyvereket is kap (eddig egy átalakuló nyílvesszőt láttunk), amire szükség is lesz, hisz, ahogy a fenti videóban is látható, egyes ellenfelek igencsak agresszíven kergetnek minket. A Skyward Sword grafikai stílusát még inkább vízfestékes irányba elvivő játék mindenesetre pazarul néz ki – alig várjuk a részletes bemutatkozást!

Mario Maker

Akár cinikus húzásnak is tűnhetne egy Mario pályaszerkesztő kiadása, pedig a valóságban ez a Nintendo egyik legjobb és legeredetibb ötlete az utóbbi évekből. Mégpedig azért, mert ezt is a hozzájuk illő igényességgel közelítik meg, Koji Kondo zenemágus például rengeteg remixet készít a korábbi dalokból, amelyek attól függő hangszínben és effektekkel szólalnak meg, hogy mennyi és milyen tereptárgyat pakoltunk a pályára. A játékot nemrég halasztották el, így csak 2015 második felében kerül a boltokba az online pályaböngészést, -osztályozást és –letöltést erőteljesen támogató Mario Maker.

Jelenleg négy teljesen eltérő hangulatú grafikai stílusról (Super Mario Bros., Super Mario Bros. 3, Super Mario World és New Super Mario Bros. U) tudjuk, hogy az a játék része lesz. Egy-egy pályán belül nem tudjuk keverni a stílusokat, de ezen túl gyakorlatilag minden játékelemet, ellenfelet, tárgyat használhatunk. Sőt, a szörnyekre szárnyat is aggathatunk, bármilyen blokknak vagy ellenfélnek adhatunk szétcsapásakor kipattanó aranyérmét, és megannyi tárgy és lény méretét is változtathatjuk. Ami még kérdéses, hogy mekkora pályákat lehet gyártani, illetve, hogy ezeket össze lehet-e fűzni egy kampánnyá. Szintén fontos kérdés, hogy milyen lesz a játék fizikája, Mario mozgása; az E3-on azt mondták, hogy mindenhol a NSMBU megoldását fogja használni a játék, de az újabb videóban mintha minden stílushoz az eredeti fizika tartozna.

Mario Party 10

Bár a partijátékokat szokás szidni sekélyes mivoltuk miatt, aki már vett részt egy igazi, vérre (és aranyra) menő Mario Party-viadalban, az tudja, hogy ennél nem sok jobb móka van. A trükkös táblás játék és a lépten-nyomon bekövetkező, teljesen eltérő felállású minijátékok összekeverése parádés ötlet volt 1998-ban, ráadásul az imádnivaló Mario-körítés csak tovább növeli az élvezetet. A kilencedik rész az új fejlesztő miatt hozott néhány nem feltétlenül jól elsülő változtatást, bár ettől még a csaták ugyanolyan öldöklők voltak, mint régen. A már Wii U-ra érkező tízes részt is az Nd Cube fejleszti, és az március 20-án kerül nálunk a boltokba.

A Mario Party 10 fő játékmódja az előd megoldásait követi, azaz a kacskaringós pályán a négy játékos egyetlen „kocsiban” üldögél, nem lehet a kockadobás szerencséjétől, illetve döntéseinktől függően a tábla eltérő részeire elkóricálni. Ehhez a játékmódhoz legalább öt pálya és hetven minijáték dukál, persze a szokásos tárgyakkal, csapdákkal, aljaskodásokkal. A Bowser Party játékmódban öten lehet – és érdemes – játszani, itt az egyik játékos az öreg leányrablót alakítja a GamePad segítségével, miközben a többiek az ő szívatásait próbálják meg túlélni. Itt minden versengés a 4 vs. 1 stílusban készült, és az E3-on kipróbált minijátékok alapján lényegében garantálja, hogy a Bowsert irányító játékost minden haverja egy életre meggyűlöli. Egy harmadik játékmódot is kapunk, ahol egyszerű pályákon az amibo-figurák által létrehozott karakterek vetekszenek (a Mario Party 10 fura módon törli a Super Smash adatokat a bábukról, szóval csak óvatosan!)

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények