Hirdetés

2015 legjobban várt játékai: Vita-exkluzívok

Haddelhadd

Zodiac

Hogy egy apró, eleddig egyetlen Facebook-játékot leszámítva múlt nélküli francia fejlesztőcsapat miként tudott megnyerni magának két elismert japán játékfejlesztőt, az egyelőre rejtély. Rejtély és tény: Kazushige Nojima, megannyi remek Final Fantasy (VII, VIII, X, XV, Crisis Core) szövegírója, illetve Hitoshi Sakimoto zenész (XII, Tactics, Vagrant Story) álltak össze a parányi stúdióval egy vadonatúj 2D-s szerepjáték elkészítésére. Ez, vagyis a Zodiac 2015 végén jelenik meg.

Játékmenetét, működését tekintve a Zodiac a legközelebb talán a múlt év legjobb Ubisoft-játékához, a Child of Lighthoz áll. Hőseink itt is egy gyönyörűen megrajzolt 2D-s világban mászkálnak és körökre osztott harcokban csapnak össze a változatos gonoszokkal. Igaz, itt lesz igazi multiplayer is, ahol több játékos tud együtt kalandozni, a hangulat pedig jóval vidámabbnak ígérkezik, mint az osztrák hercegnő szomorkás meséjében. A csatákban karaktereink a 12 kasztnak megfelelő csillagjegy között váltogathatnak, így jutva változatos képességekhez. Még nem dőlt el, hogy a játék fizetős lesz-e, avagy F2P rendszerben juthatunk-e hozzá – mi az előbbinek drukkolunk, nincs kedvünk kristályokért grindelni, netán fizetni a későbbi epizódokért.

Oreshika: Tainted Bloodlines

Vélhetően igen kevesek vannak Magyarországon, akik emlékeznek az Oreshika elődjére, lévén az kizárólag Japánban jelent meg PS1-re, valamikor a ködbe vesző 1999-ben (jó, volt egy 2011-es PSP-remake is, de angolul az sem került kiadásra). Az eredetileg a Sony által kiadott játék egy klasszikus dungeon-kifosztós játék volt, amelynek egyik igazán eredeti húzása az volt, hogy a látványvilág az ősi japán tintarajzok stílusában készült. A másik figyelemre érdemes pont az volt benne, hogy nem fix hőseink voltak, hanem egy egész klánt vezethettünk csatába az őket megátkozó démon ellen – csakhogy épp az átoknak köszönhetően karaktereink igen hamar elpusztultak, így új és új rokonokat kellett bevetnünk a küzdelemben.

Az Oreshika természetesen megőrzi elődje e két vonását – elnagyolt festményekre emlékeztető grafikája továbbra is tetszetős. Sőt, a Vita kameráját használva saját arcunkból készíthetjük el a családfőt, akinek főbb vonásait a tömegesen születő unokák is öröklik, így tényleg egyedi családfát építhetünk. A körökre osztott csatákban nem csak XP-t kapunk és ezáltal klasszikus módon fejlődünk, de a győzelmekért kapott valutával válthatunk magunknak házastársat az istenek közül, akikkel aztán – szintén fizetség fejében – gyermeket nemzhetünk. Minden karakter két évig él, és minden lemerészkedés az épp aktuális szörnyfészekbe, illetve minden gyermekszülés ebből egy hónapot vesz el – így aztán sok-sok generáció hal csúfos halált, mire végre kétvállra fektethetjük a démonvezért. Pontos megjelenési dátum 2015-ön belül nincs.

htoL#NiQ: The Firefly Diary

Hagyok egy pillanatot, hogy mindenki megeméssze a címet…

A Firefly Diary igen különleges játék lesz, ami részben a Wii egyik remek, sajnos alig ismert játékára, a Shadow’s Tale-re hasonlít kicsit, részben pedig a DS-es (és már iOS-es) Ghost Trickre emlékeztet. Feladatunk „mindössze” annyi, hogy a játék központi karakterét, egy Mion nevű fiatal lányt kimenekítsünk az árnyéklények börtönéből (a sztoriban elvileg fontos tényező, hogy 9999 december 31-ét írjuk, de azt még nem tudjuk, hogy miért), de ez a megszokottnál is bonyolultabb lesz, köszönhetően annak, hogy a hölgyet közvetlenül nem tudjuk irányítani.

Mion helyett új barátját, egy mágikus szentjános-bogarat fogunk az első vagy a hátsó tapipad segítségével mozgatni, Mion pedig mindig őt próbálja meg követni. A világító rovarral tudjuk befolyásolni az árnyékokat, ráadásul a negatív térbe váltva a pálya manipulálása is lehetséges lesz. Gépeket kapcsolhatunk be, sziklákat lökhetünk meg, hidakat készíthetünk, mindezt persze azért, hogy Mion számára megnyissuk a továbbvezető utat, mindeközben megvédjük a gonoszoktól is. A htoL#NiQ letölthető formában, kedvező áron érkezik Európába, egy kisebb halasztás után végül február 25-én.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények