2008 számokban az MMO-piacon

A GamerDNA és a Massively.com az előbbi portál regisztrált felhasználóinak adataiból (az előbbiben létrehozott profilhoz hozzáadott játékok és az Xfire használata alapján számolt játékidő) közzétettek egy elemzést arról, mivel és mennyit játszottak a multiplayerhez ragaszkodó játékosok 2008-ban; természetesen a decemberi adatok még nem véglegesek, csak becsültek. A számok eléggé egyértelműek: a WoW megingathatalan, és a játékosok száma még mindig növekszik. Ugyanakkor a növekedési ütem az eddigi leglassabb, és bizony a Warhammer Online megjelenésekor a WoW-ra fordított játékidő növekedése erősen lelassult. Igaz, ezt a lassulást a Wrath of the Lich King megjelenése teljesen eltüntette, és azóta a többi fantasy MMO számai mutatják, hogy a játékosok jelentős része Northrenden kalandozik.
A WAR adatai szép indulást mutatnak, viszont azóta csökken a belépő új játékosok száma, és a játékidő sem nő igazán, ugyanakkor a Mythic/GOA PvP alapú MMORPG-je még mindig sokkal jobban áll, mint az Age of Conan: a Funcom nagy hype-pal érkezett játéka folyamatosan csökkenő játékosbázissal bír az adatok szerint, amit a WAR megjelenése erőteljesen vissza is vetett. A Lord of the Rings Online stabilan és lassan növekszik, bár a WAR megjelenését szintén megérezte (táblázat az adatokkal).
A sci-fi témájú MMO-k adatai alapján az EVE Online népszerűsége töretlennek tűnik, míg a Tabula Rasa egészen a november közepén bejelentett végleges leállásig szintén lassan, de biztosan növekedett, azóta viszont valóban elkezdett haldokolni a játék.
A GamerDNA adatai alapján a Guild Wars is lassan, de stabilan növekszik (ugyanakkor amint a cikkben rá is mutatnak, túl kevés az adat a valós elemzéshez), míg a legnépszerűbb nem MMO online játék 2008-ban a Call of Duty 4 volt.

Azóta történt