Új hozzászólás Aktív témák

  • Auratech

    őstag

    Tiszta helyzetet akarok. Nem keverem bele e topik témáját más körökbe, mert úgy hiszem, fontosabb lesz, mint elsőre gondolnám.
    Azokról az ötleteimről írok, amiket biztosan nem fogok kivitelezés felé terelgetni, de nem elmeháborodott fantazmagóriák, hanem a jelenkor technológiai rálátásával valósnak gondolható, megvalósítható dolgok.
    A lökést a nemrég díjat nyert napelemes cserép adta, ami nekem két éve eszembe jutott. Talán meg is osztottam valakivel, de nem műszaki ember volt, azt hiszem barátnő. :D
    Akkor úgy gondoltam a cserepekbe kell építeni tartós, olcsó, nem túl nagy hatásfokú napcellát, amik a cserepek kötési felületein érintkeznek elektromosan és némi vezérlés után a használati meleg vizet, nappali áramszükségletet elégíti ki. Sok kicsi sokra megy alapon jónak tűnt az ötlet. Jó is lett!
    Először irigység fogott el, mikor megtudtam, hogy megcsinálta egy ember. De mivel magyar volt elpárolgott az irigység. Rájöttem, hogy az ötletek nem fogyhatnak ki, mert ez afféle adottság, mint a zenei, matematikai tehetség. Ha osztogatom, több marad. Meglátni az új lehetőségeket, egyfajta technológiai intuícióval, sokunk vonása. Ezért e téma. Nem szabad beszáradni!
    A cél az ötleteim és a Ti ötleteitek gyűjteménye, építő jellegű hozzászólásokkal, vérre menő viták nélkül.
    Gondolom az örökmozgót, térhajtóművet és efféle nyalánkságokat nem itt fogjuk először a megvalósulás küszöbére gondolni. Bár én el tudom képzelni. Ötletem nekem is van.
    Kezdetnek Jöjjön egy léghajó!

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    A repülés forradalma: léghajó

    Nagy felületi feszültségű, uv-re keményedő szilikonból héliummal habot képzünk. Hasonlóan a repülő logokhoz, amit a reklámiparban csinálnak, de stabil anyagot. A habból kialakított repülő test szilárdsága miatt szárnyprofilhoz hasonló kialakítású, lapos lencse lehet. A Hagyományos merevítő elemekre nincs szükség. A habszerkezetet gázzáró fólia borítja, lehetővé téve a plusz felhajtóerő és aerodinamikai szabályzás lehetőségét. A habszerkezet enrgia tároló kondenzátorként is szolgál az adalékoknak és a nanotechnológiásan kialakított elrendezésének köszönhetően.
    A felületet félig áteresztő filmszerű napcella borítja, ami a működési energia jelentős részét képes biztosítani. Az energia tárolása a tartóvázként is szolgáló, formára préselt levegő-alumínium cellákban, a fölös energia üzemanyagcellákban kerül eltárolásra. Szükség esetén kisméretű gázturbina biztosít energiát, ha szükséges.
    A hajótesten nagy méretű, kis energia igényű oled/e-ink kijezők biztosítanak reklám felületet, növelve a bevételeket.
    A kedvező üzemben tartási költségeknek köszönhetően a kezdetben magas előállítási ár hamar megtérül. A mikrohabok fejlesztése egyre jobb hatásfokú járműveket eredményez.

    Elképzelt megjelenése prototípusként 2016.

    [ Szerkesztve ]

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    -Elektromos bicaj

    A már meglévő technológia tovább gondolása.
    A kerékpár nem megy tisztán elektromosan, hanem szervóként segít a haladásban. A féktárcsák szolgálnak a meghajtás erőátvitelére. Fékezéskor és lengéscsillapításkor az energia visszacsatolódik a tápforrásba. Egy nagy teljesítményű kondenzátor az elinduláskor ad plusz gyorsítóerőt.
    Az akkumulátorok a bicikli vázában foglalnak helyet, mechanikailag szilárdítva a gépvázat (a karbon váz üregében) Li-polimer, vagy fejlettebb. A meghajtást néhány fokozatban lehet szabályozni, mint a hagyományos bringák első fogaskerekeinek váltójában.
    A bicajon a kormányon rázkódás, eső védetten blutoth/usb átvitellel i-phone, vagy más okoskodó telefon tölti be a navigáció, kerékpár komputer/energia felhasználás kijelzője és a kommunikáció, valamint a zenehallgatás funkcióit. És tölti is a telót. Természetesen 230-ról is feltölthető az aksi.
    A Hátsó telekerében napcella van, ami a sztenderre tett bicajt jó időben energetizálja.
    Ezzel a bicajjal lehetővé válik a 40-50 km/h-ás haladás a mai sportosabb bringások 20-30-ával szemben. a válómű lehet hagyományos, hoszen az erőátvitel a féktárcsákban történik, amik hagyományos módon is működhetnek.
    Többféle verzióban, terep, sport, cross-country jöhet létre. A teljesítmény és a kétkerekes meghajtás miatt sokféle felhasználási területe lehet.
    A vezérlés lehetővé teszi, hogy pld. az ellenszelet semlegesítsük, ha van energiánk. A profilokat a felhasználás tükrében a telefonon, vagy nagygépen szerkeszthetjük. A GPS segítségével rögzített útvonalat a teljesítmény profilok optimalizálására is lehet használni. A bicaj nem kéne, hogy többet nyomjon 20-25kg-nál, de ez ma is megoldható. Ha sok készül, olcsóbb lehet. Én úgy fognám fel, hogy a kerékpár tovább gondolása ez. A tekerés hatásfokát 120-300%-ra emelia vezérelt erő átvitel.

    Elképzelt prototípus- akár jövőre is

    ui:épp most néztem hátra, Csita hogy megnőtt ....

    [ Szerkesztve ]

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    válasz Flame_ #4 üzenetére

    Éppen ma agyaltam ki, miként tudom a radiátorokat több hő leadására rávenni.
    Egy álló ventilátort alátettem a fűtőtestnek, próbaként kartondobozt, mint köztes darabot használva és kis fordulaton, szinte hangtalanul pumpálja bele a hideg levegőt.
    Harmada idő alatt meleg van az étkezőben. Nem kell két órával hazaérkezés elé beindítani a fűtést. Ma ez volt efféle dolog.

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    válasz Flame_ #4 üzenetére

    Köszi! Talán figyelmetlen voltam. Vagy a topik kissé atropikus volt :D
    De most már nem törlöm. Ha hülyeség, úgyis kidöglik. :(

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    -Esti Ráadás

    Na még valami, ami tovább jutott a puszta gondolatnál. 88-ban Tokajban kirándultunk. Én Apám bőrkabátjában (mongol, bokáig érő) voltam. Zsebeiben elfért minden, talán még egy kiló kenyér is :)
    Kinn aludtam a szabad ég alatt és Bachot, Vivaldit hallgattam egy fa tövébe heveredve. Fáztam. Mivel a kabát az orrom hegyéig ért, kipróbáltam valamit. Az orromon szívtam be a levegőt, a számon meg ki. Az orom a kabáton kívül volt, a szám a kabát gallérjától takarva. Tehát a kilélegzett levegőt befújtam a kabátba. A lábam felhúzva magam alá hajtottam a kabátot. Nyolc- tíz perc múlva a tökéletlen "befúvás" ellenére kellemes meleg volt odabenn. Ebből jött az ötlet, hogy a kilélegzett 37 fokos levegő energiáját a ruha fűtésére kell használni.
    Az egyszerűség kedvéért egy hálózsákot, egy 3M maszkot és három méter hajlékony gégecsövet eszkábáltam össze. Tíz évvel később. Működött. Egyetlen gond a pára lecsapódása volt, de miután meleg lett a nyirkosság is megszűnt. A kilélegzett levegő hője, párája visszanyerhető és nem csekély. Nem tudok olyan hegymászó ruháról, ami hasznosítaná ezt. A maszkból kiáramló levegő előfűtheti a bejövő-20at, beáramolhat a lábakhoz, kesztyűbe. Elgondolható. Jó éjt!

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    Amiket itt leírok és benneteket is erre kérlek, legyen valószerű, a mai fizika, egyéb törvények, technológiák nívójából következetesen elgondolható.
    Nyilván körültekintést igényel, de ezért a fórum, hogy okosabbak rávilágítsanak a figyelmen kívül csusszant részletekre.
    Például a beidézett idézett topikban említett napelemes széllapát. A napsütés iránya nem konvergál a széliránnyal és a kinyerhető energia is nagyságrenddel kisebb. Viszont vitorlás hajókon el tudok képzelni áramtermelő vitorla felületet, ha a rugalmasságot olcsóbbá tudják tenni. Azt tudom, hogy létezik kisebb hatásfokú, de rugalmas napcella.
    Amik eszembe jutnak, egyfajta gondolat kísérlet sorozat után formálódnak leírhatóvá. Amennyire lehet és tudásom engedi, körbejárom a dolgot és egyfajta meditációként fejben "tesztelem".

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    -Personal black box

    Személyes fekete doboz. Nagyon picike, mp3 lejátszó méretű eszköz akkuval. Hangot rögzít és szív frekvenciát gyorsulást. Bluetooth interfészen keresztül mobiltelefonnal is képes együtt működni. Vezeték nélkül töltődik, kívülről gumírozott, kezelőszervei nincsenek. Vízhatlan, ütés, por, hőálló. Mint egylapos kavics. Otthon egy vezeték nélküli dokkolón kap áramot és kommunikál a külvilággal. Esetleg egy kocsi kulcsra hasonlít és otthon "zárba" kell tenni tölteni, kommunikálni. Szóval egyedi. Belső memóriája 8-16Gb. Ez elég sok 96Kbit-es mono mp3-hoz, vagy hasonló formátumhoz elegendő.
    A beállított hangosságot átlépő környezeti zaj, beszélgetés hatására aktiv lesz a felvétel és időbélyegzővel látja el a fájlt. A szív frekvencia, gyorsulás értékeket is rögzíti, kritikus értéket átlépve a pontosabb. Az adatokat titkosítva tárolja és közvetlenül nem hozzá férhető. (kulcs)

    Haszna akkor van, ha szükséges pontosan visszaemlékezni az elhangzottakra, eseményekre. Tudom, hogy ez aggályos a személyiség jogokat tekintve, de bocs a mobilomon simán futhat efféle alkalmazás és már futott is próbaképp. Ez ma már nem ügy, hogy felvehetik a hangod. Nincs akadálya. A GPS adatokkal kiegészített idő-tér-mozgás sávon az ember visszakeresheti a napját. Aki szükségét érzi, használhatja. Azt nem fogadom el, hogy ez nem fair. A mobilokon futtatható hasonló alkalmazások sem azok.

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    -Még egy mp3-as kütyü

    Jack dugóba, xlr csatlakozóba épített mp3 felvevő. Megvalósítható, hogy egy profi csatlakozóban lehetséges maga a rögzítés is. A dugaszon van egy gomb és egy led, amikor működik és vesz. A csatlakozónak megfelelő szinten vesz fel. XLR csatlakozó esetén a 48v-os fantomról is kaphat tápot. Ami átmegy rajta azt felveszi. A füles csatlakozóba dugva egy koncertet könnyedén lehet rögzíteni, de XLR csatlakozóban, inzert ponton, direkt outon könnyen elképzelem a soksávos felvételt is.
    Profi eszközként pedig Bluetooth-n keresztül az órajelet szinkronban tartja a többi hasonló eszközzel, fantomról kap tápot és losless wma24-ben rögzít. Mindegyiknek egyedi azonosító felirata/kódja van, amik egyértelművé teszik, ki kivel van.
    Amíg nem általános a digitális keverő, használható dolog. mit hangmérnök ezt tökéletesen látom.

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    -Ritmikai Kódolás

    Mikor programozást tanultam, beugrott egy dolog. A belépési kódokat egy további réteggel lehetne titkosítani, éspedig a gépelés ritmikájának rétegével. Ez két éve jutott eszembe, és el is kezdtem tervezni a programot. Mivel szar volt a hozzá állásom, nem fejeztem be. Az idegesített, hogy a szuperagy programozók nem értették pontosan mit akarok és nem is segítettek. Azóta megtudtam, hogy a T-mobil berlini kutató központjában pont ilyen dologgal foglalkoznak. De nem baj.
    A dolog így működik:
    Amikor begépeled a karaktereket, a gép a leütések közti idő intervallumokat is számosítja. Az időkülönbségek arányai ritmus képletet határozhatnak meg. Ha ennek a tűrése, érzékenysége jól testre szabott, a képlet kis gyakorlással reprodukálható.
    A karakteres kódsor csak akkor érvényes, ha a leütés ritmusképlete is passzol. Evvel az egyszerű keyloggerek kicselezhetőek, de lehet cifrázni is. Hiába jó a karaktersor, mégis szopacs van. :D Működhet úgy is, hogy csak a ritmika számít és bármilyen karaktersoron el lehet morzézni a képletet. alt/ctrl/del-t is. Minimális zenei érzékenységű azért kell hozzá.
    Manapság jönnek ki az érintés érzékeny (256 fokozat) billentyűzetek. Azokat alkalmazva tökéletes gépelési profilt lehet levenni egy személyről. A sebesség, ritmika, a leütés erőinek eloszlása nehezen reprodukálható, mint egy ujjlenyomat. Ez is biometria.

    Auratech Field Recording

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Auratech #2 üzenetére

    Egy repülő reklámtábla nulla teheremelő képességgel mitől forradalmi a repülésben?

  • Auratech

    őstag

    válasz #65675776 #12 üzenetére

    Az alapötlet, hogy önhordó, repülés képes, formálható szerkezet képezhető habból.
    A látott habból készített logók elég gyorsan repültek felfelé. Pont mint a mellette szálló lufik. Nagyságrendi különbség nincs. Az ilyen szilárdsággal rendelkező habból képzett testnek nem kell gömb, vagy hengeres formájúnak lennie. Én mondjuk olyasmire gondolok, mint egy felfordított tanuló szörf deszka. Biztonságosabb lenne, mert a cellák nem engedik el a gázt, ha, mondjuk belelőnek. Önhordó, túlnyomást, merevítést nem igénylő test.

    [ Szerkesztve ]

    Auratech Field Recording

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Auratech #13 üzenetére

    És a lufik teheremelő képessége sem éppen nagy (szinte nulla). Magukkal a gáztöltésű repülőtestekkel az a probléma, hogy rohadt nagynak kell lenniük ahhoz, hogy értelmes célra fel lehessen őket használni. Amíg csak kereskedelmi felhasználás a cél, addig belefér. Katonai célokra viszont csak teljes légi fölény birtokában használhatóak, ugyanis meglehetősen nagy célt mutatnak (ha már a rálövést említetted).

    Abban igazad van, hogy sérülésállóbb, csak kérdés, hogy a fajlagos teheremelő képessége hogyan alakul a méret növekedésével.

    Ki akar belelőni egy reklámtáblába? A konkurencia?

  • Auratech

    őstag

    válasz #65675776 #14 üzenetére

    És a lufik teheremelő képessége sem éppen nagy (szinte nulla).
    Az agyad, az a nulla :D Hogy lehet ekkora hülyeséget mondani! :)
    Nem arról beszélek, hogy a rajzfilmekben látott arányú léghajókat csináljunk.
    Katonai dolgokban miért is gondolkodnék? A fajlagos teheremelő képeséggel kapcsolatban félve jegyezném meg, hogy egy "kétszer akkora" lufi négyszer annyit emel.
    A leszállóhely a kifutópályákhoz képest igen kicsi is lehet, sokkal közelebb a belvároshoz. Az angolok a SkyCat, az amik a Walrus projekttel pocsékolják a milliókat.
    Szépek a nagy léghajók. Az én fantáziámat a repülő habban meglátott, továbbgondolt lehetőségek csigázták fel.
    Megengedem neked, hogy emelt díjas sms-sel felírd az első hajó oldalára, hogy Hülye, aki elolvassa!

    Auratech Field Recording

  • Dany007

    veterán

    válasz Auratech #15 üzenetére

    Sajna a léghajó biznisz nem nyerő.
    Volt már rá próbálkozás Pesten is és vidéken is. Nem életképes, mint reklámfelület. Egyszerűen túl pici a mérete az előírt min. magassághoz képest. Így nehezen látható / olvasható.
    Mindazonáltal egy ház oldalán lévő 12x6 méteres plakát, ami 3-6 méterről vakít a pofájába az embernek sokkal figyelemfelkeltőbb, mint egy léghajó ami x méter magasan y méter reklámfelületet biztosít.
    Tudom, én is azt hittem, hogy egy léghajóra mindenki felfigyel majd, de felvilágosítottak, hogy a városunkban több cég is, köztük a Continental (ami nem kis cég) is próbálkozott hasonlóval hónapokon át, és én még csak észre se vettem.

    Ha már reklám akkor én a digitális billboardra szavaznék. Hasonlóan e-ink vagy olyasmi technológiával amit írtál. Hatalmas design-os táblák autóutak mellet szigorúan városon belül, amiken mondjuk 2,5 x 3-4 méterben fut az animált full HD-s reklámvideók. Persze ennek a költségi még a csillagos eget verdesik, viszont erre a vak is felfigyelne.
    A reklám piac igen kényes. Ezért is lenne csak városon belül, mivel kívül nagyon elterelné a figyelmet, ezért nem engedélyeznék. Ezért is kellett leszedni régen, a 3D-s reklámokat az M7-es mellől. Nagyon ütős volt éjszaka, viszont tényleg elterelte a figyelmet, így balesetveszélyes is volt.

    [ Szerkesztve ]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Auratech #15 üzenetére

    Nem azt mondtam, hogy nulla, hanem, hogy szinte nulla. A térfogatához képest nem mondható túl nagynak, egy azonos térfogatú repülőgép messze nagyobb terhet bír felemelni, mint egy léghajó.

    A katonai dolgokat Te hoztad szóba a "[...]a cellák nem engedik el a gázt, ha, mondjuk belelőnek[...]" mondattal.

    Milyen értelemben "kétszer akkora"? Mely paraméterére vonatkozna mindez? A levegőnél könnyebb repülőeszközök esetén a teheremelő képesség (azaz a felhajtóerő) alapvetően két dologtól függ: a betöltött gáz mennyiségétől és milyenségétől. Szóval egy kétszer akkora térfogatú léghajó kétszer akkora felhajtóerőt fog "termelni", azaz kétszer annyit bír emelni.

    A kifutópályákhoz képest valóban kicsi a szükséges leszállóhely, ezért is foglalkoznak vele pl az általad is nevezett szervezetek. (Plusz ugye a fajlagos költségei is meglehetősen alacsonyak összevetve egy merevszárnyú repülőgéppel.) De nem a teherszállító repülőgépeket akarják kiváltani velük, hanem a hajókat és azokat is csak részben. A hajónak ugyanis a hatalmas teherkeresztmetszete mellett van egy közismerten nagy hátránya: rohadtul lassú. A mai mozgékony hadviselés igényeinek nem igazán felel meg, főleg ha a gyors reagálás a cél. Nos itt jön képbe a Walrus, ami egyben képes lenne egy egész zászlóalj páncélost a célterület közelébe juttatni, de csak olyan helyre, ahol nem kell számítani az ellenség tevékenységével. Erről a területről már vagy vasúton (a legnagyobb teherkeresztmetszetű szárazföldi szállítási forma), vagy közúton, vagy nehéz szállító repülőgépeken juttatják a célkörzetbe (ha minden kötél szakad, akkor meg saját lábon).

    A műanyaghabok (más nem igazán jöhet szóba) viszont érdekes dolgok, tipikusan nem ugyan úgy működnek kicsiben, mint nagyban. Plusz ugye "némileg" gyúlékonyak. Egy sima impregnált külső köpeny viszont mindenképpen könnyebb, emellett nagyobb a fajlagos hasznos térfogata.

    Nyilván lehet helye ennek az elképzelésnek is valahol, pl az általad is megnevezett alacsony kockázatú alkalmazásban. De nem forradalmi a repülésben.

  • Auratech

    őstag

    válasz Dany007 #16 üzenetére

    Köszönöm az építő kritikát! A reklám dolgát tekintve átgondolt és érthető a véleményed. Az e-ink terjedésével afféle reklám lehetséges, mint a focipályák palánkjain látható a tv-ben. Nagyon sok kiadható felület van, amire manapság leginkább firkálgatnak. Egyébként abban is igazad van, hogy a körforgalommal szemben trónoló óriás plakátra fehérnemű reklámot feltenni bűntény :D

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    válasz #65675776 #17 üzenetére

    Azt hiszem a léghajózás fizikai alapelveit már a 18sz vége felé bizonyították. A felhasználható gáz ma kizárólag hélium lehet. Az biztonságos és kevéssé illan, diffundál, mint a hidrogén. Viszont, csak fele annyit emel. A repülőgép nem összehasonlítási alap. A léghajók térfogata a költségeik előnyéhez képest nagyon kicsi hátrány. A levegőben még van hely. :)
    tehát egy 50 m hosszú 20m legnagyobb átmérőjű szivar alakú hagyományos, héliumos léghajó átlagos anyagokból építve képes 5-6T emelésére. Egy 100 m hosszú 40 m átmérőjű pedig 20-30T emelő erejű a saját szerkezetén kívül. A Hindenburg is 20T hasznos terhelhetőségű volt, alumínium vázzal, nehéz anygokkal, bár hidrogénnel.
    Szilikon alapú habot mondtam. Az nem ég olyan könnyen. A cellaméret észerű növelésével a fajlagos tömeg nem lesz sokkal nagyobb. A repülő hab és a lufi egyforma gyorsan száll fel.
    Ahol a tömegen spórolni lehet, az a forma stabilitása. Nem kell túlnyomással, kötél hálóval, merevítő kompozit anyagokkal stabilizálni. A harmadik a tetszőleges, oldalszélre érzéketlenebb áramvonalas forma. A lövés dolog pedig arra utalt, hogy a helyi sérülés nem okozza az összeomlást. Egyébként az, hogy helye lehet, az jólesett és kösz, hogy elgondolkoztál a dologról!

    Auratech Field Recording

  • Dany007

    veterán

    válasz Auratech #18 üzenetére

    :D na ja... Most a bűntényes részen röhögök :D

    Ha ez az e-ink technológia olcsóvá válik, és elterjed, akkor szerintem ez alapjaiban fogja megváltoztatni a reklámipart úgy ahogy van. Ezzel együtt a városaink kinézetét is.
    Hirtelen már nem lesz értelme a hagyományos nyomtatott reklámfelületeknek, mert egy Full HD-ben futó, animált mozgóképes reklám után senki se fog ránézni a 7köznapi plakátra :)
    Igen, olyasmi, mint a focipályák 'plakátjai'.

    Amerikában már vannak ilyen digitális óriásplakátok, lcd, plazma technológiával, viszont mocskosul drága, nappal nehezen látható és sokat eszik...
    Viszont ha valaki majd időben rácuppan erre az e-inkes megoldásra akkor pillanatok alatt meggazdagszik majd. Én biztos vagyok benne, hogy ezé a jövő.

  • Auratech

    őstag

    Most, hogy így "léghajózom", elolvastam a Hindenburg és kortársai műszaki leírását. Német írás és nagyon tanulságos. A motorok 5kg/1kw teljesítményűek voltak. 40t kerozin is volt a meghajtásra. Kétrétegű, impregnált pamutanyag tartotta a gázt. Fémváz. Mégis megoldották.

    A leírások szerint hihetetlen élmény hangtalanul siklani, jóformán szabad levegőn élvezni a repülést. Meg is lehet állni ott fenn. Nem egy vesszőkosárban, hanem panorámás társalgóban.
    Üzemanyag felvétel nélkül oda vissza átrepülte az óceánt 17000km. A teljes terhelés 73t Csúcssebesség 140km/h.
    És tervezték a héliumra való átállását. Ha nem pottyan le, okozva sokak halálát, kijött volna a kicsit nagyobb héliumos, biztonságos változat is, de a sors közbeszólt. Meg a háborúskodás.
    Ahol például hatalmas előnye lenne, az a nagy tömegű ipari alkatrészek helytől-helyig szállítása. Hihetetlen szervezés és éves előkészület kell egy nagy tömegű tárgy mozgatásához. ez jócskán egyszerűbbé válna és szerintem lesz rá konkrét megoldás.

    Auratech Field Recording

  • Dany007

    veterán

    válasz Auratech #21 üzenetére

    Jó dolog a léghajó.
    Asszem van még ma is komoly alkalmazása.
    Legalábbis múltkor láttam róla egy filmet. Hogy igen high-tech módszerekkel építenek már léghajókat. Csak piszok drága.

  • dudika10

    veterán

    válasz Auratech #21 üzenetére

    Annyi He amennyi ebbe kell szerintem piszok drága. Ugyan a világegyetem második leggyakoribb anyaga, de a Földön csak földgáz kísérőgázaként található meg igen kis mennyiségben. Nincs annyi pénz amennyiért megtöltesz egy nagyobb léghajót szvsz. :U

    Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

  • Hugo85

    aktív tag

    válasz Auratech #5 üzenetére

    Ezt úgy hívják fancoil és elég régóta létezik, igaz ott a radiátor is vastagabb, nagyobb felületű. Jellemzően alacsony vízhőmérsékletű fűtési rendszerekhez használják, mint a kondenzációs kazánok vagy a hőszivattyús rendszerek, egyébként ez a megoldás nyáron hűteni is tud, mondjuk hőszivattyűval használva.
    Egyébként nem hiába rakják az ablak alá a radiátort, elvileg a konvekció+hideg levegő, meg az örvények keverik a levegőt a szobában. Persze egy ventillátor hatékonyabb, ám magasabb fűtőközeg-hőmérsékletnél (60-70 fok) nem szükséges.

  • Auratech

    őstag

    válasz dudika10 #23 üzenetére

    Évente 130milló köbkilométer a világ termelése. Ha a bucsusok is kaphatnak belőle néhány palackal a lufikhoz, talán megoldható más célra is. :D

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    válasz Hugo85 #24 üzenetére

    Köszi a fancoilt. Nem volt képben.
    Nálam a vezérhangyát az indította el, hogy a kazán 20 perc alatt felnyomja a teljes fűtővizet 60 fokosra. Viszont a passzív hőátadás miatt két óra múlva sincs meleg, mert a falakat langyosítja a felszálló, palfonon szétterülő langyos cúg. Ha tökéletes lenne a hőszigetelés, ami nem az, nem lenne gond felfűteni az egész lakást, a fal nem hűtené vissza a levegőt.

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    Egyébként a fűtés buherálását jól átgondolva megterveztem. A radiátort a fan-coil szerkezete alapján úgy "moddoltam", hogy a ventilátorral beáramló levegő keringjen a radiátor belsejében. A beáramlási keresztmetszetnél 1.5-ször nagyobb keresztmetszetű csatornát alakítottam ki hungarocell lapokkal. A levegő háromszor akkora utat jár be, mint az első kísérletnél. A kiáramló levegő nem hűl vissza akkor sem, ha a ventilátor süvít.

    A kész dolog így áll össze: Az időkapcsoló bekapcsolja a kazánt. A "fan-coillá" alakított radiátorok 20 perc késleltetéssel ontani kezdik a meleget és a bekapcsolástól számított 30. percben meleg van. A ventilátorok egy időkapcsolóba dugott 3-as elosztóból működnek. Most a normális kinézetű verziót kell megcsinálni, mert pillanatnyilag elég bizarr a látvány.
    Reggel fél 6-kor kapcsol be a rendszer és megy 7-ig. Aztán délután fél négykor kapcsol be megint és megy fél nyolcig. Tízkor a víz még 35-40fokos. A rendszer eredetileg is szakaszos működésre volt összerakva, nem gond a gyakori hőingás.
    A romantikára meg ott van a kandalló :D (is)

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    -Első találmányom, a térddel elzárható vízcsap

    Még ovis voltam, de már mosogatnom kellett. Egy tálcás mosogatónk volt és csak folyó vízzel tudtunk normálisan elmosogatni. Nagyon zavart, hogy másodpercenként el kellett zárni a vizet kézzel, vagy leszúrást kaptam a pazarlás miatt.
    Akkor gondoltam ki, hogy a vizet térddel kellene elzárni, hogy csak addig follyon, míg éppen szükséges. Egy térdmagasságba szerelt pedálszelepről álmodoztam, amit, ha benyomok, elzárja a csapig futó vizet, ha nem is tökéletesen, de legalább nem zubog.
    Manapság inkább akkor látom értelmét, mikor főzök és pld. tészta van a kezemen és leöblíteném, de a csap is tésztás lesz, vagy zöldség pucoláskor. Ez olyan, mint a tusrózsa pillanat elzárója. Akkor folyik a víz, mikor térddel benyomom a szekrény ajtón a pedált. Nem kell nagy erő hozzá és nem kényelmetlen használni. Tudok úgy mosogatni, hogy csak a szükséges pillanatban folyik a víz.
    Ja és a fogmosás, akkor is használható. Úgy tudom, népbetegség fogmosás közben folyatni a vizet. Gondolkoztam ezen. Fogmosáskor az ember gyakran elzárhatná a vizet és ehhez vagy a kényelmetlenebbik kezet kell használni, vagy letenni a fogkefét. Egyszerűbb mondjuk térddel, vagy taposva elzárni a víz útját, amíg nem szükséges folynia. Zuhanyozás közben is van, hogy nem kell a vízsugár. Amikor samponoz az ember, vagy szappanoz, vagy félre teszi, vagy elzárja a tust. Kényelmetlen kézzel intézni. Aztán gyakran a víz sem olyan hőfokú, amikor újra indul. A gondolat vezérlésig meg kéznél van a láb :D

    Auratech Field Recording

  • dudika10

    veterán

    válasz Auratech #25 üzenetére

    Az a termelés szép szám, de ettől függetlenül marha drága a He.
    Lehet, hogy csak urban legend, de állítólag a lufiárusok is H-t használnak, mert sokkal olcsóbb és könnyebben beszerezhető. Bár lehet, hogy ez csak régen volt így, és ma már szigorúan ellenőrzik őket. :)

    Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

  • Auratech

    őstag

    -Ami most is működik

    Kíváncsi lennék kinek megy a mobil internetje olyan gyorsan távol a 3G határától, mint nekem. Ahol lakom, edge volna lehetséges. Győrtől 12 Km-re Mosonmagyaróvár irányában a t-mobilos hálózaton. Ez nem ábránd kép, hanem igencsak konkrét eredmény, ami nem megvásárolható pénzen. Az usb-s 3G pöcköt beletettem egy wifihez átalakított szobaantenna közepébe. Térképen megkeresve a legközelebbi 3G cellát keresni kezdtem. Eltalálva a fókuszt ez az eredmény. És stabil, ha esik, ha fúj. A csúcs 3Mbit környékén volt, de evvel is beérem.

    Hiába szerettem volna, nem találtam megoldást a megvásárolt t-mobilos net gyors változatára, ahol lakom. Próbaképpen kértem, adtak erősítőt, halottnak a csók. A hűség kötelezett, amit nem bántam meg, mert jókor kötöttem korlátlan opciót. Az operátor szerint, ő nem érti ez hogy lehet :D, amikor kérdeztem, tőle, miért szerénykednek a település listával. Hiszen Ha nekem megy a 3G Másnak is mehet. :D

    Auratech Field Recording

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Auratech #21 üzenetére

    Kerozin dízelmotorokhoz?

    Szóval a kétszeres külméretek adják a négyszeres teheremelő képességet. Ezen semmi meglepő, lévén ezen méretek duplázása a térfogat négyszereződését vonja maga után...

    A Hindenburg osztály teljes felhajtóereje 1099MN volt, ennek azonban fel kellett emelnie a 200000m³ H2-t is, ami önmagában 17,976000t volt. Plusz ugye a szerkezet, a négy motor (4x1976kg = 7904kg)... A valódi hasznos terhelhetősége 10t volt. És mindennek az üzemeltetéséhez kellett ~50 fő.

    A nagy tömegű ipari berendezések szállítására jelenleg is van gyorsan rendelkezésre álló eszköz (An-124 és An-225). Nem kell évekig szervezni. Ipari területeken meg nem is biztos, hogy engednének ilyesmit közlekedni.

    Mondjuk ez igazából nem kapcsolódik a témához.

    A vízcsap ötleted már elég régóta létezik.

    [ Szerkesztve ]

  • Auratech

    őstag

    válasz #65675776 #31 üzenetére

    A kerozin nem volt jó szó. A német fénymásolaton természetesen üzemanyag szerepelt. Tulajdonképpen akkoriban a kor színvonalához képest csúcstechnológia volt. Az alu tartóelemek szerkezete különösen.
    A mai kompozit anyagokkal, mylar, kevlár, szilikon...és modern erőátvitellel, vezérléssel, egy hasonló nagyságrendű befektetéssel biztosan látványosabb eredményt lehetne elérni, mint a hindenburg-szerű 70 éves technológia másolása.
    Hihetetlen, hogy az eredeti 50gr/m2-es értékről 15gr/m2 értékre fogyasztották az impregnált gáztároló zsákok anyag vastagságát. (Az átlag irodai papír 80gr/m2) De persze ezt nem neked mondom, hiszen a 7. tizedesig pontosan ismered a konkrét számokat.

    Azért kíváncsi lennék egy szállítási szakember véleményére. Élne-e a lehetőséggel, hogy egy 180t turbinát a gyár melletti gyöpről az erőmű melletti gyöpre, ne adj isten belógatja a helyére, odateszi valami, ahhoz a procedúrához képest mondjuk, mint ami az airbusz összeszerelésének filmjén volt látható például.

    Utaztam már vonaton és pedáloztam kézmosás közben (ha volt benne víz), de a szerelvény boltban nem láttam ilyen terméket 20E forint alatt és ahhoz is több kiegészítő kell.

    A stabil, repülőképes habanyag felhasználásában rejlő lehetőség szerintem nem elhanyagolható. Pédául.... -repülő tejszínhab, :D

    Auratech Field Recording

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Auratech #32 üzenetére

    Igazából az a probléma ezekkel az eszközökkel, hogy menet közben folyamatosan engedni kell belőlük a gázt. A Hindenburg egy New York-ba irányuló út során akár 1,5M m³ H2-t is kieresztett (de legalább 1M m³-t). Ez pedig azt jelenti, hogy a felszálláskori teheremelőképessége és a leszálláskori jelentősen eltér. A többit később.

  • Auratech

    őstag

    válasz #65675776 #33 üzenetére

    Az durván 1%, ha az M-et jól értem. Szerintem a hidrogénes autó biztonságos üzemanyag tartálya sem kisebb kihívás. A repülőgépekkel is rengeteg probléma volt, van, amit megoldottak.
    A léghajóról, mint modern közlekedési eszközről a negyvenes években letettek. A fejlesztéseket akkoriban szinte kizárólag a hadi ipar katalizálta. Ma már ez nem tisztán így van. Az üzemanyag felhasználás sem volt szempont, mármint a takarékosság oldaláról.

    A léghajó nagyon környezet kímélő, nagyon kevés telepített infrastruktúrát igényel a repülő, vonat, egyéb eszközhöz képest. Akkoriban zsákutcának tűnt és erőltetettnek a repülőgépek rohamos fejlődése mellett. Ma sem lehetne ráépíteni a közlekedést és függőbb az időjárástól, mint a többi eszköz. De ha lenne 150 főt biztonságosan, abszolút nyugodtan, csendben szállító eszköz, kétlem, hogy kihasználatlan kornyadozna egy hangárban. Nem véletlen, hogy manapság egyre inkább előtérbe kerül a fejlesztések között. Figyeld meg lesz még reneszánsza a léghajóknak, nem is sokára!
    El tudom képzelni, hogy rossz idő esetén léghajó pótló autóbuszokat indítana a volán. :D
    Egyébként nem vagyok léghajóbuzi.

    Auratech Field Recording

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Auratech #34 üzenetére

    A M az a Mega, azaz a millió. A mértékegységet viszont elírtam, ft³ lenne az... :B Szóval a 7M ft³-ből elengedtek 1-1,5M ft³-t. Ez nem 1%, hanem 14,2 - 21,4286%!

    Igen, a legfőbb problémák egyike a magas fokú időjárás-érzékenység. És ez ellen nem is lehet tenni semmit. Egyébként valóban gazdaságosabb a merev és forgószárnyú repülőgépeknél (maga a léghajó is repülőgép ugyebár). Talán gazdaságosabb a vasútnál, de erre nem tenném a nyakam. De nem gazdaságosabb a hajózásnál. Nyilván meg lehet találni a helyét, de nem igazán az Atlanti-óceán környékére...

    Amit a lábműködtetésű csapról írni akartam: az árakkal nem vagyok tisztában. Az viszont biztos, hogy az élelmiszeriparban már jópár évtizede csak ilyet szabad használni termelési területen.

  • dudika10

    veterán

    válasz #65675776 #35 üzenetére

    Arról esetleg tudnál mondani valamit, hogy miért kell kiengedni a gázt?

    mod: Egyébként én nem látom nagy jövőjét a léghajónak. Túl sok a hibalehetőség, időjárás, méret, Hélium beszerzése ekkora mennyiségben (itt nem egy léghajóra gondolok, hanem mondjuk több ezerre, mert a buszok helyettesítéséről volt szó...) stb.

    [ Szerkesztve ]

    Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

  • Auratech

    őstag

    válasz dudika10 #36 üzenetére

    Bár nem nekem irányoztad, ha nem sértlek vele elmondom. A talajszinten lévő nyomás az emelkedéssel csökken, közben a rugalmas anyagokban (lufi) a gáz tágul, tehát nő a térfogata. a hindenburg gázcellái nem voltak rugalmasak, tehát egy bizonyos magasság felett feszteleníteni kellett őket. A legjobb példa a meteorológiai lufi. A földön szinte csak lötyög benne a gáz, fenn, meg majd kicsattan. A buszos mondat csak vicc volt...

    Hélium meg van annyi, amennyi kellene. A földgázból igény szerint lehetne kétszeres mennyiséget kinyerni. Kereslet kérdése.
    Ami az eredeti, topicba tartozó gondolat, az a formálható stabil habszerű, repülőképes anyag lehetőségeinek elgondolása. A kompozit habok elterjedése a hajózásban, repülésben jelentős előrelépés volt a faanyaghoz képest, ahol előnyösebb volt. A környezet tudatos közlekedés fejlesztését sokkal őszintébb törekvésnek látom, akkor is, ha kicsit gyerekes az érvelése, mint azt, hogy az új A8-as már 544 lóerős lett és milyen fejlett.
    A szelíd technológiákat pártolom.

    Auratech Field Recording

  • dudika10

    veterán

    válasz Auratech #37 üzenetére

    Teljesen világos és egyértelmű, hogy én erre nem gondoltam?!
    Köszönöm! :R

    Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

  • Auratech

    őstag

    válasz #65675776 #39 üzenetére

    A földgázban nyomokban található hélium, aminek egy részét nyerik ki ma. A hélium és a többi nemesgáz a radioaktív kőzetrétegekből, magmából kerül, diffundál a gázmezők tartalmába. A földgáz keverék, sok minden van benne. Metán, etán, propán, bután, co2, o2. Argon, Hélium Radon, Xenon, Neon... az utolsók persze csak nyomokban.

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    Tegnap este megtaláltam egy régebbi próbálkozásom. Csináltam egy olyan dobverőt, ami érzi, mire üt rá az ember és meg lehet tanítani, mit csináljon a hang a számítógépben.
    Ha egy dobozra ütök rá, lábdob hang indul el, ha az asztalra, -pergő. A hang dinamikus és jól kezelhető. Egy vst drum-triggert használtam a megszólaltatáshoz. És nem kell keresni, efféle módon működő virtuális dobszerkó nincs.
    Sokfélét ismerek. a rolandtól, korgtól, linn, tama..
    Persze tudom, hogy ez is szar, mivel nem lett belőle termék és a kocsimat se fizettem ki belőle. :( és a következő percben rögtön kiderül, hogy miért nem használható és egyébként is hülyeség (szar kedvem van, nem emiatt...)

    Auratech Field Recording

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Auratech #40 üzenetére

    Azt hittem valami komoly mennyiségről van szó...

    Ez a mondat tévesztett meg: "A földgázból igény szerint lehetne kétszeres mennyiséget kinyerni." Nem értem a kétszeres mennyiség kitételt.

  • Auratech

    őstag

    válasz #65675776 #42 üzenetére

    A kitermelt földgázból lenne lehetőség több hélium kinyerésére is. Amennyit ma kitermelnek, nem a lehetséges maximum. Igény esetén bővíthető a kapacitás a duplájára is a meglévő eszközpark mellett. Ma kb 150M m3 He2 kitermelés van. Nincs csúcsra járatva. Lehetne félmilliárd is. (wikipedia: helium) Egyébként van olyan földgáz amiben 7%a hélium. Algériában és egyenlőre nem hasznosítják a nagy részét. Huss- elillan--

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    Kitaláltam azt az oprendszert, ami nem nyugszik addig, míg az összes rendszerben lévő hardvert automatikusan nem illeszti a helyére.
    Nem filozofál és nem beszél mellé. Az eszköz azonosítók alapján az oprendszer kerneljéhez illeszti a szükséges meghajtókat és jelenti, hogy munkára készen áll.
    Vegye észre, hogy nem az analfabetizmus jele, ha valaki nem parancssorból akar konfigurálni valamit.
    A kocsink motorjának gyujtásszögeit, sürítési arányát sem a műszerfalon álítgatjuk, hanem csak vezetünk. A fene nagy eszüket csak erre kellene fordtani, hogy mi, buta felhasználók, ne értetlenkedjünk, mi miért van.
    A programozói szintű konfiguráció igénye szerintem egyfajta sznobéria, hogy megrendülten áljunk a géplek előtt. Engem nem érdekel a felszín alatti történés. ne érdekel a díszlet rendező mennyit izzad. Az érdekel, hogy az előadás ad-e katarzist. Önző dög vagyok.
    Két processzor fajta van. Kb 10 fajta alaplap. 4-5 fajta hang, 6 féle LAN, 3 féle VGA. Nem megoldhatatlan. Ha a linux tarolni akar, a hülye kérdéseket el kell felejtenie.

    Auratech Field Recording

  • Dany007

    veterán

    válasz Auratech #44 üzenetére

    Huh, szerintem azért ez nem ilyen egyszerű.

    "eszköz azonosítók alapján az oprendszer kerneljéhez illeszti a szükséges meghajtókat és jelenti, hogy munkára készen áll."

    Ez nagyjából így történik most is Windows alatt.
    De mivel több, mint 10 féle alaplap van, és jóval több, mint 20-30 féle VGA, ezért nem olyan egyszerűen megoldható ez.
    Az általad leírt eszköz azonosítókat pedig 'driver'-nek nevezzük. Ennek segítségével kapja meg az oprendszer a szükséges fájlokat, amik segítségével képes vezérelni a hardvert.
    A gond az, hogy minden hardver más. Ha csak kicsit is, de más. Ezért kell külön eszközillesztő. Illetve olyan, amiben esetleg benne van mind. Pl az Nv driver, ami egyben egy rakás VGA-hoz jó.

    Szóval ezt most voltaképp nemigazán értem, hol az innováció :) Nem 3 féle VGA van, hanem max 3 féle gyártó, de inkább 5. Nem csak az Ati Nv meg az intel létezik :)
    Prociból se két fajta van, hanem 2 gyártó... :U
    Elég csúnya dolgok történnének ha ugyan az az eszköz illesztőprogram menne fel a p4-es intelhez, mint a Core2Quadhoz... Persze ezek nagyrésze be van már építve az oprendszerbe...
    Ugyan ezt kéne csak megcsinálni linuxhoz, mint windowshoz és kész is...

    [ Szerkesztve ]

  • Auratech

    őstag

    válasz Dany007 #45 üzenetére

    Bocsi, ez most nem kitalálás volt, hanem csak nyafogás. :(
    Nyilván sok ezren dolgoznak azon, ami miatt én nyafogok. Ebben nem tudok okosat mondani.
    Csak a keserűség beszél(-t) belőlem, hogy nem tudtam egyszerűen visszavonni a telepítést és a meglévő stabil rendszeremet visszaghostolni. Azt hittem, a ghost megfelelő védelmet ad a próbálkozásokra. Nem a megfelelő opcióval ghostoltam vissza, hanem a deffault beállításokkal. Ezért a master boot recordot és a partíciós táblát nem írta felül a ghost. TANULÓPÉNZ...Most fizetem ez van.

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    Egyébként az egyik ötletemet megosztottam egy szakemberrel és jónak találta. Nem hajtott el a francba. De most inkább írjatok Ti valami világ megváltó kitalálást.

    Auratech Field Recording

  • Dany007

    veterán

    válasz Auratech #47 üzenetére

    És melyik ötletet? :)

    Nekem nem jut eszembe semmi extra. A másik topicban ( társtopicodban) már írtam egyet, elég hosszasan.

  • Dany007

    veterán

    válasz Auratech #46 üzenetére

    Amúgy nem baj.
    Engem mindenféle innováció érdekel. Az ha belekötök, max azért van, hogy kizárjuk a kizáró okokat, lehetséges hibákat.

    Én régen 12-14 évesen 'találtam' fel dolgokat... Akkor volt igazán fantáziám az ilyesmihez. A meglepetés az volt, amikor pár év múlva viszontláttam a technológiát a valóságban, nagyon hasonló formában :)

  • Auratech

    őstag

    válasz Dany007 #48 üzenetére

    A 41- hsz ben említetem. Olyan dobverő, ami érzi, mire ütött rá a pacák és ennek függvényében a megfelelő dobhangot indítja el egy szoftverben. Az alapelv működik gitároknál, de dobot még nem ruháztak fel efféle érzékenységgel. A legkompetensebb embernek meséltem el (aki az AXON gitárprocesszort kitalálta).
    De most azt kéne kitalálni, hogyan állítom vissza a 400Gb-os winyóm partícióit egy linuxos önmerénylet után. Sajna most csak ez köt le...

    Auratech Field Recording

Új hozzászólás Aktív témák