Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • strogov

    senior tag

    válasz arnyekxxx #18 üzenetére

    Az alsós gyerekeknek az ő szintjükön kell tanítani. Ezzel nem mondom, hogy ez jó, csak azt, hogy nem feltétlenül rossz. Az, hogy milyen választ fogad el a tanár az az ő felelősége. Aki többet, jobban tud azt értékelnie kellene. Nem lehet 9 évesek FOSS irányelveket tanítani, de ha valaki jobb választ ad mint a könyv akkor azt (el)ismernie kellene a tanárnak.

    Sajnos jelenlegi fizetések mellett teljesen reménytelen, hogy javuljon a helyzet. Egy mezitlábas gyakornok többet keres mint egy tanár 20 év után. Ki az az állat aki értékelhető tudással tanítani megy? Egy kezemen meg tudom számolni az ilyen fanatikusokat. Azzal meg messzire nem megy az ország.

    Itthon még mindig elit szindróma van. Ha van egy-két tehetséges, szorgalmas gyerek, meg 1-2 felkészítő tanár akik versenyeken eredeményeket érnek el, akkor azt mondjuk minden rendben. Aztán jön egy teszt min kijön, hogy az ország 80%-a olvasni se tud, és vagy nem hiszi el senki, mert ennyire nem hülyék, vagy mutogatnak arra a 3 világbajnokra, hogy de lehetne így is, nem a rendszer a szar. Pedig a rendszer a szar. Ez a rendszer képtelen tömegesen jó minőségű kihozatalra. A jó gimnáziumok alatt egy üres tér van mostmár. Mélysötétség. 9. osztályban az első félév értő olvasás tanítására megy el. Alapműveletek kell ismételni.

  • strogov

    senior tag

    válasz net84 #24 üzenetére

    BlueBot is ~50k HUF. Egy osztálynak kell 14-15. Ha fél csoport, és párosával csinálják akkor is 7-8db. Egy országban ahol nyomtató papírt a tanár veszi, mert a klikk nem ad pénzt, vagy ha mégis akkor végig kell zongorázni egy eszköz beszerzési pályázatot pár hónapos átfutással.

  • strogov

    senior tag

    válasz arnyekxxx #26 üzenetére

    Alapvetően itt iskolásokról van szó. Ovisoknak én nem erőltetném. Az agynak, és az izmoknak fejlődni kell. Annak meg idő kell. Direkt robotikát még felsősöknek sem érdemes ... szerintem. Algoritmikus gondolkodás, tervező hozzáállás viszont tanítható. Sokan felnőttként nem tudnak egy ikea bútort összerakni, mert gyerekként soha nem építettek semmit rajz alapján. Pedig semmivel nem bonyolultabb mint egy lego.
    Ezek a robotok (bee bot, blue bot) inkább játékok. Egy gondolkodási mintát mutathatnak meg ami alapvetően hasznos ... ha érdeklődik egy gyerek. pl. kislányom valószínű örülne ha egy-egy mozdulatra megtaníthatná a "táncoló" kutyáját, de az csak bedrótozott mozdulatokat tud. A lego nxt komolyabb cucc, azt viszont 12 éves kor alatt nem ajánlanám.

    Aki később kezd neki az pár hónap alatt behozza a lemaradást, cserébe egy sor korának megfelelő skill-t elsajátíthat. Ugyanúgy ahogy az akivel otthon nem beszélnek idegen nyelvet annak nincs sok értelme általános iskolában (főleg alsóban) idegen nyelvet tanítani. Semmi nem marad meg az is rosszul. Van ismerősünk akinek a gyerekei 3 nyelven beszélnek, mert több nemzetiségű a család. Nekik lenne értelme helyretenni kicsit amit tudnak, de ők annyira használják mindegyik nyelvet, hogy 3 anyanyelvük van.

    Nem érdemes alapok nélkül felhúzni egy házat. A testmozgás is fejleszti egy kisgyerek agyát nem csak a tanulás. Kicsiknek a mozgás, szocializáció sokkal hasznosabb mint előre rohanni olyan mélységbe amire nincsenek készen.

  • strogov

    senior tag

    válasz Gyuri27 #28 üzenetére

    Az angolok meg anyanyelvi szinten beszélik az angolt. A magyar és az angol nyelv viszonya elég eltérő a dán, vagy norvég nyelvekhez képest. Finnekkel nincs tapasztalatom, de az észtek gyerekként már a szocializmusban is beszéltek észt mellett finnül, és gyakran angolul, mert náluk fogható volt a finn tv amiben semmit sem szinkronizáltak. A finn és az észt nyelv nagyon hasonló, így gyorsan megtanultak finnül, majd a feliratok alapján angolul.

    Tehát nem egy teljesen eltérő logikájú nyelvet tanulnak, és nem egy légüres térbe megy az ismeret.

  • strogov

    senior tag

    válasz Gyuri27 #31 üzenetére

    Tekintve, hogy a magyaroknál csak az angolok beszélnek kevesebben idegen nyelvet európában, így ez nyilvánvaló. Ez nem azért van mert óvodában nem verik bele a gyerekbe az angolt, hanem azért mert később a legtöbb középiskolában gyalázatosan alacsony óraszámban gyalázatosan elavult technikával oktatnak gyalázatosan alulfizetett tanárok.

    Egyébként a magasabban rangsorolt gimnáziumokban elfogadható a nyelvoktatás általában. Azaz a tanórák mellett egy sima C-hez nem, vagy alig kell magánóra. Ha felveszi emeltnek, akkor plána sima. 2 gyerekünk már felnőtt, mindketten kiválóan beszélnek angolul. Egyikre se kellett vagyonokat költeni. Mindkettő tanul általános iskolában is angolul, és semmi értelme nem volt. 4 év általános iskola angol tanulását egy angol spec gimnáziumban kb. 2 hét alatt hagyta le a nagyobb. A középsőnek se kellett több mint 2 hónap nem angol spec-en.

    A probléma itt is a szakadék. Azaz a jobb gimnáziumok alatt nincs semmi.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák