Új hozzászólás Aktív témák

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz MageRG #22762 üzenetére

    A személyes jellegű, "érzés alapján" való bizonyítékok mennyivel jobbak mint azoké akik szellemekben, gyógyító kristályokban meg hasonlókban hisznek?
    Ha azt nézem utóbbi is hit kategória, tehát sok különbség nincs közte. Mindkettőben azért hiszel, mert számodra elégséges bizonyíték áll rendelkezésre. Az elégséges bizonyíték jellege a kérdéses. Számodra akkor elégséges, ha valamelyik híres tudós igazolta, vagy legalább egy fajsúlyos tudományos lapban lehoztak róla egy tisztességes cikket, amivel a tudóstársadalom is egyetért. Aztán van az a színt, amikor azt mondod, hogy számodra az is elég bizonyíték, hogy látod működni, tőled telhető tudományos alapossággal próbáltad megvizsgálni a dolgot, és nem találtál ráutaló bizonyítékot, hogy itt csalás történne. pl Mi lenne, ha egy földönkívüli mondaná, hogy menjünk át a szomszéd szobába nyíló ajtón, ahol most egy stabil féregjárat leledzik ami az ő világába visz? Ennek tudományos kidolgozása fantasztikum, feltételezések szerint, ha létezne is ilyen féregjárat, akkor ahhoz iszonyatos (napokban mérhető?) energia kellene, szükség lenne negatív energiára stb. De te mégis átmennél az ő világába, fél órát lehetnél ott, talán még hoznál pár egzotikus növényt, esetleg egy emlék vázát, aztán elbúcsúznátok, s soha többé nem látnád a földönkívülit. A virágok elhervadnának, kidobnád, a vázáról kiderülne, hogy ugyanúgy agyag, szóval semmilyen tudományos bizonyítékod nem lenne. Igazad lenne, vagy nem? Vajon elhínéd, hogy csak az elméd tréfált meg, esetleg a szomszéd lepett meg egy kis vicces gombával, attól hallucináltál?

    Nekem teljesen úgy tűnik, hogy az egyház sodródik a társadalom igényeivel, és nem fordítva.
    Pár száz hozzászólással ezelőtt még az volt a gond, hogy az egyház miért nem alkalmazkodik a mai korhoz, és miért nem annak megfelelően kommunikál.

    Azért röhejes a csodaszelektálás, mert természetfölötti eseményeket nem lehet természettudományos módszerekkel vizsgálni.
    Lsd előző példám. Azt azért vizsgálhatod, hogy a történet mennyire valóságos, történt-e benne csalás stb. A perpétum mobilének se az a vizsgálati alapja, hogy energia nem vész el, csak átalakul, hanem az, hogy csalás nélkül működik-e vagy sem. Ha csalás nélkül működik, akkor nem az a megállapítás, hogy akkor is csaltak, hanem, hogy hmm, akkor hol van a hiba az energiamegmaradás törvényben. (Légy erős van benne hiba, egyszerűség kedvéért mondjuk azt, hogy inerciarendszer függő)

    Ha valamiről azért mondjuk, hogy igaz, mert hiszünk benne és jó érzés, akkor az annak a beismerése, hogy az igazság egyáltalán nem érdekel.
    Elég bizonyítéknak tartjuk a rendelkezésre állót. Mondok egy példát: Te hiszel benne, hogy optimális az életed? Oké, te is lehetnél Einstein és Zuckerberg egyben, s ettől most messze állsz, ahogy én is, de mennyire mondod azt, hogy az életed rendben van? Pedig ha kioptimalizálnánk, és 20 év múlva néznénk rá, biztos lehetne jobb is. Mégis érdekel az, hogy a munkád lehetne jobb, párod kedvesebb, gyereked még jobb mintagyerek. Szerintem nem. Mert nem érdekel, hogy lehetne más is, őket szeretnéd.

Új hozzászólás Aktív témák