Új hozzászólás Aktív témák

  • -vitya-

    őstag

    Egy 1890-ben (vagy később)kezdhető stratégia, ahol tervezheted / fejlesztheted a hajókat, majd csatában edződhetsz! :)

    Sok hibája van, de szerintem szerethető.

    De a lényeg, a hatalmas vasak, és azok szétlövése!

    -=Витя=-

  • -vitya-

    őstag

    Én is elkezdtem a történelmileg (amennyire lehetséges) hiteles hajók összerakását.
    Habsburg-Magyar Monarchia csatahajói 1900-1914 között:
    https://drive.google.com/drive/folders/1RTkDLWrt9lZ537p2Cnw5vu63ItxqEEyM?usp=sharing

    Nem látom, hogy bárkit érdekelne ez a játék, de azért ideteszem, hátha lesz olyan akinek segít :D :))

    -=Витя=-

  • Kotomicuki

    senior tag

    Kipróbáltam..., hát vannak különbségek, amikor a gép, vagy az ember játszik a csata végkimenetelében, annyi biztos:
    Az OMM-tól zsákmányolt, régi BB-vel 6-800 méterről nem tudtam eltalálni, egyszer sem(!!!) a kínai CA-kat, míg azok félig lebontottak..., erre kiléptem és a gép megnyerte a csatát nekem... :Y

    De ennek az ellenkezője is igaz: visszatöltve hajóvesztéssel elbukta azt a csatát, ahol én nyertem, kisebb "karcolásokkal" megúszva és minden ellenfelet elsüllyesztve.

    A hatalmas flottaütközetek nagyon kaotikusak és túl sokáig tartana, ha egymagának kéne azokat a játékosnak lejátszania, de így meg nyerő pozícióban lévő haditengerészetet lehet lenullázni, mert a gép nem képes, vagy csak ő képes bizonyos dolgokra.
    Itt nem is értem, hogy a parancsnoki irányíthatósági limit, ami a kutatások között van és az egy helyre, egyszerre küldhető hajók számát korlátozná, hogy az ilyenkor miért is nem működik?! :F
    A német ármádia, tucatszám a csatahajókkal és CA-kkal, stb. ellen a saját flottám nem tud nyerni, ha a gép irányítja, hiába is állna frissebb építésű hajókból..., ha meg én vezetem, akkor túl sok a "kézenfogás" hiányából bekövetkezett veszteség és az eredmény uolyan lehangoló végén. :O

    Amúgy, amíg tervezni kell a hajókat, az odáig csodaszép és eddig nincs is gondom a játékkal! :K

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • -vitya-

    őstag

    válasz Kotomicuki #6 üzenetére

    1.: a gépben sosem bíznék, szóval mindig megoldom magam. Soha, egyszer sem, neverever nem kérek legyőzött birodalomtól hajót. Sztem mindig rosszabb a design-juk, mint amit én összerakok.

    2.: hatalmas flotta csak ellenségnek legyen, és csak neki lesz kaotikus - én mindig 1 BB és 1 DD -vel állok fel (első dreadnough/destroyer után), akármekkora is az ellenséges flotta. De minidg a legfrissebben tartom a hajókat, és fejlesztek ezerrel: hull, ágyú sor, engine sor, coommand/range finder a lényeg. A többi felejthető.

    3.: sztem a limit működik, mert mikor hatalmasnak tűnő flottákat süllyesztek el fullra, akkor sem szokott több mint 10-11 ezer ember veszteség lenni ellenfélnek, azaz ha ki van fejlesztve a 12 ezres maneuver warfare már bőven elég

    -=Витя=-

  • -vitya-

    őstag

    Csináltam is egy "gyors" videót egy nagyobb csatáról, van benne minden is:
    https://youtu.be/vAK8d7XFtH8

    -=Витя=-

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz -vitya- #7 üzenetére

    1. Kezdőként elkövettem azt a hajókérő hibát, azóta én is leszoktam róla. A nekem 6-800 méterről sem akar találni, majd a gép, ugyanezzel megnyeri a csatát azért mutatja, hogy a játékban a vízfelület nagyjából egyenletesen lejt az egyik irányba...
    Olyan, mintha a wot és a moo fattya lenne a vezérlő script, amit csak arra találtak ki, hogy a játékost gáncsolja, ahol csak lehet, miközben a gépnek szinte bármit szabad.
    Ha már a technológiai előnyömmel alkotott hajóimmal megyek, akkor én sem kérek a gépből, de amíg fej-fej mellett megy a kutatás, addig gyakran jobb eredményeket tud kihozni a csatákból, mint én - lásd följebb.

    2.-3. Hát, itt is érzek zavart a zerőben, mert pl. Japán (is) akkora flottát tart fönn, amekkorát én nem tudtam vele előállítani, miközben a kikötői férőhelyek ennek a negyedét-felét sem tudják kiszolgálni.
    Továbbá az ellenfélnek egy csapatban volt az a limitnél nagyobb flottája - igaz, én egy korábbi verziót vizslattam, ahol ez még akár elő is ferdülhetet - , amit nekem nem enged meg a gép.
    Igen, azt én is aláírom, hogy a modernebb hajókból kevesebb is elég, amennyiben az ellenfélnél csak náluk régebbi ladikok vannak. Viszont a minél újabb hajókat egyre tovább gyártja, valamint a nagyságuk miatt egyre kevesebbet is lehet egyszerre, gazdaságosan kihozni belőlük. Így viszont egyre apad a flotta létszáma, amitől meg vérszemet kapnak a legkisebb hatalmak is, majd mind rám koalíciózik és a túlerő, azért az túlerő..., sz'al, nem lehet csak úgy hajólétszámot csökkenteni. Annyira meg még nem vagyok profi, hogy egymagam a nekem elfogadható minimumlétszámon tartsam az ellenfél flottáit.

    A videót köszönöm, voltak benne számomra új információk!

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • -vitya-

    őstag

    válasz Kotomicuki #9 üzenetére

    Baszarás, a Radeon Relive befagyasztotta a gépem, így újra kellett a csatát játszanom, ami full nappal már 0 elenséges találat, és teljes ellenséges flotta elsüllyedése lett... :D

    Fenébe, hátha segítség, csinálok mindjárt egy fejlesztéses videót, mi hogy mikor, miért.

    [ Szerkesztve ]

    -=Витя=-

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz -vitya- #10 üzenetére

    Köszönöm az újabb videót!
    A hang már jobb, ha tovább lehetne erősíteni a beszédsáv hangerejét, miközben a csata zajaié csökkenne, akkor tökéletessé válna. :R

    A távolságmérőknél sokáig a nem teleszkópos a nyerő, legalább is a kikötőben, amikor az ágyúra viszem a nyilat, akkor ott jobb találati százalékokat kap a másik távmérő - jellemzően a korai időszakban, amikor még az ágyúk sem fejlettek.
    A szárny-(elsődleges)fegyverek alkalmazását kerülni szoktam, mert halott súlynak érzem őket a kihasználhatatlanságuk okán - inkább csak egy, középen és az lefedi mindkét oldalt. Az így megtakarított súlyt meg a másodlagosok kalibernövelésére, vagy a páncélzat megerősítésére költöm - a korai hajóknál vannak ezekkel gondjaim a kisebb súlyhatárok miatt.
    A lőszereken is sokat tűnődök, hogy melyik kombináció is volna a nyerő, de általában az átütésnövelés/lepattanás-csökkentés/pontosság körül forog a világ - főként a korai időszakokban.
    Lehet, hogy szívás, de 1890-ben szoktam elkezdeni, mert így ~1910-ig lehetnek feljavítható alaphajók, amiket nem kell egyből kidobni az újabb széria megjelenésével és nem kell lezsibbadnom a gép által összetákolt, majdnem használhatatlan förmedvények láttán.

    Mostanság jöttem rá, hogyha "védekezésre" állítom a hajókat a háborúk idején, akkor nem akarják egyesével elhagyni a kikötőt - oly lelkesen, mint enélkül - és így nem kínálkoznak föl potya célpontként az ellenfélnek az ilyenkor biztosra vehető, számukra egyenlőtlen küzdelmekben.

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • -vitya-

    őstag

    válasz Kotomicuki #11 üzenetére

    én is mindig 1890-ben kezdtem :), csak már előrehaladottá váltak a dolgok közben :D

    "Mostanság jöttem rá, hogyha "védekezésre" állítom a hajókat a háborúk idején, akkor nem akarják egyesével elhagyni a kikötőt - oly lelkesen, mint enélkül - és így nem kínálkoznak föl potya célpontként az ellenfélnek az ilyenkor biztosra vehető, számukra egyenlőtlen küzdelmekben."

    ezt nem is értem, bevallom, nekem nem szokott ilyen lenni, vagy ha van is, akkor is egyenlőtlen az ellenségnek.

    Sztem a távolságmérőkkel az van, hogy amikortól távolra akarsz lőni, onnantól stereo-t kell használni, amíg közelire számítasz, akkor conic-ot.

    [ Szerkesztve ]

    -=Витя=-

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz -vitya- #12 üzenetére

    Hát, amikor 1-2 CL, vagy CA fogja magát és egyedül berongyol az ellenséges flotta keménymagja elé - akár a fél világot megkerülve - , ahonnan nem is mindig tudnak elszelelni, akkor azért meghűl bennem a vér, mert egyenlőtlennek eléggé egyenlőtlen lesz a küzdelem, csak nem nekem adja érte a pontok többségét a csataösszesítő a végén. ;]
    Néha ki lehet bekkelni egy hátraarccal az ilyet, de az is értékes életidő-pazarlás és ugyan pár, sikeresebb csatával a sikertelen kísérletet is lehet kompenzálni, de akkor sem szeretnék az öngyilkos hajlamaik miatt hajókat elveszíteni.
    Megszoktam várni, amíg egy újabb flottillára-való összegyűlik a javítottakból és azokat egyben küldöm ki a harctérre, mert úgy több esélyem van a számomra kedvezőbb felállású csatákat megkapni.
    (Lehet, ezt azóta javították, mert nagyon bosszantó jelenség...)

    Távolra akarok lőni...
    Persze, hogy szeretnék minél előbb távol(abb)ra lődözni, de azt 1920 előtt nem nagyon tudom kivitelezni, mert mire az ezt lehetővé tevő, cuccok - ágyú, ágyúcsőhossz, távolságmérő, stb. - feltaláltatnak és felkerülnek a hajókra, vagy netán az újabb, már direkt erre a feladatra tervezett és épített hajók is megjelen(het)nek a flottámban az kikutatástól még ~3 év.

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • -vitya-

    őstag

    válasz Kotomicuki #13 üzenetére

    AHHA!!!

    sosem gyártok CL vagy CA-t, az csak célpontnak jó típus. Illetve a legelején, mikor egyes, gyengébb birodalmakkal még BBt egyáltalán nem lehet építeni, na akkor legyártok pár CA-t, de többet az életben soha :)

    Így már értem nekem miért nem jön ilyen gond elő. Ugyanis nekem csak a BBk mászkálnak ki, azokkal meg definíció szerint - nyerek! :D

    -=Витя=-

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz -vitya- #14 üzenetére

    Annyit azért megtesz a játék, hogy megpróbál egyenlőbbnek tűnő csatákat is kreálni a kisebb osztályoknak, ilyenkor az ellenfélnél fejlettebb variánsokkal lehet sikerélményhez is jutni.
    De majd kipróbálom én is ezt a csak a legnagyobbakat építem formulát, hátha nekem is működik..., miután már elértem azt a szintet, hogy legalább a kilométeres távon belül hajlandó legyen eltalálni az ellenfelet, mert az piszok nagy előrelépés és segítség a győzelem megszerzéséhez. :B

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    Banális hadjárat:
    Usa, 1890-es kezdés, BB és CA készül, majd CL is, amint bedobja a nagyobb testet hozzá.
    A spanyolokkal a szokásos csörte, még az ezredforduló előtt:
    - 12db, 8500 tonnás, partvédő páncélos (BB - 2*2 10")
    - 12db 12500 tonnás sorhajó (BB - 2*2 12")
    - készülőben 12 db 16500 tonnás sorhajó (BB - 2*2 12")
    - 12-12 db 4000 és 6500 tonnás CA (2*2 8" és 9")
    - 12db 3500 tonnás CL (9db 5")

    Nem sok, de az amígó sem töri össze magát az elején, hogy lövöldözzünk, amit én nem is bánok.
    A teljes kubai sziget elfoglalása után jön a Kanári és ÉNy-Afrika - utóbbihoz nem foglalta el előtte Marokkót a nyavalyás, pedig úgy lenne kerek a történet, mert innen lehetne tovább Európa felé, É-Afrikán keresztül terjeszkedni. :O
    Közben megérkezik a flottája az amerikai partok elé: 26 CA és 32 CL, semmi BB(!!!), csak majd 40 darab TB.
    Na, akkor lássuk a gépet, mit hoz ki belőle! ;]
    A 7k pontos flottacsoportosításban 5 BB, a többi CA, míg neki pár CA és CL mellett TB-ja is van néhány, gondolom a 7k határig, számszerűen ők vannak többen...
    ...katasztrofális vereség, BB-k is süllyednek és 20k pontelőnyre tesz szert ezáltal, amit már a háború végéig nem tudok behozni.
    Közben jó pár, kisebb összetűzés, amiben a BB-imet szedegeti a CA-ival... (Mindvégig a gép játssza le a csatákat!)
    Békekötés, majd 20k ponthátránnyal: az elfoglalt területek mind nálam maradnak :F , de a 6, legújabb és legnagyobb csathajómat elviszi, meg még 36 milliónyi kártérítést, KP-ban - és ebbe nem is enged beleszólni! :Y

    Az 1890-es BB-kből marad 9, az eggyel nagyobbakból 10, míg a legújabból 1(egy) darab, azaz a 36-ból 20 darab! :C

    ---

    A videót ismételtem köszönöm!

    Annyit tennék hozzá, hogy a kutatásgyorsítások megnövelik az összes többi kutatás időtartamát, így nettó veszteség a bekapcsolásuk: 1*4-6 hónapnyi előnyért az összes többi kap, átlagosan 2 hónap büntetést.
    Sz'al, igaz, hogy az az 1-2 dolog előbb meglesz (mindhárom használatakor + pár hónap büntetéssel /gyorsított darabja), de az összes többiben nagyon nagy lemaradás szedhető össze emiatt, így én inkább nem használom őket.
    Az első játékban én sem figyeltem erre és végig használva mindhármat, mindig átlag alatti volt a technológiai szintem és emiatt se a hajóim, se a csaták nem voltak annyira jók.
    Ha nem használom őket, akkor ugyan az első 5-10 évben nem tudok elrugaszkodni a többitől, ez kényes korszak - sűrűbben kell átépíteni a már meglevő ladikokat - , de utána viszont eléggé pofás hajókat tudok összedobni ahhoz, hogy behozzam az elején "elszalasztottakat".

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • -vitya-

    őstag

    válasz Kotomicuki #17 üzenetére

    Na igen, az USA az elején eléggé gyengén kezd, de durva potencia van benne.
    Azzal is eljutottam már 1937-ig :)
    Továbbra is állítom, ha van néhány jó csatahajód, amivel technikailag felette lehetsz az ellenségednek, akkor nyert ügyed van. Minél ritkábban háborúzol, annál jobban fejlődik a GDP is. Amikor előjönnek a véletlen események, én ha tehetem mindig a GDP növelő választ adom rájuk (a pillanatnyi tengerészeti büdzsé kárára is akár).
    Az idejétmúlt hajókat mindig lebontom, nehogy véletlen használnom kelljen egy konfliktusban.
    Továbbá CA-t és CL-t sosem gyártok magamnak :)

    A kutatáshoz pedig vitatkoznék veled :). Teljesen igazad van, hogyha fókuszt használsz, akkor lassabb kicsivel a többi kutatás, de nem annyival mint amit írsz, és sokkal többet ad a fókusz is, mint hiszed. Csak egy példa: ugye a hátra levő hónapok 60%-nál jönnek elő, tehát a maradék 40% kifejlesztésére egy nehezebb esetben én láttam már akár 36 hónapot is, rátettem a fókusz, abból lett 6 hónap. Ez nagyon nagy nyereség / gyorsítás.
    Míg amin nincs fókusz, valóban lassabban halad, de nem annyira sokkal lassabban, és a fele azoknak felesleges, ha a technikai csatahajó fölényre hajtasz, amit én írtam meg, hogy az a legkönnyebb út... Szóval én továbbra is javaslom a fókusz használatát, azokra a nagyon fontos fejlesztésekre, amiket bemutattam a videóban, a többi meg nem fontos az elején. Vagy akár át is lehet állni fókusz nélkülire, miután megvan a technikai előny ezekben.

    -=Витя=-

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz -vitya- #18 üzenetére

    Az usa-val, ha túléli az egyén az első 10-15 évet, onnantól gyalulni lehet..., de nem is muszáj erőlködni az elején, nincs győzelmi kényszer, mert amint megvan a technológiai előny, azután nagyon hamar vissza lehet térni a normális kerékvágásba - anyagilag szinte bedönthetetlen állam és van kikötői kapacitása is, egy japánhoz képest mindenképp.
    Ugyanazzal a játékkal, pár évvel később, amikor már megvoltak a 22,5 ktonnás dread'-ek, 7 ilyennel (4*2 12") szétcsaptam egy 9000 pontos, francia BB-CA-CL-DD különítményt, veszteség nélkül, ami után egyből békét kért az addig eléggé fenyegetőző franciska - abban a háborúban ez az egy csata volt csak. (a kutatásgyorsítás itt sem volt bekapcsolva, egyszer sem)

    A kutatást azzal árnyalnám, hogy a "fölösleges" dolgok között is vannak jó dolgok és ezek vannak annyira szétszórva, meg sokan, hogy ne érje meg gyorsítani. Ugyanis nagyon nem mindegy, pláne az elején, hogy mi is fér föl a hajókra, mert 1-2% súly-lefaragás is már "életet" menthet: pl. nem kell gyengébb fegyverzettel, vagy páncélzattal beérni és egyből használható lesz a hajó, nem kell ehhez vele megvárni a pár évvel későbbi átépítést; vagy pl. az új lőszertípus, vagy célzásrásegítő meghozza az addig hiányolt, mindent elsöprő erőt az ágyuknak.
    A játék elején még a gyorsításokkal együtt is kellene várni pár évet, mire ezek hatni kezdenek és ez a gyakorlatban is kamatoztatható hajókban is testet ölt, így az a legfeljebb pár hónapnyi, esetleges előny nem olyan nagy, ami miatt be kellene áldozni a "nem annyira fontosak" fejlesztésének elhúzódását.
    Később, ha már beindult a "bolt", akkor meg már pláne nincs szükség a gyorsításokra, mert az újabb hajók megépítésének a lehetőségei lesznek inkább a korlátozó tényezők és bőven lesz idő kivárni a kutatásokat a 2-3 éves építési ciklusoknál.

    Lehetséges, hogy az a 36 hónapról 6 hónapra való csökkenés azért jöhetett létre, mert már maga a 36 hónap is a két másik, aktív gyorsítás miatti büntetéssel volt értendő, amiket ha levettél volna, akkor a 36 (és a 6) hónapnál kevesebb időt írt volna ki a helyére?

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • -vitya-

    őstag

    válasz Kotomicuki #19 üzenetére

    Csak kíváncsi voltam...

    Csináltam két játékot, USA, 1890től.
    Egyikben fókuszt teszek a hull-ra és főfegyverzetre - a harmadik bónuszt meg ahogy jön, de csak ami kell.
    Illetve eggyet, ahol egyáltalán nem használok fókuszt, ahogy írtad.

    1900-ra a fókusz nélküli egész jól néz ki, de rettenet messze van még a Dreadnought hull, de legalább már 1900-ra kiírta, hogy Very Advanced vagyok :D - épp csak a kiírással nem lehet megalázó vereséget mérni senkire.

    Ahol fókuszt használok, ott 1895 elején sikerült kifejleszteni a Dreadnought hull-t, akkor persze még nem volt meg a megfelelő shipyard size, így első ilyen hajót valahogy 1896-ban kezhettem el gyártani. Onnantól működik, hogy bárki támad, bármekkora flottával, arra mindig 1 hajót küldök, és mindig nyerek. Ellenben Average/Advanced maradtam csak a kutatásban...

    Én látom már, mit írtál, hogy úgy érzed, nagyon jól pörög a fejlesztés, épp csak én meg látom, hogy amit csináltam az rettenet hatékony! ;-)

    -=Витя=-

  • -vitya-

    őstag

    válasz -vitya- #21 üzenetére

    Sokat gondolkodtam ezen a fejlesztés dolgon :)
    Azt feltételezem, hogy minden hónapban ugyanannyi fejlesztési pontod van, ugyanazzal a birodalommal, ugyanazzal a fejlesztési keretösszeg elköltésével - azaz ha fókuszt teszel valamire, az persze jogosan csökkenti az elkölthető fejlesztési pontokat máshol. De attól még pont ugyanannyi fejlesztési pontot oszt szét.

    Így (szerintem) az a legjobb, ha az elején erősen fókusz tolunk a fontos fejlesztésekre, így elérjük a jobb hajókat vagy 8 évvel korábban, aztán ha ezek megvannak, akkor pedig fókusz nélkül toljuk tovább (Ahogy ezt Te javasoltad is).

    -=Витя=-

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz -vitya- #22 üzenetére

    Nekem, a fent vázolt hadjáratban 1902-ben sikerült az első Dreadnought-ot elkezdeni építeni, mert előtte még az elvesztett sorhajók pótlásai voltak gyártásban. Maga a kutatási tétel 1900-ban lett meg - valamikor, év közben.

    Továbbra is az a gondom, hogy:

    - hiába van meg maga a test és esetleg a jobb ágyú, ha azok, önmagukban nem elegek a kellő találati pontosság eléréséhez
    (itt felhoznám az első csatámat velük, amikor még olyannyira gyengék voltak, hogy nem egy (900 méter hatótávú) torpedótalálatot kaptak be, mert annyira közel kellett menni velük, hogy egyáltalán sebezzenek, míg az átépítésük után - +10 milla hajóérték, darabonként - , '07 után már egyetlen torpedót sem nyeltem be, mert annyival megnőtt a hatásos lőtávjuk)

    - a "normális", 4*2-es toronyfelépítéshez kell a "4 főfegyver a középvonalban" és a "2 toronykiemelő" találmány, ha ezek nincsenek meg a test megépítésekor, akkor utólag már nem is engedi felrakni rájuk azt, tehát ezek nélkül egy félkarú óriást lehet csak gyártani, nagyjából feleslegesen
    (a zusa Dreadnought ugyan rendelkezik egy "emelt" toronyhellyel, ennek kihasználásához is kell a találmány, de az első, parancsnoki toronyból csak a legkisebb tehető föl rá, ami tovább csökkenti a találati lehetőségeit -> olyan nemzetnél, ahol a lapos hajótestet kínálja föl, ott ezek nélkül a kutatások nélkül nem lehet "értelmes" hajót építeni: ha jól emlékszem, akkor Japánnal volt az, hogy ugyan megvolt már a 4 főfegyver egy vonalban kutatás, de a 2 toronykiemelőé még nem, így az első széria egy "lapos", a kilövésben egymást akadályozó lövegtornyokkal a hátsóján hajó volt, amit érdemben nem is engedett utána fejleszteni, így hiábavaló volt a megépítése is, mert harcba sem került a végén - igaz, hogy ez nagyjából csak meneküléskor jön lő, mint igazán komoly, konstrukciós probléma, de akkor is...)

    Sz'al, nekem továbbra is az a véleményem, hogy hiába is siettetném az egyes részegységek kikutatását, ha azok a többi nélkül nem érnek sokat és a siettetés miatt a "nem annyira fontosakat" jóval később kapom meg, így használható hajóm, ami valóban, minden téren jobb az ellenségnél, is jóval később lesz összességében.
    A zusával, ha bukom is az első, spanyol hadjáratot, akkor sem történik katasztrófa - a 25,5-esek gond nélkül legyalulták a korábban tőlem elragadott, 16,5-es társaikat a következő, amígókkal megvívott csörtében, mivel azok még mindig "az Istennek sem akar találni" fejlettségi szinten álltak - , mert a kárpira van pénz - legfeljebb a következő hadjáratokban kamatostul visszaszedem azt, de egy usával erre sem szorulok rá - , a használhatatlan hajókat (tulajdonképpen "csak" az inváziók tonnaszámához kellettek) is nyugodtan viheti - ezeknél sokkal többet ér nekem a nyugodt fejlesztés, amihez mindenképpen idő kell. :K

    Kutatásgyorsításban a TB-kre és a torpedókra esküsznek páran: 1905-1910-ig mindent visznek és könnyen pótolható a veszteségük is. ;]

    "De attól még pont ugyanannyi fejlesztési pontot oszt szét."
    Hát, a hajógyártásra büntetést tesz, ha túlléped a határait, ebből kiindulva itt sem lehet ingyen ebéd, mert a folyamatos, kiegyenlített gyorsításokkal sem tudtam átlagos szint fölé menni vele soha.

    Indoklás:
    A hónapok egyenletesen pörögnek, tehát fix összeg állhat mögöttük, ezért amennyit elvesz a többitől (1-2-3 hónap/darab), annyival kéne lerövidíteni a gyorsított kutatást is, de ez nem így van: a két hónap(össz)érték (messze) nem egyenlő.
    ...és ezek a büntetések még halmozódnak is, ha egynél több gyorsítás aktív.

    Ha majd megengedi a játék - nekem is - , hogy a korai hajókkal el is találjam az ellenfelet úgy, hogy közben ne torpedózzák/lőjék szét a hajóimat, akkor majd én is gyorsítani fogok, de addig nem - és inkább elkerülöm a túl korai hadba lépéseket! :B

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Kotomicuki #23 üzenetére

    Javítanom kell magam, mert:
    - a hajótesten lévő, megemelt ágyúpont nem számít bele a kutatásnál kiírt, maximális lehetőségbe, az ráadásként, még ezen lehetőség(ek)en felül hozzáadódik ezek végösszegéhez
    - engedi megnövelni a tornyok és a toronykiemelők számát egy esetleges átépítésnél

    Amiatt kezdtem egy újabb usa-t, mert megakartam bizonyosodni afelől, hogy csak én érzem úgy, hogy a kutatásokat véletlenszerűen dobja-e be és emiatt lehet játék, amiben egy adott dolog elő sem kerül vagy sem - ezalatt leginkább a lőszer- és indítótölteteket értem, a többi az viszonylag állandó. (és igen, mintha nem azonos sorendben és nem is pont ugyanazokat dobná be :F )

    Mind a kereskedelem, mind a kutatás maximumra állítva, már a legelejétől és a legyártható legnagyobb hajótest is folyamatosan, kihagyás nélkül volt növelve a ~60 ktonna eléréséig - onnantól az utóbbinál volt 1-2 hónap kihagyás is a megújítások között.

    Az elején kreáltam egy 3*2 10"-es partvédő páncélost, amiből 13 azonnali legyártása fért bele a keretbe - a plusz torony miatt, elsőre eléggé satnya lett a szentem. Egy év után már átépítettem, annyira jöttek az új és hasznos dolgok, mivel majd tíz évig szinte csak a szövetségeseknek gyártottam hajókat (a 3,5 etonnás CL ismét slágertermék volt), amiből iszonyatos pénzösszegeket zsebeltem be.
    A háborúkat most sikerült elkerülnöm a korai 1900-as évekig, így csak lestem a kutatásokat, mi, mikor jön elő.

    1899 szeptemberében jött a dread' hajótest (anno a sorhajó is viszonylag korán, csak akkor még nem volt meg a minimum hajógyártási súly hozzá, hogy azonnal megengedje gyártásba küldeni, azért azt csak 1894-ben tudtam elkezdeni gyártani), amiből még abban az évben csináltam egy 3*2 12"-est, mert csak ennyit engedett meg a kutatás többi része - az első + toronykiemelő ugyan már megvolt, de a középen 4 főfegyver még nem.
    Az első átépítésekor, 1903-ban fölment rá a 4. főtorony, onnantól egész jól/még jobban szedte az ellen hajóit.
    (a kereskedelmi bevételnövekmény ennyit számítana, hogy azáltal ennyit gyorsul a kutatás: az előzőben 1900 második felében jött a dread', ahol inkább magam gyártottam ezt-azt, vagy ez is véletlenszerű :F )

    1906-ban csináltam egy szintén 25,5 etonnás sorozatot, de immár 4*2 13,5"-os főfegyverzettel és "csak" 22 csomós sebességgel. Ekkor ez még eléggé lelombozó találati értékeket mutatott, így csak a kikötőkben rostokolt a '13-as átépítéséig (mint visszatartó erő súlytömeg ;] , amikor is az eredeti 40,3 milliós, darabonkénti ára felkúszott 51,2 millióig -> azaz, került bele jócskán új technológia) , amikortól már torpedókkal - 20", 6,5 km, 43 csomó - is el lett látva és végre "életjeleket" is feltudott mutatni a lövegtornya.

    1911-ben kezdtem el építeni a 2. csatacirkáló-testre épülő, 28,5 etonnás BC-t, 4*2 12"-es főfegyverzettel és 28 csomós sebességgel, meg 8*2 (mert a 3 csövű még nem fért el, de már megvolt) 5"-os másodlagosokkal a 3"-os kazamataágyúk mellé - + a 4, 20"-os torpedóval.

    Ezek mellé pár, soha be nem vetett, csak a flottaössztömeget növelő CA és CL épült, amikor már voltak üresjáratok a hajóépítésben. A csatahajókkal ismét csak veszteség nélkül tudtam 1914-ig eljutni, sokszor egy-egy, az ellenfél számára megsemmisítő csata utáni, azonnali békekötéssel.
    Amúgy a CA-CL-t az előző kampányban bevetette a gép, de vigyázott rá, hogy a tonnaszámok mindig kb. azonosak legyenek, mindkét oldalon: volt, hogy 22 etonnás, német BB-vel és kíséretével kellett 3 CA-mnak összecsapni, amiből győztesen jöttek ki a végén -> oly nagyon nem marad le az ember, ha nem használja a kutatásgyorsítást - és sűrűn átépíti a hajóit - , hiszen 1912-ben kaptam már 1914-es technológiát is így, holott, addig ennek az ellenkezője volt a jellemző: inkább pár évvel később jutottam hozzá a dolgokhoz. Úgy tűnik hogy innentől indulna be és mutatná meg igazán a gyorsításnélküliség az erejét - pl. '12-ben triplacsövű főtornyok, amikor az '14-es technológia...

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • -vitya-

    őstag

    Egy ideje nem írtam, nyaraltam :)

    Próbálok reagálni a felvetéseidre, netán a gondjaidra:
    1.: én is azt érzem, hogy van benne egy kicsi random, hogy milyen technológia érkezik. Pl. Osztrák-Magyar Monarchiával a destroyer az konkréten sosem jön be addig, amíg kb 1600 tonnás fejlesztés is le nem megy. Néha rettenet idegesítő :)

    2.: (szerintem) nem szabad olyan hajót tartani, amit nem akarunk komolyan csatában használni. (ahogy írod, CA-CL, flota ösztömeg növelésre) Ilyenkor lesz az, hogy kapsz egy partvédő csatát valami nyomi CA-val, és szenvedhetsz a csatában. Nem vettem észre gondot abból, hogy nekem volt a legkosebb flotta össztömegem az összes birodalom közül, ha elég fejlettek voltak. A háborúkat pikk-pakk lezárhattam (ha akartam). Egy dolog a fontos, hogy minél hamarabb el kell érni a 100 ezer tonna kénylemesne mozgósítható hajó tömeget - ekkor lehet partraszálló műveleteket végrehajtani. De tömegelésre is a legjobb a BB osztály :D

    3.: én nem szeretem növelni az űrméretet a +mm -el, egyszerűen túl sok negatív effektet ad hozzá. (példa.: 102-es ágyú 125-re növelve jóóóval nehezebb mint a 127-es ágyú. Azaz minden növelés túl sok tömeget ad pluszban. ) Amit jó növelni, az a csőhossz - pontosság, sebzés és távolság bónusz - cserébe kicsit lassabban tölt és lassabban forog. Mondjuk a fő löveget nem szoktam tovább növelni mint +10%, mert feljebb már ott is nagyon lassú lesz a töltés. Kisebb ágyúkat simán feltolom.

    4.: a hosszabb sztorizásodból nekem az jön le, hogy akkor sikeresen hoztad előrébb a modernebb csatahajó testek építését, és azzal már neked is könnyebbnek tűnik a csata. Jól értem? Akkor ennyi, a lényeg továbbra is ez: minél hamarabb legyen erős csatahajó (Dreadnough ofc), DD pedig onnantól fog kelleni mellé, mikortól elkezdenek az ellenfelek tengeralattjárókat gyártani. Kikerülendő, hogy valami nem túl jó osztállyal kelljen harcolni, a hajókat vagy folyamat frissen tartani, vagy idejében lebontani, aztán építeni sokkal fejlettebbet.

    -=Витя=-

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz -vitya- #25 üzenetére

    A nyaralás az jó! :K

    2.: Ha már megvan a biztos technológiai fölény - 1890-es kezdésnél - , 1910-15 tájától, akkor már a CA(-CL - a dupla csövű főfegyverekig inkább csak nagyobb torpedóhordozóként - olaszt, osztrákot és oroszt nem kipróbálva, idáig a franciáké volt a leghasználhatóbb (korai) szerkezet, az usánál egy időre eltűnnek, mert nem lehet a már fejlettebb 5"-osokat beszorítani a vékonyabb kémények mellé sem és kell neki pár ezer tonna - és év - , mire a 9*2-ből eljuthat a 12*2-ig) is tud kellemes perceket okozni, még ha nagyobb hajóosztályok ellen is kénytelen evezni: ezen "kései", >10 etonnás, 2*2 11"-os CA-k már képesek a korai sorhajókat lemosni a pályáról, amikor ezekkel még tele vannak az ellenfelek. Aztán jöhetnek a többtornyú, triplacsövű változatok is..., akár 9"-os "meggymag-köpködőként" is a DD-hordák ellen. :K
    Jó, van a használatukban némi kockázat és a "nagytestvér" érzést nem adják annyira, mint a BB-k, vagy a BC-k. De, ha már exportcikknek lennie kell, akkor belső használatra miért is ne legyenek felhasználva... (az óceán túlpartján is képes őket bevetni, miközben én ki sem hoztam őket a kikötőikből)

    3.: Megnéztem, 1920-hoz közeledve, usával, azonos Mk-számok (III) esetén a 13-13,8" és a 14"-os triplatornyok lineárisan változtatták az értékeiket, az alapösszegekhez mindig ragaszkodva (pl. a 12" pontosabb, de lassan tölt, ahogy uez vonatkozik a 12,8"-osra is a 11" és a 13" ellenében). Ezért alkalmaztam bátran az űrméretnövelést 1910 után, ahol a technológiák már kezdték megengedni a pontosabb, biztosabb találatokat - amihez mintha tényleg elengedhetetlenül szükséges lenne a képzettebb legénység, ami 1-2, sikeres, nagyobb ütközet után veteránra vált, ahogy azt már előzőleg írtad.
    Kisebb űrméreteknél - másodlagosok - nem néztem, mert ott nem is változtatok rajta - azoknál jó nekem a sűrűbb fillér.
    Az ágyúcsőhossz növelése még egy, "kellemetlen" következménnyel jár, ami miatt a korai időkben - az akkor még nehezen kigazdálkodható súlytöbblet miatt is - inkább nem alkalmazom: nagyon lecsökkenti a fedélzetátütés értékeit -> nagyon nem mindegy, hogy a 2-3000 méterig találni hajlandó ágyú 1-1, szerencsésebb találata kiüti-e 4-5000 méteren a delikvenst, vagy csak lepattan róla...
    (igaz, ezt a lövedék-összeállítás is nagyban befolyásolhatja)

    4.: Itt inkább arra szerettem volna rávilágítani, hogy hiába is van meg korán a kellő hajótest, ha azt nem lehet egyből "bevethető" állapotban megépíteni - és esetleg emiatt elsüllyed, vagy a (túl) korai, vesztes háborúban elviszik, mint hadizsákmány. Valamint, ha nem gyorsítok, akkor 10-15 év után már szinte özönlenek a jobbnál jobb dolgok, amik
    onnantól már megkérdőjelezhetetlenül az én oldalamra billentik az addig nagyon nem felém lejtő mérleg nyelvét.
    Nem mondom, jó ha valahol már megvan elfekvőben és pár hónap alatt lehet "aktivizálni" a hajóosztály tagjait egy átépítéssel, mintsem kelljen rá vári két évet, míg megépül, de ha - (túl) korán - uolyan "használhatatlan", nem akar találni, mint a már meglévő, utolsó sorhajó-széria, akkor nem érzem akkora előrelépésnek a (túl) korai háborúkra kifejtett hatását, ami miatt fel kéne adnom a többi fejlesztés időbeni bevonzását - amivel netán már hajlandó lenne eltalálni is az ellenfelet.
    Nem tudom elviselni a gép csalását, amikor a még közel azonos technológiai szinten lévő hajóknál a gépi ellenfél, pár %-kal állandóan kiüti a hajóimat, míg nekem a 20-30%-okat sem hajlandó beadni. Inkább halogatom a háborúkat és fizetek, mert ez nekem nem éri meg - se "élményben", se idegileg...
    Sz'al, innentől nekem édes mindegy, hogy azonnal van meg, vagy 5 év múlva, ha uolyan hasznavehetetlen és nem jelenthet előrelépést a számomra fontos téren. Akkor inkább a folyamatos, egyenletes, de összességében mégis a gyorsabb kutatásra szavazok és nem "gyorsítok" 1-1, akkor és ott - önmagában, a többi nélkül - amúgy is "hasznavehetetlen" tétel kedvéért - ezzel jócskán kitolva a számomra kedvezőtlen periódus időbeni határait.
    (Igaz, a legénységfejlesztés mindig az a pont, ahol - egyedüliként - visszaveszek, ha pénzügyileg szorul a hurok, ezért szinte mindig képzetlen legénységgel kell először harcba indulnom, ami a technológiai fölénynél, azaz évekkel később már nem annyira zavaró, mint 1900 előtt: a már "jó" dolgokkal az újoncok is képesek győzni.)
    A DD-ket én is adom: nélkülük nagyon gyorsan leamortizálódnak a harccsoportok BB-i és BC-i, ha az ellenfélnek vannak már tengeralattjárói - akár csak egy is.

    Lehet, hogy én nem értek hozzá - és/vagy a régebbi verzióm óta változtattak annyit a játékon - , de nekem még mindig élvezetesebb a nem gyorsítok a technológiákon és inkább "csöndben" vagyok a kezdeti években, mintsem "örökre" hátrányba kerüljek a tengereken.

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    Nekifutottam még párszor és volt, hogy usa-val nem engedett új Dread'-eket terveztetni: a szokásos '99-es első után bedobta azt a 2 fejlesztést, ami nem ad kb. semmit sem, majd nem a II-es változat jött - legelső játékomban ez jött rögtön az első után, azóta sem fordult elő ez, pedig nagyot lendítene a hadjáraton a korai 25,5 etonnás széria, ami a fejlesztések után lazán elbírja a 4*2 13,5"-ost is (igen, itt a lövegtorony-kiemelő és a 4 löveg a középvonalban fejlesztések jönnek később) - , hanem egy, az első kettőt megszüntető, de semmi más hajótestet nem adó, így csak BC-ek tudtam pár évig tervezni, amíg nem kegyeskedett feldobni a fejlettebb változatok sémáját. Szerencsére, az első szériából való hajók a maguk 16-17 etonnás mivoltukkal elegek voltak addig - többszöri átépítéssel.

    Úgy tűnik, hogy a bevételek befolyásolják a kutatások sebességét is, mert kisebb államokkal akár +5 év is lehet egy-egy, meghatározó fejlesztés elérése, amit a rájuk jellemző stílusban tálal föl a gép.
    Aztán, hogy ez az állami össz-, vagy az abból a tengerészetnek utalt bevételtől függ?!

    Hogy a pébe tud a franciákkal majd 200 új hajót építtetni a gép, miközben akár 100-at javíttat és még ő is a második az erősorrendben (meg pénzben is) a maga több, mint 400 hajójával az 191X-es években?!
    Nekem ez nem ment velük..., nagyon nem. :F
    Jó, a zömük gyártásra is értelmetlen, kicsi és nagyjából bármire használhatatlan CA, CL, DD és TB a legjobb esetben is az előző évtized technológiai szintjén - mármint nekem használhatatlan, mert a gép egész jól elver velük mindenki mást és én is csak a technológiai fölényemnek tudhatom be a sikereimet ellenük. De ezek átlagos össz-tonnaszáma is túllépi a francia lehetőségeket...

    ...és mintha tényleg sokat számítana a legénység képzettsége, mert a korai időkben különösen sokat tudnak hozzátenni a %-okhoz. Csak valahogy túl is kéne élni és sikerélményeket szerezni velük, hogy eljussanak idáig. Na, EZ az, ami a legelején lehetetlen számomra a technológiai fölény nélkül - és ekkor sem egyenlő módon hullanak a felek hajói: az enyémek mindig többen és hamarabb vesznek oda ilyenkor, így meg lehetetlen sikeres haditengerészetet építeni (harcokkal). :W

    ...meg amikor direkt megvárják az addig jól célzó hajóim, hogy az egy-két lövésesre lesántított ellenség megforduljon/betöltse és torpedót indíthasson a halála előtti pillanatokban (és mindezt akár karnyújtásnyi távolságból)...

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    Kipróbáltam az 1.3.9.9-es verziót, ami hozott javulást és visszaesést is, de a legújabb 1.4.0.9. az a legalja a játéknak!

    Végre megszűntek a több száz hajókat fenntartó államok, de így meg nincs meg a kellő méretű csapás, ami eltántorítja a következő hónapokban az újra hadba lépéstől a delikvenseket és így ez a folyamat ismétlődik a végtelenségig... :W

    A CL és romboló páncélokat visszanyesték..., azért, hadd én szabjam má' meg a saját hajóimnak milyen paramétereket adok meg, miért nem volt jó a "régi", nagyobb mozgásteret biztosító rendszer?!
    (a hatótávolság is alapon 3/4-eden áll az eddigi 1/2 helyett) :W

    Van sok szép, új hajótest, csak az a baj, hogy uo használhatatlanok, mint az eddigiek, mert "mozgástér" uú nincs rajtuk.
    (amcsi dread I-en van már 20-es kémény is, a dread' II-III-ashoz 8-as a legnagyobb -> nincs hely végigrakni velük a hajót, hogy legalább a 22 csomós sebességet >=100%-os kéménykihasználtság mellett érhessem el - ráadásul, vagy 10 évvel későbbi fejlettségi szinten) :W

    Német csatahajó, 1000 méteren 41%-os, 11,x"-os ágyúval, alap legénységgel, nálam ez 89%-ról indul és még 2500-on is 47% a találati aránya a 13"-osaimnak és ehhez veterán legénység társul (+15%), ja... és 6 az egy ellent játszunk...
    ...természetesen szarrá lövi a hajóimat, mire azoknak kegyeskedik 1-1 találatát beadni rajta és így sikerül is az 1/4-ed HP-ját levenni, mire az első hajómat elsüllyeszti... :Y

    Megy vissza az 1.3.9.9.!
    Ez sem az igazi (még), de a legújabb szemétnél fényévekkel jobb! :K

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • -vitya-

    őstag

    válasz Kotomicuki #28 üzenetére

    Kipróbáltam, nekem nem tűnik gáznak, DE a sebességen még mindig nem sikerült javítaniuk. Pedig hát eddig is retek lassú volt - elsődleges prionak kéne lennie.... :(

    -=Витя=-

  • Kotomicuki

    senior tag

    Egy napra rá kihozták az 1.4.1.0.-t, amiben ezt módosították és már nem olyan durva a helyzet, mint volt. A CL-DD páncélozhatatlansága és a hajótervezési hiányosságok viszont még megmaradtak.
    Az i4590-en azért érezhető a javulás, de tényleg meg tud állni a játék félpercekre a körváltásoknál.

    [ Szerkesztve ]

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

Új hozzászólás Aktív témák